MS Windows
briani 27239
Vista SP1 PROBLEM : netværk ikke identifi~
Fra : Ukendt

Dato : 18-04-08 18:32

Har lige opdateret til Vista SP 1. Efter install. af SP1 - via vindows
opdate - på min Vista 32 bit home edition - er mit nætværk gået ned. Dvs.
mit netværk med kabel og D-link trådløs router D635 - virker ikke. Den
skriver bare hele tiden at den ikke kan identificerer mit netværk. Har
prøvet alt. Mit netværk fungerer - dvs - at min barbar med Xp - går fint på
nettet - uden problemer.

har netværkskort - Via Rhine 2 fast ethernet adaptor - i min maskine.

Jeg har prøvet alt- Intet virker. Kørte systemet ind forfra via en Ghoast
fil og prøvede så med en fuld Vista SP1 install - med en 544 mb SP1 Vista
service pack.

Samme problem igen. HAr været på nettet og kigge lidt og har her opdaget, at
der er flere der har samme problem - dvs. i den engelske udgave med dens SP1
servicepack. ?? Det er mærkeligt - og der er ikke nogen som har en løsning
tilsyneladende.

Mon nogen her har en løsning - eller skal jeg ind over Microsoft support
mon.

Niels

Fra : -= ? =-

Dato : 19-04-08 08:49

"Niels Jørgensen" <violvejSNABELAgmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> en løsning tilsyneladende.
>
> Mon nogen her har en løsning - eller skal jeg ind over Microsoft support

På min stationære kører jeg Vista Ultimate 64bit DK, og har installeret SP1.
Alt kører perfekt.

På min bærbare kører jeg Vista Ultimate 32bit DK, og har installeret SP1.
Alt kører perfekt.

På begge er det gennem Windows Update jeg har opdateret til SP1.

Har du kigget i "Enhedshåndtering" for at se om der er gule markeringer?
Nu ved jeg af gode grunde ikke hvad du kører med at hardware (Net), men jeg
ville nok prøve at kigge driveren efter. Hent evt. nye drivere til dit
netkort.

BG

Fra : KeNzO

Dato : 19-04-08 12:47

Havde samme problem men mit var at routeren har "låst sig fast" hiv stikket
ud i 1 minut og vupti virkede netværket igen

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-08 19:16

Hej ? og KeNzO

Jeg har prøvet alt- Ingen gule markeringer - alt virker fint - Der er ikek
nyerer drivere til mit netkort. Jeg køre Vista 32 bit home Edition.

Har prøver alt omkring router - både omkring - ipconfig /realese og renew.
Strøm fra både router og modem. Køre Dansk Kabel TV - bredbånd.

Det virker fint. HAr testet med min bærbar - der køre Vista home edition 32
bit. Denne virker fint med både kabel til router og trådløs.

Det gør min egen også - lige så snart jeg afindstallerer SP1 pakken - og
uden at lave noget ved mit netværk - så virker min maskine igen???

Det er meget mærkeligt???

Så jeg må lige pt køre uden servicepakken.

På et tidspunkt vil jeg gøre samme forsøg med min bærbar for at se omd en
laver samme problem.??

Fra : KeNzO

Dato : 20-04-08 00:56

> På et tidspunkt vil jeg gøre samme forsøg med min bærbar for at se omd en
> laver samme problem.??

Ok Ja det var en mulighed og spændende og hører om det er det samme resultat

Fra : -= ? =-

Dato : 20-04-08 08:55

> [...]
>
> Så jeg må lige pt køre uden servicepakken.
>
> På et tidspunkt vil jeg gøre samme forsøg med min bærbar for at se omd en

Det tyder jo på at SP1 overskriver nogle filer/drivere til dit netværk. Jeg
kan forstå det både er kabel og trådløs der ikke virker.
Prøv at hente de nyeste drivere til dit netkort (kabel/wireless), og
installer så dem efter du har installeret SP1.
Hvis det hele er onboard, så gå på motherboard-producentens hjemmeside og
hent sidste nye drivere.

BG

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-08 19:18

Hej alle igen.

Ja nu prøvede jeg at opdaterer min ACER bærbar med Vista . Således en helt
anden maskine. Og JA DEN GØR FULDSTÆNDIG DET SAMME. Lukker fuldstændig mit
nætværk ned. Både på kabel og trådløst. Intet virker.

Gik lige over til naboen idag - for at fejlfinde evt. router - som er en
Dlink DIR-635. Deres er en Linksys WRT 54 G. Heller ikke her kunne jeg komme
på nettet. FULDSTÆNDIG DET SAMME.

Imellemtiden har jeg haft sat nyt netkort i min maskine - virker ikke. Jeg
er fuldstændig nede nu. Har nu igen afindstalleret SP1 pakken på både min
bærbar og min stationær. Så virker det fint igen.

Jeg må p.t. leve uden SP1 pakken til Vista. SURT.....

Hilsen Niels

Fra : _

Dato : 22-04-08 20:03

"Niels Jørgensen" <niels79SNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bærbar og min stationær. Så virker det fint igen.
>
> Jeg må p.t. leve uden SP1 pakken til Vista. SURT.....

Tag en tudekiks, Niels Jørgensen.

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-08 21:09

Ja - ´du har helt ret.

Har lige spist den - og har det bedre nu. Jeg klarer mig nok også uden SP1
pakken. Det er jeg helt sikker på.

Tak til alle for jeres svar i gruppen - altid en fornøjelse at få gode svar.

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-08 21:10