All day events i iCals birthday calendar e~
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 15-04-08 21:48

Hej,

Jeg er stødt på et underligt problem med Address Book, iCal og min Sony
Ericsson K610i.

I iCal har jeg slået 'Show Birthdays calendar' til, så jeg kan se
fødselsdage for de kontakter i Address Book, hvor fødselsdatoen er
indtastet. Det virker helt fint...

Når jeg synkroniserer kalenderen til min telefon vises fødselsdagene
imidlertid forkert. 'All day events' i andre kalendere (end Birthdays
kalenderen) vises rigtigt nok som 'Hele dagen' på telefonen men
fødselsdage varer fra 01.00->00.59, og er altså rykket en time frem.

Er det en generel bug? Findes der en løsning på det?

Jeg har helt styr på tidszone/sommertid og tidspunkter fra alle andre
kalendere end netop 'Birthdays' synkroniseres da også korrekt.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Jon

Dato : 15-04-08 22:03

> Er det en generel bug? Findes der en løsning på det?

Har du tidssone-støtte slått på/aktivert på enten Macen eller iPhonen?
Jeg blir lurt av det i iCal og har nå slått det av. Hver gang jeg endrer
tidssone, flytter avtaler seg tilsvarende forskjellen mellom sonene - og
da som regel uten at jeg egentlig hadde tenkt at de skulle det.
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 16-04-08 08:39

Jon wrote:

> [...]
> tidssone, flytter avtaler seg tilsvarende forskjellen mellom sonene - og
> da som regel uten at jeg egentlig hadde tenkt at de skulle det.

Ja Mac'en er sat til CEST og telefonen til GMT+1/Sommertid. Det er en
almindelig kendt bug, at der kan gå kage i tiderne, når vi skifter fra
sommer- til vintertid og tilbage igen, men det kan klares med 'Reset
device' fra iSync.

Som sagt synkroniseres alle andre aftaler og 'all day events' korrekt
til telefonen, så det er altså et eller andet problem specifikt med
'Birthdays' kalenderen. Min første tanke var også, at de formentlig var
oprettet i en anden tidszone, hvorfor jeg prøvede at slå support for
tidszoner fra i iCal - det gjorde ikke nogen forskel.

Alle andre mulige kombinationer af at slå tidszoner fra, sætte dem
forkert osv. er også afprøvet uden held.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 16-04-08 05:58

On 2008-04-15 22:47:38 +0200, Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> said:

> [...]
>
> Jeg har helt styr på tidszone/sommertid og tidspunkter fra alle andre
> kalendere end netop 'Birthdays' synkroniseres da også korrekt.

Hej Har samme problem, og har ikke kune finde en løsning har prøvet med
tidzonerne i såvel tlefon som på Mac uden held!!

Henrik