MS Windows
briani 27239
kommunikation mellem pcer i netværk ihjemm~
Fra : KS

Dato : 17-04-08 21:35

nogen der ved om der findes noget i XP hvor man kan skrive til hver enkelt
pc i hjemmet?

Lige som man til tider ser i film hvor der lige pludselig dukker et vindue
op på en skærm med en meddelelse???

på forhånd tak
mvh
Kenneth

PS! gider ikke msn icq etc

Fra : Sune Storgaard

Dato : 17-04-08 22:09

"KS" <KennedFJERNSPAM@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pc i hjemmet?
>
> Lige som man til tider ser i film hvor der lige pludselig dukker et vindue

XP (og visse andre windows maskiner) har faktisk et indbygget messaging
system, ikke at forveksle med msn , til den slags

Servicen er dog slået fra som standard i sp2, da det blev brugt til spam,
men det kan man firewalle sig ud af, og bag en router burde det ikke være
noget problem.

"net send" er nøgle ordene

Fra : KS

Dato : 18-04-08 16:59

tak for svar, men hvor ligger den for jeg kan ikke finde den i
windowsmappen?!?!?
mvh
kenneth

Fra : KS

Dato : 18-04-08 21:56

har fundet det , men kan ikke få det til at virke,,,,

Fra : Ole C

Dato : 18-04-08 23:09

Her: http://www.piratgruppen.org/forum/showthread.php?t=65702

--
vh
Ole C

Fra : KS

Dato : 19-04-08 08:03

hmmm nogen der ved hvad der skal gøres???
jeg har 3 pc'er (en kablet og 2 trådløse) de er sat ind til en
trådløs/kablet router - men ikke til en server - hvilke tiltag skal der
gøres før de virker?

på forhåns tak

mvh
Kenneth

Fra : Ole C

Dato : 19-04-08 08:28

KS skrev blandt andet:

> hmmm nogen der ved hvad der skal gøres???
> jeg har 3 pc'er (en kablet og 2 trådløse) de er sat ind til en
> trådløs/kablet router - men ikke til en server - hvilke tiltag skal
> der gøres før de virker?

Det er sandsynligvis dig der gør noget forkert. Her er en grundig
vejledning - men på engelsk:
http://www.cezeo.com/tips-and-tricks/net-send-command/

I øvrigt bør du vænne dig til at skrive dine kommentarer under det du
besvarer.....

--
vh
Ole C

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 19-04-08 10:48

On Sat, 19 Apr 2008 09:28:13 +0200, "Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>http://www.cezeo.com/tips-and-tricks/net-send-command/
>
>I øvrigt bør du vænne dig til at skrive dine kommentarer under det du

Rigtigt.

Her er en vejledning på dansk. Den brugte jeg første (og kiggede efter
anden gang) jeg skulle sætte et netværk op.
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : KS

Dato : 19-04-08 12:36

> [...]
> http://www.cezeo.com/tips-and-tricks/net-send-command/
>
> I øvrigt bør du vænne dig til at skrive dine kommentarer under det du

tak jeg vil se på begge links...

mvh
Kenneth

Fra : Rado

Dato : 18-04-08 19:06

On Thu, 17 Apr 2008 22:34:52 +0200, "KS" <KennedFJERNSPAM@ofir.dk>
wrote:

>nogen der ved om der findes noget i XP hvor man kan skrive til hver enkelt
>pc i hjemmet?

Her er et gratis program der kan:

http://www.matro.it/site/show/english/realpopup.aspx

--
Rado

The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge.