MS Windows
briani 27239
Fjerne AktiveX-Objekter i Windows XP
Fra : Ove Lauridsen

Dato : 15-04-08 18:11

Hej!
Jeg vil gerne installere "Digital Signatur" på min PC. Jeg har gjort det
flere gange tidligere, men efter en udskiftning af min Windows XP kan det
ikke lade sig gøre mere.

Via et hjælpeprogram kan jeg se, at min PC indeholder omkring ved 180
ActiveX-objekter, der hindrer installeringen.

Jeg har læst lidt om, at der findes programmer der kan fremvise opjekterne,
så de kan evt. kan fjernes eller blokeres.

Jeg søger et program der kan klare dette.

Desværre kan jeg ikke forstå ret meget engelsk, så programmet skal helst
indeholde en dansk brugervejledning.

Jeg håber på, at jeg kan få navnet på et program, eller hjælp til en anden
løsning på problemet.

Med venlig hilsen
Ove Lauridsen

Fra : Jan Andersen

Dato : 15-04-08 18:57

Det var godt nok mange (180). Jeg har under 10 og vil helst ikke have
flere.
Den nemmest måde at fjerne de unødvendige er nok:
Stifinder>Windows>Downloaded Program Files
Hø. klik på dem dem du ønsker fjernet og klik 'Remove' - enten en ad
gangen.
Du kan også markere enhel stribe (hold Ctrl nede)>Hø. klik og 'Remove'.

Men måske er der en helt anden årsag til at du ikke kan install. din
dig. sign.
Du skal normalt have Administratorrettigheder for at gøre det.

Jan