MS Windows
briani 27239
DRM
Fra : Vidal

Dato : 15-04-08 12:38

Jeg har hentet nogle WMA filer fra YouSee's
Play, men det har kostet mig uendelige problemer
uden noget positivt resultat. Når jeg forsøger
at spille den i Windows Media Player dukker der
en meddelelse op, der skal opgraderes en
softwarekomponent på computeren og bliver
spurgt om jeg vil opgradere.

Det vil jeg selvfølgeligt, men så sker der ikke
mere. Jeg er blevet henvist til denne side af
en venlig sjæl:

http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlupdate.html

men selv om jeg klikker på upgrade-knappen, sker
der ingenting og jeg kan stadig ike afspille filen.

Normale windows opdateringer er der ingen problemer
med, kun denne.

Mediaplayer af spiller fint ikke-drm filer.

Er der nogen, der kan give mig et hint om, hvad
der er galt og hvordan jeg evt kan afhjælpe
problemet?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Hagar

Dato : 15-04-08 13:10

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mediaplayer af spiller fint ikke-drm filer.
>
> Er der nogen, der kan give mig et hint om, hvad
> der er galt og hvordan jeg evt kan afhjælpe

Prøv og hent dette gratis program http://www.videolan.org/vlc/ Det afspiller
stort set alt hvad der findes af video filer, også hvis de ligger i en iso
fil, et super godt lille og ubesværligt program.

Hagar

Fra : Vidal

Dato : 15-04-08 13:36

Hagar skrev:

> Prøv og hent dette gratis program http://www.videolan.org/vlc/ Det afspiller
> stort set alt hvad der findes af video filer, også hvis de ligger i en iso
> fil, et super godt lille og ubesværligt program.

Problemet er at Windows ikke vil spille mine
drm - filer, fordi den åbenbart ikke accepterer
eller forstår (?) certificerinen fra YouSee.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaad

Fra : Vidal

Dato : 15-04-08 14:23

Hagar skrev:

> Prøv og hent dette gratis program http://www.videolan.org/vlc/ Det afspiller
> stort set alt hvad der findes af video filer, også hvis de ligger i en iso
> fil, et super godt lille og ubesværligt program.

Ja, det spiller fint DRM beskyttede filer, desværre
dog uden lyd.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Rado

Dato : 15-04-08 15:27

On Tue, 15 Apr 2008 13:37:56 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>softwarekomponent på computeren og bliver
>spurgt om jeg vil opgradere.
>
>Det vil jeg selvfølgeligt, men så sker der ikke

Så vidt jeg husker popper den her bjælke op foroven i browseren hvor
man så lige skal klikke ja til at installere komponenten. Den overser
jeg selv af og til, så måske det er det?

Men jeg havde også selv mit hyr med at få det til at fungere, det
virker som der er en del bugs der skal rettes, og vejledninger der bør
forbedres.

--
Rado

The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge.

Fra : Vidal

Dato : 15-04-08 20:35

Rado skrev:

> Så vidt jeg husker popper den her bjælke op foroven i browseren hvor
> man så lige skal klikke ja til at installere komponenten. Den overser
> jeg selv af og til, så måske det er det?

Desværre ikke.

> Men jeg havde også selv mit hyr med at få det til at fungere, det
> virker som der er en del bugs der skal rettes, og vejledninger der bør
> forbedres.

Jeg har forsøgt at finde, hvor på computeren
oplysningerne om drm findes, så jeg evt kan
geninstallere, men de findes tilsyneladende
ikke. Det er som om, tingene befinder sig i
et slags limbo.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : jama

Dato : 16-04-08 19:34

> [...]
>
> Mediaplayer af spiller fint ikke-drm filer.
>
> Er der nogen, der kan give mig et hint om, hvad
> der er galt og hvordan jeg evt kan afhjælpe

Brug dette program det laver DRM filerne om så du kan spille dem i VLC
http://tunebite.com/en/remove_drm/index.html
mvh.Jama

Fra : Vidal

Dato : 16-04-08 21:43

jama skrev:

> Brug dette program det laver DRM filerne om så du kan spille dem i VLC
> http://tunebite.com/en/remove_drm/index.html

Tunebite kræver også certificering fra udgiveren
og det er ihvertfald en del af problemet. Jeg kan
ganske vist godt få den, men det ændrer ikke på
problemet, wma-filer med drm kan ikke afspilles.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard