MS Windows
briani 27239
Windows XP meleder "Uægte software" med vo~
Fra : Kåre

Dato : 15-04-08 12:24

Hej

Jeg ved jeg burde ringe til MS selv, men der er kø i telefonen, så jeg
prøver lige her i stedet:

Jeg har installeret en fuldt lovlig/betalt XP på en PC.
Den melder "Uægte software", og jeg får besked om at volumenlicens nøglen er
blokeret.
Det er ikke sandt. Jeg har haft problemet før, men det er så lang tid siden
at jeg ikke kan huske detlajerne.
Jeg kan dog huske at det bare gik ud på at finde en nøgle i
registreringsdatabasen, og så slette den. Ved genstart af PC kan man så
genindtaste sin licens kode, og så skulle det virke.

Jeg kan ikke finde noget på internettet som nævner hvordan man håndterer
dette problem for en ÆGTE windows. Kun hvordan man fixer en ulovlig
kopi.....

pft
Kåre

Fra : Jan Andersen

Dato : 15-04-08 20:24

Kan dette mon bruges? Fandt på http://www.eksperten.dk/spm/694080

Her er en opskrift:

Log på som "lokal Administrator"

Klik Start > Kør og skriv 'Regedit'

Find "HKEY_ LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows
NT/CurrentVersion/wpaevents"

Dobbeltklik på OOBETimer

Fjern 'CA' delen fra værdien ( En lovlig og registeret XP har FF i
stedet for CA )

Klik OK og luk regedit

Klik på Start > Kør og indtast: '%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe
/a'

Vælg option 2 (telefon aktivering)

KLik på Skift Produktnøgle (nederst)

Indtast din gyldige produktnøgle

Klik på Opdater, og luk vinduet

Genstart computeren

Kontrol af ændringen:

Klik på Start > Kør

Tast: "%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a"

http://support.microsoft.com/?kbid=321636

På eget ansvar

Jan

Fra : Kåre

Dato : 15-04-08 20:44

"Jan Andersen" <jan@andersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kontrol af ændringen:
>
> Klik på Start > Kør
>
> Tast: "%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a"

Det lyder absolut som noget af det rigtige. Det må prøves af i morgen.
Jeg fik faktisk fat i MS her i eftermiddags. De lovede at svare tilbage
inden en arbejdsdag. Nu får vi se...

Tak for det!
mvh
Kåre

Fra : Henning

Dato : 15-04-08 22:02

> [...]
>blokeret.
>Det er ikke sandt. Jeg har haft problemet før, men det er så lang tid siden

Kunne man ikke forestille sig at den rent faktisk er blevet blokeret?
Det blev vores på et tidspunkt, fordi den var blevet spredt Vi fik
en ny, og er nu mere påpasselige med den.
Prøv ata google din key - finder du bare eet hit, ved du "den er
derude"...

Fra : Kåre

Dato : 15-04-08 22:23

"Henning" < @> skrev i en meddelelse

> [...]
> en ny, og er nu mere påpasselige med den.
> Prøv ata google din key - finder du bare eet hit, ved du "den er

Det er da ikke umuligt, men så burde jeg have fået det at vide.
Vi har også haft problemet tidligere, og der virkede det med en løsning lig
den som Jan kom med.

mvh
Kåre

Fra : Kåre

Dato : 16-04-08 15:03

> Det er da ikke umuligt, men så burde jeg have fået det at vide.
> Vi har også haft problemet tidligere, og der virkede det med en løsning
> lig den som Jan kom med.

Ja, det var så den mest simple løsning af dem alle: Nøglen var lækket, og
låst af MS....
Jeg havde ikke fået det at vide i firmaet, og jeg er vist ikke den eneste...

Men nu virker det så. Supporteren anbefalede godt nok at reinstallere, men
har brugt Jan's metode, og det virkede tilsyneladende.

Tak!

Kåre

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-08 15:14

"Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> wrote in message

> [...]

Hmm - alt hvad man googler bliver registreret. Godt nok lander den ikke
øverst på hitlisten efter én googling, men alligevel. Jeg mener man kan søge
på, hvad andre søger på..... og dermed mister man faktisk (teoretisk)
kontrollen med nøglen....

mvh
///M

Fra : Per Nielsen

Dato : 16-04-08 15:27

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse
> [...]
> søge på, hvad andre søger på..... og dermed mister man faktisk (teoretisk)

Det spekulerede jeg også lige på. Hvordan får man egentlig så kontrolleret
om ens nøgle "ligger derude"?

Fra : Kåre

Dato : 16-04-08 20:22

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "///M" <nomail> skrev i en meddelelse
>
> Det spekulerede jeg også lige på. Hvordan får man egentlig så kontrolleret
> om ens nøgle "ligger derude"?

Hmmm ja, puha, den er lidt speget.
MS anbefaler selv at men googler. Siger det er den nemmeste metode...

Jeg havde fat i et par stykker fra MS som ikke kunne hjælpe mig direkte. Den
første fik min CD key, men hun gjorde sig ikke den ulejlighed at tjekke den.
Først da jeg blev ringet op af den internationale support, checkede han det.
Men først efter et stykke tid.
Mærkeligt at det ikke er det første de tjekker når man ringer til dem...

Jeg kan jo kun anbefale IKKE at google ens CD key bare for sjov. Hvis du
ikke har problemer, så snit pillerne !

mvh
Kåre

Fra : Per Nielsen

Dato : 16-04-08 20:30

"Kåre" <kaare@raffish.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mærkeligt at det ikke er det første de tjekker når man ringer til dem...
>
> Jeg kan jo kun anbefale IKKE at google ens CD key bare for sjov. Hvis du

Ja, jeg skal da ikke have prøvet indtil videre. Jeg har lidt problemer med
en Vista installation, så det kunne være at nøglen er aktiveret andetsteds.
Men det sikreste er nok at ringe til Microsoft og spørge. Evt. er det vel
muligt at få en anden nøgle.

Fra : Vidal

Dato : 17-04-08 11:22

Per Nielsen skrev:
> "///M" <nomail> skrev i en meddelelse
>
> Det spekulerede jeg også lige på. Hvordan får man egentlig så kontrolleret
> om ens nøgle "ligger derude"?

Du kan vel bare indtaste nøglen i googles
søgefelt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-04-08 01:15

Søg på hvad andre søger på ville hvis det fandtes være baseret på en
vis popularitet. Fordi man engang har søgt på sin egen nøgle vil den
aldrig blive anset som populær. Der ville uden tvivl skulle flere
tusind søgninger på et enkelt ord eller frase til at gøre den
tilstrækkelig populær.
Men hvis du er urolig kunne du jo nøjes med at søge på en del af
nøglen. Selv hvis du kun tog de fem første tegn ville der næppe være
flere hits end at du hurtigt kunne se efter om det skulle være din
nøgle.
Da jeg prøvede med de første fem tegn i min nøgle var der 12 hits og
ingen af dem var en nøgle.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-08 09:08

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> [...]
> aldrig blive anset som populær. Der ville uden tvivl skulle flere
> tusind søgninger på et enkelt ord eller frase til at gøre den

Det er jo også det jeg skriver. Men ikke desto mindre bliver det
registereret, og hvis man har adgang til det register så kan man ret hurtigt
sætte et filter på der leder efter nøgler efter en hvis form. Dette resultat
kan så ret hurtigt udledes i en fil og blive spredt under navnet "working
windows xp key" på P2P netværket. Lur mig om det ikke allerede finder sted.

> [...]
> nøglen. Selv hvis du kun tog de fem første tegn ville der næppe være
> flere hits end at du hurtigt kunne se efter om det skulle være din

God idé, men husk nu at bruge flere maskiner end bare Google. Der findes
deciderede crack-søgemaskiner hvor du får bedre hit-ratio.

mvh
///M

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-04-08 01:31

Så du mener alså for alvor at en ansat hos Google skulle sidde og
gennemgå milliarder af søgninger for at se om en eller flere skulle
være en Windowsnøgle som han kunne videregive?
Livet er for kort til det.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-08 12:49

Nej da, registeret er offentlig tilgængelig: www.google.com

> gennemgå milliarder af søgninger for at se om en eller flere skulle
> være en Windowsnøgle som han kunne videregive?
> Livet er for kort til det.

Ja, men derfor har man opfundet scripts og bots.
Hvorfor tror du ellers der findes en underverden på internettet?

mvh
///M

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-04-08 17:14

En søgning hos Google viser ikke hvad andre har søgt på. Kun hvad
Google har indekseret af hjemmesider og newsgroups.