Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batterispørgsmål - på ferie med Canon S10 ~
Fra : Nicolai

Dato : 17-07-01 19:43

Hej i gruppen

Jeg står og skal på campingferie med mit Canon S10 og spekulerer lidt over
hvordan jeg mon skal få ladet kameraets batteri op.
Problemet er, at den eneste strømkilde jeg regner med at komme i nærheden af
er min bils 12V cigarettænderstik - der er ingen stikkontakter på teltdugen

Kameraet kører på Canons proprietære NB-5H batteripakke men skulle vist nok
kunne benytte almindelige (ikke-genopladelige) lithium 2CR5'ere. Jeg synes
dog at have læst, at S10'eren lynhurtigt brænder sådan et batteri af og at
det derfor ikke kan anbefales til andet end nødbrug.

Mine spørgsmål er derfor:

- Vil det fungere at benytte _genopladelige_ 2CR5 batterier i en Canon S10 ?
- Eksisterer der en 2CR5 (eller NB-5H) oplader som kan tilsluttes 12 volt ?

Håber der er nogen med gode idéer eller erfaring med ovst. der kan hjælpe...

Mvh
Nicolai

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 20-07-01 18:46

> [...]
?

> Håber der er nogen med gode idéer eller erfaring med ovst. der kan

Du kan købe en original oplader til dit canon NB-5H som sluttes til
cigartænderen.
Alternativt kan du finde en 12V til 230V converter, kan fås i de fleste
biludstyrs forretninger.

Henrik