GoBlue.dk, kender i dem ??
Fra : Niels DD

Dato : 03-03-08 16:58

Hej.

Kender i GoBlue.dk ??
Sælger de danske eller udenlandske mobiler ??
De hare telecare som reperatør, så det gør vel egentligt ikke så meget
uanset ??

NDD

Fra : Jesper Hansen

Dato : 03-03-08 17:00

"Niels DD" <ndd@1.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sælger de danske eller udenlandske mobiler ??
> De hare telecare som reperatør, så det gør vel egentligt ikke så meget

Telecare stinker, de har nu været over 2 måneder om at lave min telefon og i
sidste uge aftalte vi at de skulle sende en sprit ny, efter en uge er den
endnu ikke ankommet.

Fra : Snakee

Dato : 03-03-08 22:50

Niels DD skrev:

> Kender i GoBlue.dk ??

Ja, det er dem med E-mærket der blev væk.

> Sælger de danske eller udenlandske mobiler ??

Det ved jeg ikke

> De hare telecare som reperatør, så det gør vel egentligt ikke så meget
> uanset ??

Jo det gør RIGTIGT meget, hvis de sælger parallelimporterede mobiler.
Alle mobiler har en landekode brændt ind i sig. Hvis man så forsøger
selv at opdatere firmwaren på dem så installeres den firmware der i
virkeligheden er tiltænkt produktet. Det betyder at du kan skyde en hvid
pil efter dansk ordbog og dansk sprog i det hele taget og sige pænt
goddag til ordbog og menuer på hugabugasprog i stedet. Kommer den f.eks.
fra mellemøsten så er det de sprog dernedefra du har at vælge mellem og
man gider jo ikke gå ind til telecare og betale dem 2-300 kr for at gøre
noget man selv kunne have gjort derhjemme gratis, vel?

Men siden det er Telecare der reparere dem så tvivler jeg nu lidt på at
de er udenlandske. Der er noget med at Telecare ikke er så begejstret
for at reparere parallelimporterede modeller så tjek det lige med dem.
Ring evt. til Goblue og spørg om den model du har kig på er
parallelimporteret.

Eller køb din telefon et sted hvor man også kan regne med service i
stedet for Goblue. De har næsten lige mistet deres E-mærke. Når man ved
hvor lidt der skal til for overhovedet at få fat i E-mærket, så ved man
også hvor sløjt det VIRKELIG står til når en butik kan miste det igen.
Og der skal rigtig meget til før butikkerne mister e-mærket. E-mærket
koster nemlig penmge, rigtig mange penge faktisk, så at trække det
tilbage svarer lidt til at sige til en kunde at man ikke gider sælge ham
eller hende noget fordi man er ligeglad med pengene. Jeg er før blevet
behandlet RIGTIGT skidt i en butik der stadig den dag i dag har e-mærket
selvom jeg klagede over dem til e-handels-fonden så det står RIMELIG
skidt til når en butik kan miste mærket, som i øvrigt ikke er en bønne
værd for forbrugeren. E-mærkedet viser i virkeligheden intet om garanti
for en ordentlig forretning eller handel. Det eneste man reel kan bruge
e-mærket til er at finde ud af noget om indtjeningen for det pågældende
firma, altså at de tjener så mange penge at de har råd til at smide
penge væk på et helt igennem ubrugeligt mærke som alle og enhver kan
finde ud af at lave mage til i f.eks. Gimp'en eller for den sags skyld
endda Paint, og så afgøre om man vil støtte det. Ellers kan man ikke
bruge det til ret meget.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare

Fra : MOBILFIX

Dato : 05-03-08 08:41

"Niels DD" <ndd@1.dk> skrev i en meddelelse

> De hare telecare som reperatør, så det gør vel egentligt ikke så meget

Øhh nå.... Jeg arbejder ellers på et andet aut. service værksted, og vi
laver da en del telefoner for Go- Blue.
Men det kan være det er fordi TC er ved at være trætte af dem, jeg ved det
ikke, smiler
/ steff

Fra : Niels DD

Dato : 05-03-08 18:08

> Øhh nå.... Jeg arbejder ellers på et andet aut. service værksted, og vi
> laver da en del telefoner for Go- Blue.

Det er bare hvad de skriver på deres hjemmeside ang. reklamation og
reperation.

> Men det kan være det er fordi TC er ved at være trætte af dem, jeg ved det
> ikke, smiler

Ved du så om det er danske modeller de sælger?

Ved du måske også om K810i er en god eller dårlig kvalitet telefon, set i
forhold til eks. K530 eller K550?
Hvad med det meget udskældte joystick, er det det samme på K530i som på
K810i?

NDD

Fra : MOBILFIX

Dato : 07-03-08 10:07

> Ved du så om det er danske modeller de sælger?

Jeg er nok ikke den rette til at besvare dette spørgsmål, men hvis jeg ser
på hvad de sender til os, så er det både parallel og ikke parallel.
Nu er en paralel importeret telefon jo heller ikke ringere end alle andre,
da den er som regel omfattet af den gennerelle SE garanti.
Der kan være lidt med sproget, og i forbindelse med en software opdatering
på et aut. service værksted, vil der altid blive lagt den sprogpakke i
telefonen, som den er "født" med, og hvis det ikke er dansk, så er det vel
bare at reklamere over det hos forhandleren, så håndterer han sikkert det på
betrykkende måde. Det er jo et simpelt indgreb, der skal til.
På den mærkeplade, som sidder under batteriet, kan man ud over bla. imei
nummer og produktions dato også se et "dpy" nummer, som fortæller hvilket
selskab den oprindeligt er brandet til, og som regel hvilket land.

> Ved du måske også om K810i er en god eller dårlig kvalitet telefon, set i
> forhold til eks. K530 eller K550?
> Hvad med det meget udskældte joystick, er det det samme på K530i som på
> K810i?

Altså SE har jo nok gjort sig nogle erfaringer fra den "gamle joystick
teknologi, som var på feks. K700 og K750, og det sidder også mere beskyttet
nu, men jeg har da haft K810i inde med joystick problemer også , men jeg har
ingen statistik på hvor mange.
Uanset hvilken model du vælger, så kan du være uheldig med at få en "mandags
model", men opdages fejlende inden for de første 7 dage efter købet, så er
den jo omfattet af DOA reglerne (defective on arrival), eller som min gamle
chef sagde "death or alive", og ellers den alm. garanti ordning.
Når jeg læser de service bulletins, som jeg dagligt modtager fra SE, så er
der ikke noget der peger i retning af at, K530 eller K550, skulle ringere,
end andre SE modeler.
/ steff