Bibob vs. Hapii - nu er krigen gået igang!
Fra : Per

Dato : 26-02-08 17:37

http://epn.dk/teknologi/tele/article1278759.ece

Ja - det måtte vel komme så vidt....

mvh. Per

Fra : Hauge

Dato : 26-02-08 17:56

Per wrote:
> Ja - det måtte vel komme så vidt....

Ja man fatter ikke at kunderne gider spilde deres tid på de fjolser.
Og underligt nok, så virker det som om at folket (I hvert fald udfra læsning
og takketaler her i gruppen) tror at Frank & Co. er sat i verden for at gøre
kunderne en tjeneste.. De er kun sat i verden for èn enkelt ting: Penge i
deres egen kasse.

/Hauge

Fra : Peter

Dato : 26-02-08 18:08

Hej.

> [...]
> læsning og takketaler her i gruppen) tror at Frank & Co. er sat i verden
> for at gøre kunderne en tjeneste.. De er kun sat i verden for èn enkelt

Ja, jeg har heller ikke lige fanget pointen i de lovprisende ord og
takketaler til Farnk her i NG......
*LOL*

Jeg syntes nu også stadig det er sjovt at bibob-bob-bob kunder rent faktisk
skal ud og fraråde venner og bekendte på det kraftigste, at skifte til
bibob-bob-bob, for hvis man selv har bibob-bob-bob og vennerne også kommer
over til bob-bob så vil man jo selv miste penge når de ringer..... *LOL*

--
Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-02-08 18:49

Peter skrev:

> Ja, jeg har heller ikke lige fanget pointen i de lovprisende ord og
> takketaler til Farnk her i NG......

Dem har der nu været en god baggrund for lige indtil han startede
Bibob.

--
Bertel

Fra : Peter

Dato : 26-02-08 19:24

Hej.

> Dem har der nu været en god baggrund for lige indtil han startede
> Bibob.

Pga. hvad ??
- at han startede Telmore, fik kunder og solgte til TDC, og så lige snød
medarbejderne, det er da ikke noget at råbe hurra for......
(jo, jeg forstår godt hvis han sen råber hurra...!)

--
Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-02-08 20:47

Peter skrev:

> - at han startede Telmore, fik kunder og solgte til TDC, og så lige snød
> medarbejderne, det er da ikke noget at råbe hurra for......

Har du belæg for den tredje påstand?

--
Bertel

Fra : Hauge

Dato : 26-02-08 21:01

Bertel Lund Hansen wrote:
> Har du belæg for den tredje påstand?

Er det den her du tænker på?
http://www.computerworld.dk/art/26012?cid=2&q=Frank_Rasmussen&a=cid&i=2&o=18&pos=19

Mvh Hauge

Fra : Søren Nielsen

Dato : 26-02-08 18:54

Peter wrote:
> Ja, jeg har heller ikke lige fanget pointen i de lovprisende ord og
> takketaler til Farnk her i NG......

Man kommer da ikke udenom, at Telmore er/var en genistreg. At nutidens
børnehave-selskaber så skaber sig på den ændrer, ændrer da intet på det.

Søren

Fra : Peter

Dato : 26-02-08 19:27

Hej.

> Man kommer da ikke udenom, at Telmore er/var en genistreg. At nutidens
> børnehave-selskaber så skaber sig på den ændrer, ændrer da intet på det.

Men som Hauge så rigtigt antyder, så er det utroligt at folk (også her i NG)
tror at Frank er i markedet for noget somhelst andet end for at tjene penge
til ham selv.......
- han er sku da 100% ligeglad med kunderne (og medarbejderne viser
historien), bare han kan tjene boxen.....

--
Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-02-08 20:47

Peter skrev:

> Men som Hauge så rigtigt antyder, så er det utroligt at folk (også her i NG)
> tror at Frank er i markedet for noget somhelst andet end for at tjene penge
> til ham selv.......

Man er idiot hvis man tror at vi tror at det ikke er hans primære
mål.

--
Bertel

Fra : Hauge

Dato : 26-02-08 21:03

Bertel Lund Hansen wrote:
> Man er idiot hvis man tror at vi tror at det ikke er hans primære
> mål.

Tjaeh, men udfra lovprisninger og takketaler tidligere her i gruppen, så er
der i hvert fald mange der tror han er sat i verden for kunderne..
Hvis du ikke har lagt mærke til det, så er det også fordi du er glad for alt
nyt, uanset hvor ringe det er.

Mvh Hauge

Fra : Snakee

Dato : 26-02-08 22:07

Hauge skrev:

> [...]
> der i hvert fald mange der tror han er sat i verden for kunderne..
> Hvis du ikke har lagt mærke til det, så er det også fordi du er glad for alt

Hvilket rammer hovedet på sømmet ret godt. Ikke i speciel i forhold til
Bertel men den danske befolkning generelt. Synes egentlig også det er
lidt latterligt at skifte selskab fra noget der virker perfekt og hvor
man er tilfreds til noget hvor man kan spare småpenge og kun få det
næstbedste net. MEn jeg er nok også mere kvalitetsbevidst end
gennemsnittet af den danske befolkning generelt er så det er måske
derfor jeg ikke rigtig kan følge pointen i at spare få håndøre på at
skifte. Jeg vil meget helelr været i et selskab der bare fungerer og
hvor man får god kvalitet og service og jeg er også villig til at betale
hvis det forholder sig sådan.

Jeg kan heller ikke se hvad det er Frank gør som skulle være så
innovativt. Han er jo bare iværksætter. Så snart firmaet har nået en
hvis størrelse sælger han lortet og er væk fra taburetten i samme
øjeblik. Nogle år efter, starter han så noget nyt op.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 26-02-08 22:32

"Peter" <p@1.dk> skrev i en meddelelse

> - han er sku da 100% ligeglad med kunderne (og medarbejderne viser
> historien), bare han kan tjene boxen.....

Det var da en dum kommentar. Hvem skal denne hr. Rasmussen tjene sine penge
på? Det er så vidt vides kunderne.
Og gør de noget for kunderne? Hvor mange af jer der er kunder hos TDC,
Telmore, Sonofon eller andre fik
en julegave af jeres selskab? Jeg fik en gave til en værdi af ~450-500kr.

Der er kommet meget godt ud af Frank Rasmussen. Primært billig
mobiltelefoni, og det er vi mange der nyder godt af, også jer der er kunder
hos
Rasmussens konkurrenter !

> --
> Peter

Thomas

Fra : snuden

Dato : 26-02-08 22:42

> Og gør de noget for kunderne? Hvor mange af jer der er kunder hos TDC,
> Telmore, Sonofon eller andre fik
> en julegave af jeres selskab? Jeg fik en gave til en værdi af ~450-500kr

LOL, hvem betaler i sidste ende "julegaverne". Julemanden måske? LOL

Fra : Hauge

Dato : 26-02-08 22:44

snuden wrote:
> LOL, hvem betaler i sidste ende "julegaverne". Julemanden måske? LOL

Hvem ellers, han "arbejder" jo også gratis. Du ved, du kan få det hele
kastet i nakken, helt gratis..

/Hauge

Fra : Søren Nielsen

Dato : 27-02-08 12:53

Hauge wrote:
> Hvem ellers, han "arbejder" jo også gratis. Du ved, du kan få det hele
> kastet i nakken, helt gratis..
>
> /Hauge

Jeg synes I skal prøve at bringe det ud af proportioner ;) Der blev
indledningsvis skrevet, at Telmore var et godt tiltag og alternativ til det
daværende mobilmarked. De var medvirkende til lavere priser, tank-selv via
nettet og meget mere.
Man skal da være hamrende naiv, hvis man ikke tror, at de *også* prøver at
tjene penge. Men det var bare ikke rigtig dét, diskussionen gik på.

Søren

Fra : Snakee

Dato : 27-02-08 21:28

Thomas Buus Andersen skrev:

> Det var da en dum kommentar.

Det synes jeg egentlig ikke det var.

> Hvem skal denne hr. Rasmussen tjene sine penge
> på? Det er så vidt vides kunderne.

Riogtig nok, men hvad gør kunderne hvis Bibob lukker? Graver sin mobil
ned i haven og skriver et par mindeord på en stren og placerer ovenpå,
går ind i stuen og sætter sig med hænderne i skødet og sukker "Det var
det liv", Nej de finder sku da bare et andet selskab.

> Jeg fik en gave til en værdi af ~450-500kr.

Hvis du sætter 1000 kr ind på min konto så skal jeg nok købe en julegave
til dig til omkring 500 kr. Det hedder forretning. Bibob giver ikke
noget væk i julegave. De giver en reklamegave og kalder det for en
julegave men tro mig, du kommer i sidste ende selv til at betale ved
kasse 1. Måske er deres priser så bare for høje, så høje at de tjener så
meget at de kan forære en gave væk til 500 kr uden at tabe på det.

Frank er en dygtig forretningsmand, ingen tvivl om det, men lad være med
at stille ham op på en pedistal hvor han ikke hører hjemme. Det er altså
temmelig blåøjet at tro at han gør det for kundernes skyld. Han gør det
først og fremmest fordi der er penge i det for ham selv, nøjagtigt som
alle andre forretningsmænd. Det fine ved det er at han får folk til at
tro at de er noget helt særligt og at firmaet er der kun for dem. Det er
et meget brugt trick inden for forretningsverden, og det virker hver gang.

Den dag der ikke er penge i det mere er han ikke længere hos Bibob, og
den dag hvor der ikke er penge i det mere for Bibob, eksisterer de ikke
mere.

Snakee

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 27-02-08 22:14

"Snakee" <blopper@trashmail.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> går ind i stuen og sætter sig med hænderne i skødet og sukker "Det var
> det liv", Nej de finder sku da bare et andet selskab.

Jeg tror du ser for firkantet på tingene. Jeg ser det sådan her: Det er nemt
og hurtigt at shoppe
rundt mellem forskellige selskaber, hvad enten det drejer sig om mobil,
internet, el, you name it.
Derfor vælger jeg personligt selv det billigste selskab for mig, i den
periode det er billigt, og skifter så
over til det næste der bliver billigt.

> [...]
> kasse 1. Måske er deres priser så bare for høje, så høje at de tjener så
> meget at de kan forære en gave væk til 500 kr uden at tabe på det.

Jeg synes de har meget fair priser. Nu havde jeg inden jul indsat 200kr på
min bibob konto, og dem
fik jeg faktisk fuld valuta for + 20% ekstra optankiningsrabat. Grunden til
julegaven skal findes i, at deres netbutik lukkede og gaverne
blev givet væk istedet for ophørsudsalg. Det er da en god oplevelse for de
eksisterende kunder.

> [...]
> et meget brugt trick inden for forretningsverden, og det virker hver gang.

Der findes jo ikke et firma som ikke gør det for pengenes skyld. Teknikken
blev udviklet på interesser, og derefter blev
den solgt til folk som kan tjene penge på den - styrtende med penge. Og så
længe vi efterspørger varen vil der jo være en eller flere leverandører på
markedet
som vil presse hinanden. Personligt har BiBob og Telmore for den sags skyld,
sparet mig for store telefonregninger. Så kan man jo diskuterer i hvis
interesse de er der.
Jeg synes jo også det er i min interesse at Frank er aktør på markedet.
Lukker BiBob, så skifter jeg til et andet selskab.

> Den dag der ikke er penge i det mere er han ikke længere hos Bibob, og
> den dag hvor der ikke er penge i det mere for Bibob, eksisterer de ikke
> mere.

Er der mon penge i det nu? Eller opbygger han bare et kundekartotek der er
penge værd?

> Snakee

Thomas

Fra : Snakee

Dato : 29-02-08 01:10

Thomas Buus Andersen skrev:

> Er der mon penge i det nu? Eller opbygger han bare et kundekartotek der er
> penge værd?

Formentlig begge dele

Snakee

Fra : Lars Raaby

Dato : 29-02-08 20:32

Thomas Buus Andersen skrev:
> [...]
> Telmore, Sonofon eller andre fik
> en julegave af jeres selskab? Jeg fik en gave til en værdi af ~450-500kr.

Tillykke med det. jeg fik ikke nogen gave og jeg har været med
lige fra start.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby