Imeinr. Hvor på en SE W810i?
Fra : Kate

Dato : 24-02-08 18:07

Ja, som overskriften spørger. hvor finder jeh IMEI nummeret på min
W810i? Jeg kan godt se der sidder en mærkat under batteriet, men det er
dækket af den del af coveret som jeg ikke fjerner når jeg åbner
batteridækslet. Kan coveret tages af, uden vold, eller kan jeg finde
IMEI nr. et andet sted i mobilen?

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Jesper Godsk Nielsen

Dato : 24-02-08 18:15

Hej Kate

tryk:

*#06#

Uanset hvor du er, men husk lige tastaturlås hvis du har den aktiveret :)

/Jesper

Fra : Kate

Dato : 24-02-08 18:23

"Jesper Godsk Nielsen" <Jesper_godsk@hotmail.com> wrote in

> [...]
>
> tryk:
>
> *#06#
>
> Uanset hvor du er, men husk lige tastaturlås hvis du har den

Hej Jesper

Tusind tak for hjælpen. Den ville jeg aldrig have luret selv

Fra : Jesper Godsk Nielsen

Dato : 24-02-08 19:00

> Hej Jesper
>
> Tusind tak for hjælpen. Den ville jeg aldrig have luret selv
>
> --
Det er lige hvad vi har newsgroups til :)

go vind...

/Jesper

Fra : Kate

Dato : 24-02-08 19:17

> Det er lige hvad vi har newsgroups til :)
>
> go vind...

Tak. Men måske du også kun hjælpe med hvordan jeg så låser telefonen
op. Jeg har fået en kode af Telia til at låse tlf op, men jeg kan slet
ikke gennemskue hvordan jeg bruger den. Alt hvad jeg kan finde på
nettet er nogen som gerne vil unlocke tlf med betaling, men det er jo
fjollet når tlf har været låst til Telia i 6mdr og har fået koden.

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 24-02-08 20:18

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]

Man skal trykke "pil venste" * * "pil venstre", vælge "net" og herefter
indtaste sin låsekode.

--
ad

Fra : Kate

Dato : 24-02-08 20:46

"Awul Dasfilshabeda" <awul.dasfilshab...@gmail.com> wrote in

> Man skal trykke "pil venste" * * "pil venstre", vælge "net" og
> herefter
> indtaste sin låsekode.

Tusind, tusind tak for hjælpen. Nu er tlf endeligt fri af kodelås.
Hvor er det skønt i sidder derude og kan hjælpe

Fra : Claus E Beyer

Dato : 25-02-08 18:21

"Awul Dasfilshabeda" <awul.dasfilshab...@gmail.com> skrev i

> [...]

>>> Tak. Men måske du også kun hjælpe med hvordan jeg så låser telefonen

> Man skal trykke "pil venste" * * "pil venstre", vælge "net" og

Hvorfor skal det egentlig være så vanskeligt at låse telefoner op nu til
dags? Jeg husker på et tidspunkt, for 5-10 år siden var det således at man
blot skulle sætte et "forkert" sim-kort i telefonen, hvorefter telefonen
bad om låsekode under opstart, og hvis den fik den korrekte kode, var den
derefter låst op.

-cb

Fra : Kate

Dato : 25-02-08 18:57

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> wrote in

> [...]
> telefonen, hvorefter telefonen bad om låsekode under opstart, og
> hvis den fik den korrekte kode, var den derefter låst op.

Nu har jeg ikke låst mange tlf op, dette er kun min 3, men jeg synes nu
ogsp det er underligt at det er så besværligt. Det to andre jeg har
låst op var 2 Nokia 6230i, min egen og min mors. Der fik jeg en email
med kode og guide, det var dejligt nemt, trods alt.

Fra : MOBILFIX

Dato : 26-02-08 09:05

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bad om låsekode under opstart, og hvis den fik den korrekte kode, var den

Ja da jeg i sin tid startede her i NG og Nokia 3210 og 3310, skulle låses op
ved at man flashede en fil ind på en bestemt adresse i telefonen, for at
fjerne simlås, der var der vist ikke mange, der havde forestillet sig, at
mobilmarkedet skulle udvikle sig som det har gjort.
Det ser dog ud som om at det går i den rigtige retning. Flere selskaber har
allerede droppet simlås på deres terminaler
/ steff