Nokia 5310 og RDS radio pogram fejl. ?
Fra : Peter A. Larsen

Dato : 17-02-08 13:31

Hej gruppe jeg har lige købt denne tlf.
Men når jeg vil aktivere RDS der er i radioen, så skriver telefonen program
fejl ?
Hvad kan det være ? virker RDS ikke på mobiltelefoner ? eller er det fordi
ham der har solgt mig den har hentet den i et andet land som ikke virker i
Danmark ??

Her er lidt info om telefonen..
type RM-303
IC 661u-rm303
model 5310
FCC TD PPIRM-303
type 0548879 (det nummer der er bag batteriet under den spraglet firkant)

firm ware 03.63 dato 24/10/07

MVH
Pede Larsen (Næstved)

Fra : Anders

Dato : 17-02-08 13:35

Kender ikke lige mobilen, men kunne det skyldes, at den ikke understøtter
RDS ?

Ellers så kunne en software opdatering måske hjælpe, hvis der er kommet en.

Fra : Peter

Dato : 17-02-08 17:33

Hej.

> men kunne det skyldes, at den ikke understøtter RDS ?

Så ville det vel være mærkeligt at det kan slåes til i mobilen, hvis den
ikke understøtter det...

- men ok.... det er jo en Nokia, så det er måske en feature der skal
tilkøbes seperart, som tastaturlås osv.... *LOL*

--
Peter

Fra : Peter

Dato : 17-02-08 17:38

Hej.

Det lyder da lidt "sjovt".....

Har du da indtryk af at den er købt i udlandet, eller er du bare lidt i
tvivl ??

Det er tæt på at være et spørgsmål til medie.radio gruppen.....
- for de må vide der om der er forskel på hvordan RDS sendes med i signalet,
i de forskellige lande.....

Men hvis den er Dansk købt, så skulle det jo virke uden problemer......

--
Peter

Fra : Anders

Dato : 17-02-08 17:58

Har lavet lidt research på mobilen, og i følge mobilpriser.dk så
understøtter den RDS.

Nu skrives der at den er købt brugt, og dermed kunne den være defekt, siden
funktionen ikke virker....

Bare en teori, eller måske skal den en tur omkring et værksted...

Fra : Anders Majland

Dato : 22-02-08 13:39

> Har lavet lidt research på mobilen, og i følge mobilpriser.dk så
> understøtter den RDS.

Nu er der jo mange funktioner i RDS - hvad understøtter den ?
- AT, Automatisk sender skift
- TA, Trafikmeldinger
- Tekst beskeder

Andre nokia telefoner med RDS ?

/A

Fra : Peter A. Larsen

Dato : 22-02-08 16:54

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> Nu er der jo mange funktioner i RDS - hvad understøtter den ?
> [...]
Min RDS virker nu hvor den er rigtigt firmware opdateret hos mobildoktoren
på østerbrogade i KBH.
Når jeg er inde i indstillinger er der en knap der kan slå autofrekvens til
og fra, men har ikke testet det endnu, men på mandat skal jeg teste den da
jeg køre frem og tilbage mellem KBH og Næstved, det kunne være nice hvis den
kunne holde kanalen uden man skulle skifte kanal få vejen, ligesom nu hvor
jeg må skifte manuelt omkring Roskilde :(
Erll jeg vender tilbage måandag eller tirsdag :)

Fra : Peter A. Larsen

Dato : 18-02-08 05:25

"Peter" <p@1.dk> skrev i meddelelsen news:UpZtj.49$JE1.19@news.get2net.dk...
> [...]
> signalet, i de forskellige lande.....
>
> Men hvis den er Dansk købt, så skulle det jo virke uden problemer......

Jeg har stor mistanke om at den er købt i udlandet, den er købt på amager
telecom....
Jeg har en ven der også har en 5310 hans RDS virker fint, men hans firmware
er en ældre ver. 3.60 og min er 3.63
Kan man nedgradere sin firmware ? så min kører 3.60 ?
Jeg har brugt Nokias egen telefon updater og den siger jo jeg har den nyeste
.... hmmmmm

Hvad skal jeg gøre ? jeg er lidt sur over det ikke virker :( da jeg bruger
radioen meget i forskellige byer.

MVH
Pede Larsen (Næstved)

Fra : dotman

Dato : 17-02-08 21:44

"Peter A. Larsen" <pede@newmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> FCC TD PPIRM-303
> type 0548879 (det nummer der er bag batteriet under den spraglet firkant)

Kan være signalet er så dårligt at RDS ikke virker, men lader nu mest til at
der er en fejl i programet, så den nu også skriver, så skal den bare
opdateres.

Fra : sail4ever

Dato : 19-02-08 14:54

On 18 Feb., 05:25, "Peter A. Larsen" <p...@newmail.dk> wrote:

> [...]
> ... hmmmmm
>
> Hvad skal jeg gøre ? jeg er lidt sur over det ikke virker :( da jeg bruger

Hej
Jeg har købt en NOKIA 6500 Slide. Jeg har samme problem som dig mht.
programfejl ved RDS. Min er købt i DK, men der er fra forretningens
side 'fusket' med SW så den har dansk sprog (produktkoden som tlf er
født med er ikke DK).
Har foræves forsøgt at få hjælp her http://discussions.europe.nokia.com/discussions/.
Jeg forsøgte at forklare problemet i butikken, men de anede ikke
engang hvad RDS var.
MVH
Lars

Fra : Anders

Dato : 20-02-08 13:43

Din Telefon er parallel importeret . fx. fra Ungarn, og så er der lagt
software i fra Ungarn. Og når den så kommer til DK, så ligger man selv. DK
software i den, men der er med stor sansynlighed gået et eller andet galt,
siden RDS ikke virker.

Så klag til forretningen, og forlang at få en anden telefon der virker,
eller pengene retur.