3G i Tyskland/Holland/Belgien/Frankrig -
Fra : SørenH

Dato : 16-02-08 14:47

Hej
Vi tager på flod- og kanaltur et års tid, og har brug for enkel
internetforbindelse til den bærbare undervejs, til check af e-mail, lidt
vejrmelding, lidt danske nyheder, og lidt Skype i ny og næ.

Behovet vil være uregelmæssigt, da vi rejser hjem 1-2 uger ca hver 3
måned, og iøvrigt vil bruge PC-hotspots når vi falder over dem.
Det ligner altså noget med at købe kort baseret på forbrugstid eller
Mb-volumen.

At købe et dansk 3G og benytte i udlandet er selvfølgelig udelukket pga
roamingpriserne.

Vi leder altså efter en 3g-usb-dongle eller et 3g-PCMCIA-kort, som kan
bruges i alle de lande vi sejler igennem, og en ide til udbydere i
landene som er gode (= forholdsvis billige) at handle med.

Jeg har prøvet at google mig frem, men det er temmelig håbløst og
uoverskueligt, så hvis nogen har gode ideer til at hjælpe mig på vej er
de meget velkomne!

Mvh
SørenH

Fra : Lars Wolos

Dato : 16-02-08 15:23

"SørenH" <soren@FJERNhelefamilien.dk> wrote:

> Jeg har prøvet at google mig frem, men det er temmelig håbløst og uoverskueligt, så hvis nogen har gode ideer til at hjælpe mig på
> vej er de meget velkomne!

I tyskland:
http://www.medionmobile.de/ købes hos ALDI. Det er
et forudbetalt kort som bruger E-Plus 2G- og 3G-nettet
(men 3G med dårlig dækning). Koster kun 0,24 ¤ pr. Mb
(http://www.medionmobile.de/tarif/Tarif_GPRS.pdf) og
afregnes pr. 10 Kb (0,00234375 ¤ pr. 10 KB). Du skal bruge
kortet en gang til et opkald (hvilken so helst nummer) før
GPRS 2G/3G virker.

Dækning:
http://eis03sn1.eplus-online.de/umts_coverage/index.html

Og til andre lande f. eks. http://www.icqsim.com/?l=en