Billigste USA-mobil i Europa?
Fra : Jgood

Dato : 11-02-08 14:52

Vi får besøg af familie fra USA, som gerne vil kunne ringe fra mobilen
under rejse i Europa - de skal både kunne ringe i Europa og til USA.

Hvad er den smarteste/billigste løsning?

- jg

Fra : Anders

Dato : 11-02-08 15:29

Hvorlænge skal de være i Europa ?

Fra : Jgood

Dato : 11-02-08 16:01

En måneds tid....

Fra : Anders

Dato : 11-02-08 16:17

Jeg ved, at der noget der hedder Lebara, men hvad det koster ved jeg ikke,
men har en bekendt der jævnligt ringer til Thailand, og det giver han 0.19
kr. for pr. min.

Ellers så er der jo Skype, men det kræver en forbindelse til internet..

Fra : Flemming

Dato : 12-02-08 05:28

"Anders" <stofanet@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved, at der noget der hedder Lebara, men hvad det koster ved jeg ikke,
> men har en bekendt der jævnligt ringer til Thailand, og det giver han 0.19
> kr. for pr. min.

De 19 øre er lige i underkanten, jeg giver 0,39 kr. i min. for at ringe til
Thailand med Lebara.

Mvh. Flemming

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 11-02-08 17:51

"Jgood" <jgood@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

Har de selv en telefon med der kan bruge Europa`s net ?

--
ad

Fra : Jgood

Dato : 11-02-08 18:33

Det regner jeg med....

Fra : Lars

Dato : 11-02-08 18:15

Jgood skrev:
> Vi får besøg af familie fra USA, som gerne vil kunne ringe fra mobilen
> under rejse i Europa - de skal både kunne ringe i Europa og til USA.
>
> Hvad er den smarteste/billigste løsning?

Alle mobiler solgt i Europa kan ringe til USA - og mange af dem, der
sælges i USA kan bruges i Europa.

Hvad der er billigst i minutpris afhænger af, hvilket land, der ringes
fra og til. Og om det er til fastnet eller mobilnet.

Det smarteste, men absolut ikke det billigste, er at købe et
taletidskort, der dækker Europa inkl. udlandsopkald.
F.eks. https://www.united-mobile.com/umo_shop/main.do

Fra : Anders

Dato : 12-02-08 09:23

Nu var det den billigste løsning der blev efterlyst, og så er taletid ikke
ligefrem det billigste.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-02-08 10:45

Anders skrev:

> Nu var det den billigste løsning der blev efterlyst, og så er taletid ikke
> ligefrem det billigste.

Synes du de skal binde sig for 6 måneders abonnement?

--
Bertel

Fra : Anders

Dato : 12-02-08 13:32

Det er vel ikke nødvendigt.

Fra : Lars

Dato : 12-02-08 21:36

Anders skrev:
> Det er vel ikke nødvendigt.

Jo - og det er bare i DK. I de fleste andre lande er bindingstiden langt
længere. Så taletid er eneste mulighed (men taletid er et vidt begreb og
ikke nødvendigvius ensbetydende med højere priser end abo-løsninger).

Fra : Lars

Dato : 12-02-08 21:40

Anders skrev:
> Nu var det den billigste løsning der blev efterlyst, og så er taletid ikke
> ligefrem det billigste.

Hvilken del af "den smarteste/billigste løsning" forstod du ikke?

Fra : Anders

Dato : 13-02-08 07:14

Er ikke med !

Den billigste måde, er at melde sig til hos et af de selskaber, hvor man
ikke skal binde sig - evt. Telmore el Unotel, og melde sig til udenlands
telefoni.

Fra : Lars

Dato : 13-02-08 15:32

Anders skrev:
> Er ikke med !
>
> Den billigste måde, er at melde sig til hos et af de selskaber, hvor man
> ikke skal binde sig - evt. Telmore el Unotel, og melde sig til udenlands
> telefoni.

Det er i princippet også taletid, hvor man betaler forud for et afmålt
antal minutter uden abonnement. Om du køber taletid på nettet eller i
Brugsen er jo ligegyldigt.

Men har du overhovedet tjekket priserne, inden du påstår, at eks.
telmore eller Unotel det skulle være det billigste?

Det koster f.eks. 4,55 kr.i minutttt at ringe fra Frankrig til Danmmark
hos Telmore. Og ringer du fra en Telmore-telefon i Frankrig til en anden
Telmore telefon i Frankrig, skal du selv betale 4,55 i minuttet, mens
modtager skal betale 2,20 kr. i minuttet.

Prisen er den samme hos Unotel, da begge bruger TDCs net og deres
roamingtakster

Fra : Anders

Dato : 13-02-08 16:06

Har ikke sagt at man skal melde sig hos Telmore el.Unotel, det var kun et
forslag.

Men har du et billigere forslag ?

Fra : Lars

Dato : 13-02-08 23:58

Anders skrev:
> Har ikke sagt at man skal melde sig hos Telmore el.Unotel, det var kun et
> forslag.
>
> Men har du et billigere forslag ?

læs mine indlæg

Fra : Anders

Dato : 14-02-08 08:40

Har du læst mine ?

Fra : Lars

Dato : 14-02-08 14:48

Anders skrev:
> Har du læst mine ?

Ja, og de gætterier har jo ikke gjort nogen klogere...

Fra : Anders

Dato : 14-02-08 17:01

Ditto her !