Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Spejlreflekskameraer
Fra : sjyden

Dato : 17-07-01 19:23

hvad skal man købe som begynder
skal man købe brugt eller nyt
er der noget man skal passe på når man køber brugt?
hvad mærke skal det være
pris skal ligge omkring 3000kr

mvh claus

Fra : Amund Johansen

Dato : 17-07-01 20:48

sjyden wrote:

> hvad skal man købe som begynder
> skal man købe brugt eller nyt
> er der noget man skal passe på når man køber brugt?
> [...]

   Merke ingen hindring. Kjøper du Canon får du
Nikon, Pentax og Minolta-folkene på nakken. Det samme
hvis du kjøper Nikon - da er alle de andre på nakken din !

Brukt bør kjøpes med garanti i en brukt-butikk slik at du ikke
får noen gufne overraskelser. Til omkring 3 lapper bør du
få et OK hus brukt. Nytt blir det litt lite, jeg ville
anbefale en Canon EOS 300 som begynnerkamera. Det koster
nok litt mer, men er verdt det i forhold til EOS 3000
eller tilsvarende modeller fra andre merker, som etter
min mening er litt for ribbet for utstyr. EOS 300 har
alle funksjoner en nybegynner som ikke skal gjøre noe
spesielt trenger.

Lykke til med valg og kjøp !
Amund
--
I'll see you on the dark side of the moon

http://home.online.no/~amunjoha/index.html

Fra : Fenger-Olesen

Dato : 18-07-01 00:22

Hvad vil du med dit foto i fremtiden ??? det er nok et godt ?-mål at stille
sig !
men er det noget med manuel styring af dine optagelser vil jeg nok se mig om
efter et ældrer kamera
om det skal være det ene eller det andet TJA prøve at se hvad du kan få for
pengene og evt. hvad der er på brugt markedet af objektiver det er ikke alle
mærker der er lige meget af.....
har du andre ?-mål må du gerne vende tilbage
mange hilsner søren

<3b548297$0$69671$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Per F Andersen

Dato : 18-07-01 10:14

Du bør nok vælge et af de anerkendte mærker Nikon, Pentax , Canon eller
Minolta, som alle er af helt acceptabel kvalitet. Her kan du også udbygge
med diverse objektiver og andet udstyr, og få suppl. obj. af andre
fabrikater (Tamron, Sigma)
Du får selvfølgelig mest for pengene ved at købe brugt - sørg for at du har
tillid/garanti til/af den du køber hos.

Hvis du ikke på forhånd ved hvad du vil fotografere ville det nok være
fornuftigt at starte med en lille standardzoom (28- 90mm) og et rimeligt
50mm standardobj.

Jeg har selv Pentax 5N med 50 mm/1.4 og Tamron 28 - 200mm

Fjern zer
perfa@zzsol.dk