Batteri vil ikke oplade?
Fra : peter

Dato : 09-02-08 10:29

Hej

Mit batteri på min efterhånden gamle mobiltelefon vil ikke oplade.
Batteriet påstår at være fuldt opladet efter3-4 minutter. Det er et
Litium Ion batteri. Er der noget at gøre ved det eller er det en ny
telefon?
Mvh og på forhånd tak for svarene!

Fra : Snakee

Dato : 10-02-08 02:08

peter skrev:

> Er der noget at gøre ved det eller er det en ny
> telefon?

Nyt batteri. LI-Ion holder normalt 2 år så er det slut. Er man heldig
holder de noget længere men min egen erfaring er at de holder ca 2 år
ved normal behandling.

Vil den kun lade 3-4 minutter er batteriet slidt op. Du kan prøve at
aflade det helt og derefter oplade det. Gør det nogle gange og se om
drifttiden bliver lidt bedre men ellers skal du ud og have et nyt batteri.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare

Fra : MOBILFIX

Dato : 10-02-08 09:46

[...]

Køb dog et nyt batteri, du kan finde et uoriginalt batteri mange steder på
nettet, til omkring Kr. 50.-
/ steff

Fra : Peter

Dato : 10-02-08 12:42

Hej.

Lige et spørgsmål....

> Køb dog et nyt batteri, du kan finde et uoriginalt batteri mange steder på
> nettet, til omkring Kr. 50.-

Af en der tillader sig at kalde sig for "MOBILFIX" er det så specielt
seriøst at anbefale uoriginale batterier ??
- du må jo, hvis ellers dit "kaldenavn" i denne ng. skal stå til troende,
vide at de fleste uoriginale batterier er af en virkelig dårlig standard, og
i visse tilfælde er de direkte skadelige.....

--
Peter

Fra : sjp

Dato : 10-02-08 12:56

"Peter" <1@a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vide at de fleste uoriginale batterier er af en virkelig dårlig standard,
> og i visse tilfælde er de direkte skadelige.....

Så køb da et originalt, sværere er det vel ikke

Stig

Fra : Peter

Dato : 10-02-08 13:35

Hej.

Lige for at slå to ting fast.....

1. Nu er jeg ikke den samme Peter der skrev her anden gang, som ham der
startede tråden.....
2. Det er irrelevant at man kan købe et originalt, pointen er at man
bliver anbefalet noget crap, af en der angiver at have forstand på tingene
med sit kaldenavn i NG.....

--
Peter

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 10-02-08 15:16

> [...]

Det ser da ud til Mobilfix er et "seriøst" firma
Uden moms pis og papir .
http://www.mobilfix.dk/

--
ad

Fra : Peter

Dato : 11-02-08 21:22

Hej.

> Det ser da ud til Mobilfix er et "seriøst" firma
> Uden moms pis og papir .
> http://www.mobilfix.dk/

Ok, fair nok, det er da seriøst, jeg havde godtnok ikke engang googlet
ham......
Så forstår man omgående også bedre det "fine" råd som "NIXFIX" kom med.....
- det falder jo så også meget godt i tråd med at reperationer er "50-70%
billigere" end hos de autoriserede værksteder.... (hvor de til gengæld har
styr på hvad det er de laver.....)

*LOL*

--
Peter - men ikke ham der startede tråden...

Fra : MOBILFIX

Dato : 15-02-08 10:45

> [...]
> styr på hvad det er de laver.....)
> Peter - men ikke ham der startede tråden...

griner... ja jeg arbejder til daglig som tekniker på et autoriseret Nokia /
SE værksted, og har arbejdet som teletekniker siden 1999
Jeg har et lille værksted hjemme i privaten, som er fuldt på højde med et
aut. værksted, hvad angår udstyr og "esd" sikring, men da det kun er en
hobby, tilbyder jeg reparationerne en del billigere. Samtidig udfører jeg
her ofte reparationer, som ikke må laves på de aut. værksteder.

Efterhånden bruger jeg mest denne nyhedsgruppe til at få nogle billige grin,
over mange af de indlæg som kommer fra de virkelig kloge hoveder herinde
/ steff

Fra : Peter

Dato : 17-02-08 14:52

Hej.....

Det kan vi jo alle komme og påstå.....
- det er rimeligt gratis at udgive sig for at være "ekspert" her i NG, og
kalde sig for "NIXFIX".....

*LOL*

--
Peter

Fra : MOBILFIX

Dato : 21-02-08 13:04

> Det kan vi jo alle komme og påstå.....

Forstår godt din frustration over at være blevet ydmyget

> - det er rimeligt gratis at udgive sig for at være "ekspert" her i NG, og
> kalde sig for "NIXFIX".....

Ja ligesom at kalde sig "Peter", og reklamere for at man er boglig svagelig
og senudviklet

Jeg finder god underholdning, i at læse dine indlæg
/steff

Fra : Peter

Dato : 22-02-08 19:41

Hejsa NIXFIX......

> Forstår godt din frustration over at være blevet ydmyget

Af hvem ????
- dig ??? *LOL*

> Jeg finder god underholdning, i at læse dine indlæg

Det var da godt, du er nemlig også totalt griner at læse....
- eks. når du seriøst anbefaler folk at købe crap-batterier til deres
telefoner...... *LOL*

Fra : MOBILFIX

Dato : 15-02-08 10:31

"Awul Dasfilshabeda" <awul.dasfilshab...@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det ser da ud til Mobilfix er et "seriøst" firma
> Uden moms pis og papir .

Jeg var ikke klar over at moms pis og papir, havde noget med seriøsitet at
gøre. Jeg troede det havde noget at gøre med om ens omsætning er over eller
under kr. 50.000.- om året.
Men ret mig hvis jeg tager fejl
/steff

Fra : MOBILFIX

Dato : 15-02-08 10:57

> [...]

> vide at de fleste uoriginale batterier er af en virkelig dårlig standard,
> og i visse tilfælde er de direkte skadelige.....

Jeg skrev uoriginalt fordi der var tale om en gammel telefon, som det måske
ikke var rentabelt at ofre de vilde summer på. Det var kun et forslag og
ikke en anbefaling
En stor del af de batterier og andet tilbehør/reservedele, som bliver udbudt
på nettet som originalt, viser sig tit at være uoriginalt.Men heldigvis så
gælder købeloven også her, så hvis man skulle være uheldig med et uoriginalt
batteri, så er der jo garantien

Undskyld i al ydmyghed over for de "seriøse"at jeg tillader mig at kalde
min lille hobbybix, for MOBILFIX
/steff

Fra : Peter

Dato : 17-02-08 15:01

Hej.

> [...]
> forslag og ikke en anbefaling

"Køb dog et nyt batteri, du kan finde et uoriginalt batteri mange steder på

Hvor ser du forskellen på en "anbefaling" og et "forslag", når du samtidig
reklamere med at du rent faktisk er ekspert ??

> Men heldigvis så gælder købeloven også her, så hvis man skulle være
> uheldig med et uoriginalt batteri, så er der jo garantien

Men den er dog lidt uden betydning når du har stoppet et eller andet
uoriiginalt "crap" i din telefon, og telefonen derved måske er øvelagt som
følge af en overophedning af en dårlig celle.....
- du får kun batteriet ombyttet på reklamationen, ikke telefonen.....

> Undskyld i al ydmyghed over for de "seriøse"at jeg tillader mig at kalde
> min lille hobbybix, for MOBILFIX

Det er ok at du har en lille fusker-butik, lige som det er ok at Anders har
sin lille hobby-butik.... *LOL*
- men du skulle måske ikke bruge gruppen til at reklamere for din butik

Overvej evt. at ændre dit kaldenavn i NG til "steff" i stedet....

--
Peter