Mobil med navigator?
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-02-08 17:35

Kigger på ny mobil, og det ville jo være fikst, hvis der også er en vejviser
med i, men er der noget, jeg skal være opmærksom på eller virker det bare?

Hvilken mobil er bedst, når hovedformålet er snak og punkt to at finde vej?
Alt andet er uinteressant (ja, jeg ved godt at jeg ikke er teknikfreak).

Mvh Maria

Fra : Kim S

Dato : 09-02-08 22:43

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvilken mobil er bedst, når hovedformålet er snak og punkt to at finde
> vej? Alt andet er uinteressant (ja, jeg ved godt at jeg ikke er

Nokia 6110 Navigator.

Mvh, Kim

Fra : snuden

Dato : 10-02-08 15:39

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i meddelelsen

> Nokia 6110 Navigator.

Er det ikke noget med, at både 6110 og N95 skal lades 2 gange om dagen?

Snuden

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-02-08 17:42

> Er det ikke noget med, at både 6110 og N95 skal lades 2 gange om dagen?

Det er da i øvrigt seriøst ringe at skulle lade telefonen mere end max en
gang i døgnet. Så hellere købe navigator for sig og telefon for sig.

Mvh Maria

Fra : dotman

Dato : 10-02-08 19:37

> Det er da i øvrigt seriøst ringe at skulle lade telefonen mere end max en
> gang i døgnet. Så hellere købe navigator for sig og telefon for sig.

Man bruger selvfølgelig en biloplader når man bruger navigation i bilen,
både når der er tale om mobil eller alm. navigator, ingen af delene plejer
at kunnde holde strøm, hvis de bliver brugt en hel dag

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-02-08 20:15

> Man bruger selvfølgelig en biloplader når man bruger navigation i bilen,
> både når der er tale om mobil eller alm. navigator, ingen af delene plejer
> at kunnde holde strøm, hvis de bliver brugt en hel dag

Den dag min mobil ikke kan holde en hel dag, bliver den skiftet ud. Jeg
taler rent erhvervsmæssigt en hulens masse i telefon, og jeg vil ikke bøvle
med oplader i løbet af en arbejdsdag.

Mvh Maria

Fra : dotman

Dato : 10-02-08 23:32

> [...]
> taler rent erhvervsmæssigt en hulens masse i telefon, og jeg vil ikke
> bøvle med oplader i løbet af en arbejdsdag.

Det er da klart at en telefon som er meget mere end en telefon ikke kan
holde strøm en helt dag, hvis du bruger alle funtioner.
Jeg arbejder i mobilbranchen og når jeg har snakket i telefon hele dagen så
må jeg også lade op i løbet af dag, bruger jeg bluetooth, så er den helt
sikker at jeg skal lade i løbet af dagen og derfor er det klogt at have en
billlader, hvis man snakker meget telefon når man køre bil, det samme gør
sig gældne hvis man bruger navigator og hvad er problemet i at sætte
telefonen til billaderen, mens man bruger den som navigator?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-02-08 10:22

> [...]
> samme gør sig gældne hvis man bruger navigator og hvad er problemet i at
> sætte telefonen til billaderen, mens man bruger den som navigator?

Jeg kan da sagtens lade på den mens jeg kører bil, men hvad med de øvrige
timer? Der skal telefonen altså kunne holde strøm - det er jo primært en
telefon i min verden, ikke en multi-kan-alting.

Mvh Maria

Fra : dotman

Dato : 11-02-08 12:49

> Jeg kan da sagtens lade på den mens jeg kører bil, men hvad med de øvrige
> timer? Der skal telefonen altså kunne holde strøm - det er jo primært en
> telefon i min verden, ikke en multi-kan-alting.

Hvis du ikke har GPS navigation slået til, når du ikke bruger det, så holder
den selvfølgelig strøm i længere tid, lige som med blutooth, det slår man
også fra når man ikke bruger det, ellers løber ens telefon hurtigt tør for
strøm.
En anden fordel at sætte den i billaderen mens man bruger Navigator er at
den er fuldt opladet når du piller den fra

Fra : Kim S

Dato : 10-02-08 20:21

"snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det ikke noget med, at både 6110 og N95 skal lades 2 gange om dagen?

Det er sikkert korrekt, hvis man kører med navigator og
tændt skærm hele dagen. Men det er der jo ikke noget
elektronik der kan. Så skal du ha' en 60Ah akku med
i lommen.
Ved alm. brug, holder den lige så længe som andre telefoner.
Det er jo klart, at jo større forbrug du har, jo kortere holder
den på en opladning.
Se test af den her:
http://www.yourmobilephonereviews.co.uk/nokia_6110_navigator_reviews.htm
http://www.allaboutsymbian.com/reviews/item/Nokia_6110_Navigator_Review.php
Mvh, Kim

Fra : snuden

Dato : 10-02-08 21:57

"Kim S" <Not@valid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ved alm. brug, holder den lige så længe som andre telefoner.
> Det er jo klart, at jo større forbrug du har, jo kortere holder

Jeg kender en der har en N95`er...han er dæleme træt af den, da den skal
lades hele tiden.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-02-08 23:23

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in

> Hvilken mobil er bedst, når hovedformålet er snak og punkt to at finde
> vej? Alt andet er uinteressant (ja, jeg ved godt at jeg ikke er
> teknikfreak).

Overvej en løs Bluetooth GPS antenne og så noget gratis Navi software på
stortset enhver Java telefon.

Har kørt nav4all.com på en SE610i uden problemer.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-02-08 10:23

> Overvej en løs Bluetooth GPS antenne og så noget gratis Navi software på
> stortset enhver Java telefon.

Det lyder sjovere
Jeg prøver at kigge på det - der er jo ikke de store penge, hvis det virker.

Mvh Maria