IE7 Mobile - præsenterer ikke mobilnummer?
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-01-08 23:56

Jeg har en HTC S710 med Windows Mobile 6.0.

Når jeg forsøger at logge ind på "Mit Telmore" via mobil.telmore.dk får jeg
besked om jeg ikke er kunde - på trods af jeg er. Hvis jeg forsøger at
hente en vare fra deres mobilshop, en ringetone f.eks., får jeg en
fejlbesked der siger at de ikke kan identificere mit mobilnummer. Telmore
siger det er pga. en fejl i opsætningen af GPRS men min opsætning er præcis
som deres vejledning siger den skal være. Jeg har efter "krav" fra Telmores
support afmeldt og gen-tilmeldt GPRS uden held.

Kan det være browseren der ikke sender mobilnummeret med eller er fejlen
hos Telmore?

Bemærk: x-post uden fut, sæt selv relevant fut.

Fra : Snakee

Dato : 31-01-08 00:22

Henrik Stidsen skrev:

> Kan det være browseren der ikke sender mobilnummeret med eller er fejlen
> hos Telmore?

Jeg tror næppe på at det er din GPRS-forbindelse den er gal med. Derimod
lyder det for mig som om der er noget rivende galt med din browser. Du
kunne forsøge at hente Opera ned til din telefon og se om det hjælper i
første omgang. Det kan også godt lyde som om cookies på een eller anden
måde er slået fra.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-01-08 10:00

Henrik Stidsen skrev:

> [...] får jeg en fejlbesked der siger at de ikke kan identificere mit
> mobilnummer. [...]

Det er dér hunden ligger begravet. Internetbrowsere medsender ikke dit
mobilnummer i headeren (det gør Opera Mini heller ikke). Det er kun
WAP-browsere der gør det; såsom mange telefoners indbyggede browser.

Egentlig synes jeg det er meget godt, for ellers kunne samtlige sider du
besøger se dit mobilnummer. Problemet er at Telmore identificerer
brugeren ud fra mobilnummeret som WAP-browseren medsender, så hvis ens
browser ikke sender denne information, får man ikke adgang. Det er et
levn fra gammel tid (WAP) og burde ændres hurtigst muligt, så man i
stedet kunne give sig til kende via alm. log ind.

Fremlæg problemstillingen for Telmore, og bed dem om at ændre deres
adgangskontrol på de mobile internetsider.

FUT: dk.teknik.telefoni.mobil

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-01-08 02:34

On Jan 31, 9:59 am, Michael Rasmussen <n...@irczone.invalid> wrote:

> Det er dér hunden ligger begravet. Internetbrowsere medsender ikke dit
> mobilnummer i headeren (det gør Opera Mini heller ikke). Det er kun
> WAP-browsere der gør det; såsom mange telefoners indbyggede browser.

Jeg tænkte nok det var det der var problemet. Har testet Opera Mini,
det virker heller ikke med den.

> Fremlæg problemstillingen for Telmore, og bed dem om at ændre deres
> adgangskontrol på de mobile internetsider.

Det vil jeg prøve. Jeg tror desværre ikke kun det er Telmore der har
problemet, det er vist stort set alle de steder der sælger indhold via
wap-push.