M1 gratis mobil
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-01-08 00:32

Jeg har et nummer jeg ska ha "parkeret" - Kan det passe at
http://m1.dk/gratismobil kan bruges til formålet uden at koste noget?
(eller har jeg overset noget)

Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 28-01-08 07:51

Henrik Stidsen wrote:
> Jeg har et nummer jeg ska ha "parkeret" - Kan det passe at
> http://m1.dk/gratismobil kan bruges til formålet uden at koste noget?
> (eller har jeg overset noget)

Jeg har parkeret et par numre hos M1. Det fungerer fint. Du skal lige
huske at afmelde diverse pakker, da du ellers vil blive trukket for et
beløb hver måned. Og så kan man tilmed få en gratis mobiltelefon (har
allerede fået en). Rygtet vil vide, at deres support ikke fungerer så godt.

/Kjeld

Fra : Jørgen E.

Dato : 28-01-08 11:08

"Kjeld Borch Egevang" <kjeldSLET@DETTEmail4us.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> diverse pakker, da du ellers vil blive trukket for et beløb hver måned. Og så kan man
> tilmed få en gratis mobiltelefon (har allerede fået en).

Som deres annonce er udformet skal de faktisk udlevere den telefon
til dig uden du behøver gøre andet.

Fra : dotman

Dato : 28-01-08 17:55

"Kjeld Borch Egevang" <kjeldSLET@DETTEmail4us.dk> skrev i meddelelsen

>Rygtet vil vide, at deres support ikke fungerer så godt.

Rygtet taler sandt, at de ikke vil rette sig efter teleankenævnets
afgørelser i kunde klager!
Sådan et selskab skal bare skubbes ud på et sidespor.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 28-01-08 21:28

"dotman" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse
> Sådan et selskab skal bare skubbes ud på et sidespor.
Ud til vores parkerede numre *LOL*

Fra : ATN

Dato : 28-01-08 22:03

"dotman" skrev:

> Rygtet taler sandt, at de ikke vil rette sig efter teleankenævnets
> afgørelser i kunde klager!
> Sådan et selskab skal bare skubbes ud på et sidespor.

Vil det sige at man skal holde sig langt væk fra dem?
Hvad er det der ikke fungerer med deres support?
Jeg har været Telmore-kunde i ca. 7 år, og aldrig haft brug for deres
support. Hvorfor skulle jeg få brug for supporten hos M1 (hvis jeg altså
skifter)?

Mvh
Anders

Fra : dotman

Dato : 30-01-08 08:36

"ATN" <junk@xotminusdette.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Jeg har været Telmore-kunde i ca. 7 år, og aldrig haft brug for deres
> support. Hvorfor skulle jeg få brug for supporten hos M1 (hvis jeg altså

Ja hvis de ikke vil overholde de spilleregler der er lavet af deres egen
branche, så skal man holde sig fra dem.
De kan åbenbart ikke være sammen med de støre og må bruge ufine metoder og
at de ikke retter sig efter de henstillinger der kommer fra teleankenævnet,
som er sammensat af folk fra branchen og forbrugerstyrelsen, så må det vel
være fordi de er økonomisk trængt eller ikke kan administrere det og så
lyder det ikke som om sted man skal parker sit nummer, hvad nu hvis der kom
en tvist med dem, så kan du jo klage nok så meget, men de vil skide dig et
stykke.

Så er der ingen selskaber der gider at have kunder der parker deres nummer,
så før eller siden vil de lave en regel der gør at de koster penge, hvis de
ingen penge tjener på de kunder.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-01-08 02:07

On Jan 28, 7:50 am, Kjeld Borch Egevang <kjeldS...@DETTEmail4us.dk>
wrote:

Tak for svar!

> Rygtet vil vide, at deres support ikke fungerer så godt.

Supporten skal jeg forhåbentlig ikke bruge til noget ;)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-01-08 06:00

On Jan 28, 11:07 am, Jørgen E. <j...@post.cybersity.dk> wrote:

> Som deres annonce er  udformet skal de faktisk udlevere den telefon
> til dig uden du behøver gøre andet.

Er du sikker? Telefonen er en del af den servicepakke man tilvælger,
prisen er 0kr for servicepakken ligesom abonnementsprisen er 0kr.

Fra : Jørgen E.

Dato : 29-01-08 01:02

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Er du sikker? Telefonen er en del af den servicepakke man tilvælger,
>prisen er 0kr for servicepakken ligesom abonnementsprisen er 0kr.

Ja, rimelig sikker - hvad forstår du ved ordet "Gratis" ?
Der har været flere sager med det og det er vildledende markedsføring,
men hvis man vitterlig kan få den uden at skulle af med en krone er
det måske OK. Som jeg forstår det, bliver man som udgangspunkt tilmeldt
noget der koster penge, men som så kan frameldes.
http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pressemeddelelser/debitel/
http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/mfl/sager/vildledning/gratis/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-01-08 05:15

On Jan 29, 1:01 am, Jørgen E. <j...@post.cybersity.dk> wrote:

> Ja, rimelig sikker - hvad forstår du ved ordet "Gratis" ?

At det er gratis ;)

> [...]
> det måske OK. Som jeg forstår det, bliver man som udgangspunkt tilmeldt
> noget der koster penge, men som så kan frameldes.

Ja man tilmelder sig et abonnement og man tilmelder sig en
servicepakke der bl.a. indeholder en mobiltelefon. Mobiltelefonen er
gratis som en del af den servicepakke man tilmelder sig. Servicepakken
koster 0kr.

>http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pressemeddelelser/debitel/

Omhandler en sag hvor man bliver lovet en *præmie* men i virkeligheden
skal købe et abonnement for at få den.

>http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/mfl/sager/vildledning/...

De siger noget er gratis men man skal betale for at få det.

De to sager omhandler ikke samme situation IMHO.