Validering hos W3C
Fra : Jesper F. Jørgensen

Dato : 17-07-01 19:08

På adressen: www.jfj-episteme.dk/eskapisme/index.html har jeg lavet en
simpel hjemmeside, der gerne skulle kunne valideres hos W3C, det kan alle
siderne da også på nær index.html (der bruger frames), men jeg er sikker
på, at det er fordi, jeg bruger forkert deklaration. Hvilken deklaration
skal jeg bruge (jeg prøvede den www.html.dk, siger man skal bruge, men den
meldte fejl, og sagde jeg skulle bruge en anden)?

Og hvilken deklaration skal jeg bruge til css?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Jesper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-07-01 19:57

Tue, 17 Jul 2001 20:08:05 +0200, skrev Jesper F. Jørgensen
<dsl33195@vip.cybercity.dk>:

> [...]
>siderne da også på nær index.html (der bruger frames), men jeg er sikker
>på, at det er fordi, jeg bruger forkert deklaration.

På indexsiden bruger du:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN">

og så er der ikke noget, der hedder bordercolor.

>Og hvilken deklaration skal jeg bruge til css?

Ikke forstået.

Du skal ikke angive nogen type til css.

I din css mangler du at angivebackground-color for de forskellige
elementer, hvor du bruger color:

Enten den samme som farve som baggrunden eller transparent.

Rækkefølgen i css ved link er vigtig, da det ellers kan give
fejl, så f.eks. farve ikke altid skifter, som man ønsker.

Rækkefølgen skal være:
a:link - a:visited - a:hover - a:active

Det gælder, selvom w3 ikke giver fejl ved forkert rækkefølge, den
kontrollerer bare at du skrevet det rigtige, ikke rækkefølgen.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Jesper F. Jørgensen

Dato : 17-07-01 21:22

> På indexsiden bruger du:
> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN">

Nu er alle siderne godkendt (jeg fjernede bordercolor). Det var ellers
mystisk, det var alligevel den samme deklaration som www.html.dk sagde, jeg
skulle bruge, bortset fra at de skrev det hele med småt. Men det burde jo
ikke betyde noget.

Mvh
Jesper

Fra : Jesper F. Jørgensen

Dato : 17-07-01 21:30

Er der nogle steder, hvor man kan læse om W3C standarderne, i stedet for at
tygge sig igennem http://www.w3.org/TR/html4/ ?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-07-01 23:48

On Tue, 17 Jul 2001 22:22:12 +0200, Jesper F. Jørgensen
<dsl33195@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>skulle bruge, bortset fra at de skrev det hele med småt. Men det burde jo

Svjh kan du skrive alt andet end det, der står i anførselstegn, med
småt, hvis du vil - fx:
<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN">

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen
Brønshøj

Fra : Andreas Haugstrup - ~

Dato : 17-07-01 19:58

> [...]

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN">

>Og hvilken deklaration skal jeg bruge til css?

Ingen