vertikal align med label
Fra : Martin

Dato : 14-04-08 16:19

Hej!

Sidder lige og roder med et lille hygge projekt :)

Jeg har lavet en ul liste med nogle li'er med label og input
Nu står teksten i label jo så helt oppe i toppen - så har jeg prøvet en
vertical align:middle men den virker selvfølgelig ikke...

Kan også se at label ikke er ligeså høj som <li>'en - så jeg prøvede med
en height:100% på label (100% i forhold til LI)- men det blev den ikke
højere af.

Jeg kunne sagtens sætte en margin-top:3px på, men så bliver den nederste
linje selvfølgelig "ødelagt" - Så hvad gør man?

Siden er:
http://chat.aarhof.eu/
Det drejer sig om bunden (nedenunder Links)

Fra : David Nielsen

Dato : 14-04-08 18:25

> Jeg har lavet en ul liste med nogle li'er med label og input
> Nu står teksten i label jo så helt oppe i toppen - så har jeg prøvet en
> vertical align:middle men den virker selvfølgelig ikke...

det hedder vertical-align med bindestreg.

Du kan prøve og give et link til koden så det lettere at hjælpe dig.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 14-04-08 19:25

David Nielsen wrote:

> det hedder vertical-align med bindestreg.

Det ved jeg... men det hjælper ikke :)

> Du kan prøve og give et link til koden så det lettere at hjælpe dig.

Står faktisk nederst i det første indlæg - men kommer da lige her for en
sikkerheds skyld :)

Fra : David Nielsen

Dato : 14-04-08 23:36

> Står faktisk nederst i det første indlæg - men kommer da lige her for en
> sikkerheds skyld :)

Ja det gjorde det sørme også jeg bare vandt til at det er en reklame i bunden.

Din chat ser faktisk fint nok ud men her er koden hvis det skal være i midten
lodret. Typisk hvis du ikke kan få sådan noget som align til at virke så kan du
prøve og putte en <div> tag rundt om det du vil aligne eller en <span>

name="text" id="text" /> <input type="button" name="submit" id="submit"
value="Send" /></div>
Normal - Lille - Mindst</div>

Fra : Stig Johansen

Dato : 15-04-08 11:28

Martin wrote:

> [...]
> Nu står teksten i label jo så helt oppe i toppen - så har jeg prøvet en
> vertical align:middle men den virker selvfølgelig ikke...

Jeg har lagt et dump her hvis du vil ser hvordan det ser ud i Konqueror:
<http://w-o-p-r.dk/tips/javascript/chat.something.png>

Det (dit JS-noget) virker dog ikke her, men.. so be it.

Stig Johansen

Fra : David Nielsen

Dato : 15-04-08 16:13

> Jeg har lagt et dump her hvis du vil ser hvordan det ser ud i Konqueror:
> <http://w-o-p-r.dk/tips/javascript/chat.something.png>

Ja okay nu kan jeg bedre se fejlen.
I opera var de labels og input kun 2 eller 3 pixels lodret fra hinanden.