Position: relative;
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-04-08 13:53

Hej alle

Jeg har før brugt en skabelon et eller andet sted fra, og nu
genbruger jeg den i et nyt projekt. Den sætter
"position: relative" på nogle elementer, men jeg kan ikke se
forskel hvis jeg fjerner de linjer.

Er der browsere hvor det er nødvendigt at specificere?
(givet naturligvis at elementerne ikke nedarver noget fixed eller
absolute fra en forælder).

--
Bertel

Fra : Martin

Dato : 14-04-08 16:26

Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]
>
> Er der browsere hvor det er nødvendigt at specificere?
> (givet naturligvis at elementerne ikke nedarver noget fixed eller

Engang imellem er der noget peek-a-boo med IE5-6
<http://www.positioniseverything.net/explorer/peekaboo.html> hvor
position:relative er en af løsningerne.

Generelt er der egentlig mange bugs/misbehavior der bliver fixet med
position:relative

Men nej, så længe man ikk har noget absolute positionering, så bliver
relative ikk rigtig brugt til noget

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-04-08 22:01

Bertel Lund Hansen skrev:

> Den sætter "position: relative" på nogle elementer,
> men jeg kan ikke se forskel hvis jeg fjerner de linjer.

Du kan se hvorskel hvis du inde i dette element
sætter position:absolute;

Forestil dig en kasse midt på siden med relative. I
denne kasse kan du placere absolute-elementer.

Prøv det - prøv det!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk