MS Windows
briani 27239
Drag and drop?
Fra : kk

Dato : 14-04-08 08:11

Jeg stillede, for et stykke tid siden, spørgsmålet sim gentages nedenfor.
Desværre kunne ingen af svarene løse mit problem, derfor forsøger jeg en
sidste gang:

Den fil eller mappe som jeg "dragger", f. eks. på skrivebordet, "hænger" et
stykke ude til venstre, og bliver derved ofte,når jeg "dropper" den, anbragt
forkert.
Jeg har tidligere fået løsningen, som var ganske simpel, men har desværre
glemt hvordan.

Er der en venlig sjæl? - så skal jeg inkludere vedkommende m/k i min
aftenbøn.
mvh
kk

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-08 11:35

"kk" <kru@nospamail.dk> wrote in message

> [...]
> anbragt forkert.
> Jeg har tidligere fået løsningen, som var ganske simpel, men har desværre

Kan du evt. prøve at beskrive det en gang til - gerne mere detaljeret. Jeg
forstår ikke (eller kan ikke forestille mig) hvad det er du gør, eller
hvordan det ser ud.

mvh
///M

Fra : kk

Dato : 16-04-08 13:17

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse

> Kan du evt. prøve at beskrive det en gang til - gerne mere detaljeret. Jeg
> forstår ikke (eller kan ikke forestille mig) hvad det er du gør, eller
> [...]

Det ser således ud:
1. Jeg ønsker at flytte et ikon fra den ene side af skrivebordet til den
anden.
2. Jeg klikker på ikonet, som jeg ønsker at flytte, og trækker det imod det
sted, hvor jeg vil have det.
Imens jeg trækker det, ligger det ca 3 cm. til venskre for musemarkøren og
når jeg dropper ikonet, springer hen til der, hvor markøren befinder sig.
Det bevirker, at hvis jeg f. eks. trækker ikonet i nærheden af nogle mapper,
kan jeg nemt komme til at droppe det oven i en mappe, hvor det ikke skal
hen.

Den løsning jeg fik i sin tid, husker jeg som ganske simpel, - noget med et
flueben, men desværre har jeg glemt det.
Håber det ovenstående er lidt mere tydeligt.
mvh
kk

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-08 13:55

"kk" <kru@nospamail.dk> wrote in message news:4805ee4e$0$15891
> [...]
>
> Den løsning jeg fik i sin tid, husker jeg som ganske simpel, - noget med
> et flueben, men desværre har jeg glemt det.

Jeg har forstået det nu. Desværre har jeg aldrig set eller hørt om det
problem, og jeg kan heller ikke finde noget om det på nettet.

Jeg har dog et par idéer alligvel.

1. Kig under "kontrolpanel - mus". Jeg tvivler dog på at det er her.

2. Da jeg antager det ikke er noget Windows kontrollerer, antager jeg at det
er et stykke software der forårsager det. Det kunne være software som er
installeret med din mus, eller det kunne være noget andet software som
binder sig til musen eller windows explorer. Jeg ville derfor prøve at lukke
for evt. extra software. Den hurtigste metode er at starte computeren i
fejlsikret tilstand for da er kun de basale ting startet. Hvis problemet
ikke gentager sig der (drag 'n drop) så er det noget extra software der
driller dig. Når du evt. har fundet det software, kan det være du finder
fluebenet som tidligere har hjulpet dig.

mvh
///M

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 16-04-08 18:19

> [...]
Nu er det vel ikke sådan at det er fordi at dine ikoner er arrangeret
iforhold til gitter at det opleves som om de springer et sted hen,
nemlig til gitteret.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : kk

Dato : 17-04-08 08:04

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse
> [...]
>>
> Nu er det vel ikke sådan at det er fordi at dine ikoner er arrangeret
> iforhold til gitter at det opleves som om de springer et sted hen, nemlig

Hej igen,
Alle de gode forslag og bemærkninger er nu gennemlæst og afprøvede. Det er
stadigvæk det samme.
Selv i fejlsikret tilstand laver den det beskrevne nummer.
Jeg takker mange gange for Jeres indsats og den tid I har brugt på at hjælpe
mig.
mvh
kk

Fra : kk

Dato : 17-04-08 08:56

"kk" <kru@nospamail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Selv i fejlsikret tilstand laver den det beskrevne nummer.
> Jeg takker mange gange for Jeres indsats og den tid I har brugt på at
kk

Og så - Lige pludselig:
gik jeg ind på Kontrolpanel-System-Avanceret-Brugerprofiler-Indstillinger -
og der stod 2 brugerprofiler.
Jeg TROR nok at jeg skiftede dem, i hvert fald firkede drag and drop som det
skulle, efter en genstart.
Men jeg er ikke helt klar over, hvad jeg har lavet - eller hvordan fejlen er
opstået.
mvh
kk

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-08 09:03

> [...]

> det skulle, efter en genstart.

> Men jeg er ikke helt klar over, hvad jeg har lavet - eller hvordan fejlen

Det er vi nok mange om - den (evt) ændring burde ikke have indflydelse på
musens virkemåde.
Godt at det blev løst.

mvh
///M