MS Windows
briani 27239
Starter op i forkert opløsning
Fra : Lene Larsen

Dato : 13-04-08 12:44

Hej

Jeg har en PC med et Asus P5W DH Deluxe bundkort og et Asus EN8500GT
grafikkort.

Her et par måneder efter jeg købte den, er der begybdt at opstå et mærkeligt
problem. Jeg bruger en Samsung 226CW skærm med en opløsning på 1680x1050,
og ca. hver 3 gang jeg starter maskinen starter den op i 1280x1024, og mine
ikoner
bliver kastet rundt på skærmen.
Jeg sætter den så tilbage til 1680x1050, men efter nogle opstarter er den
tilbage i
1280x1024.

Den gamle 19 tommer skærm jeg brugte kørte vist nok 1280x1024.

Jeg har opgraderet grafikkort og skærm drivere til de sidste nye.

Er der en her der har en ide om hvad der sker?

Mvh.

Lene

Fra : Paul8

Dato : 13-04-08 18:58

"Lene Larsen" <Lene.M.L@forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har opgraderet grafikkort og skærm drivere til de sidste nye.
>
> Er der en her der har en ide om hvad der sker?

Som regel er det spil eller andre programmer som ændrer opløsningen.
Er du alene om at bruge PC'en ?

Fra : Lene Larsen

Dato : 13-04-08 19:33

> Som regel er det spil eller andre programmer som ændrer opløsningen.
> Er du alene om at bruge PC'en ?

Tak for svar

Jeg tror jeg har fundet fejlen, jeg skifter mellem 2 maskiner på samme skærm
og fejlen opstår
når den booter op mens jeg er på den anden maskine. Det vil sige at der ikke
er en skærm på
maskinen når den booter op.

Lader jeg den starte op mens der er skærm på, ser det ud til at virke, den
starter op i den rette
opløsning.

Mvh.

Lene