MS Windows
briani 27239
Må jeg slette fra "Application Data" mappe~
Fra : Desser

Dato : 13-04-08 10:44

I mappen Documents and settings ligger min brugermappe og den indeholder en
mappe som hedder "Application Data".
I denne mappe ligger der nogle mapper med indhold fra programmer som jeg for
længe siden har afinstalleret på den korrekte måde.

Kan jeg slette disse gamle mapper uden at få problemer ?

Fra : JYH

Dato : 13-04-08 10:50

Desser wrote:
> [...]
> jeg for længe siden har afinstalleret på den korrekte måde.
>
> Kan jeg slette disse gamle mapper uden at få problemer ?

Jeg rydder af og til op i "Application Data",
og har ikke haft nogen problemer bagefter.
Ved ikke, hvorfor der ikke også slettes her ved afinstallering!?

Fra : jda

Dato : 13-04-08 15:55

Sun, 13 Apr 2008 11:50:01 +0200 wrote JYH in dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg rydder af og til op i "Application Data",
> og har ikke haft nogen problemer bagefter.
> Ved ikke, hvorfor der ikke også slettes her ved afinstallering!?

Det gør der ikke ved nogle programmer fordi dem der udvilker dem sjusker
med deres installere. Det er specielt galt med ting der ikke er lavet med
msi teknologi. Men man kan sagtens slette dem hvis programmet er
afinstalleret. Det gælder for den sags skyld også det der ligger i
HLKM\Software delen af registreringsdatabasen. Det er typisk de samme
programmer det er galt med
--
Jakob

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-04-08 12:34

jda skrev:

> Det gør der ikke ved nogle programmer fordi dem der udvilker dem sjusker
> med deres installere.

Det skyldes ikke nødvendigvis sjusk. Det kan være en fordel, at data
ikke slettes sammen med selve programmet, så man stadig har sine data
efter en nyinstallation. Det er fx sådan det foregår med Firefox og
Thunderbird.

Man kan argumentere for, at den slags programmer burde lade brugeren
vælge, om alt skal slettes ved en afinstallation. Ulempen ved et valg
er, at nogle måske vælger forkert. Og med dagens harddiske har det
normalt ikke den store betydning, om der ligger lidt rester tilbage.

--
Læs om nyhedsgrupperne, hvordan de opstod, hvordan de bruges, og læs
også et interview med en af superbrugerne.http://kimludvigsen.dk