Bredbånd|ADSL (repost måske?)
Fra : RaYmAn

Dato : 17-07-01 17:37

[Repost da min sidste ikke er kommet frem og jeg har aldrig før oplevet
delay med sunsites newsserver]

Hej
Jeg har netop fået installeret min 2mbit/512kbit Bredbånd|ADSL forbindelse
med fast ip.
Men..(ja, der er altid et men) jeg har ingen kontakt til DHCP serveren..
Jeg har prøvet med flere maskiner og kabler inden jeg endeligt gav op og
konkluderede det måtte være ved tele danmark fejlen ligger!
Men modem'et lyser grønt i samtlige lamper...
Efter et opkald til support og en lidt grundigere undersøgelse mener de at
det er pga. overspænding (vel i netværkskablerne?) og derfor kan jeg ikke få
noget information tilbage...
Nu ved jeg ikke noget om ADSL generelt...men jeg har aldrig nogensinde hørt
om at overspænding kan gøre at netværk overhovedet ikke virker?
De mener at det skulle hjælpe at slutte pc og modem fra i cirka en time og
så slutte det til igen..
Så hvis det endeligt passer....Så må det vel være i modem'et overspændingen
ligger? Da computeren virker helt fint i netværk med andre maskiner...
Umiddelbart lyder det som en søforklaring for at skaffe tid til at lave det
(hvilket heller ikke giver mening ;)
Så jeg vil lige høre om der er andre der har oplevet noget lignende, og evt.
hvad man kan gøre ved det??
Andet end at vente et stykke tid og se om man er heldig...?
Nå...men jeg er bare glad for jeg stadig har min stofanet forbindelse......
Mvh. Jens Andersen

Fra : Peter T.

Dato : 17-07-01 18:00

"RaYmAn" <rayman@skumler.net> wrote in news:9j1p76$6cl$1@sunsite.dk:

> [...]
> endeligt gav op og konkluderede det måtte være ved tele danmark fejlen
> ligger! Men modem'et lyser grønt i samtlige lamper...

Jeg oplevede det samme forleden da jeg fik bredbånd. Fejlen lå simpelthen i
at jeg skulle bruge nogle andre drivere til netkortet end dem jeg blev
anbefalet af netkortsproducenten (som alligevel fik pcen til at fryse ved
installering).

--
Mvh. Peter T.

Fra : RaYmAn

Dato : 17-07-01 18:48

> [...]
> at jeg skulle bruge nogle andre drivere til netkortet end dem jeg blev
> anbefalet af netkortsproducenten (som alligevel fik pcen til at fryse ved
Muligvis det...
ville dog være mærkeligt...Jeg har prøvet det i 3 forskellige computere med
helt forskellige configuration og netkort...
Jeg tvivler seriøst på at det kan være det...
men tak for svaret
(Ellers må jeg leve med at der kommer en tekniker i næste uge)
Mvh Jens Andersen

Fra : RaYmAn

Dato : 03-08-01 00:45

Mærkeligt nok virkede det ligepludseligt da jeg kom hjem fra ferie
En ting der er endnu mere mærkeligt er...
Jeg ringede netop til support for at få fast ip igen (efter en supporter
ændrede det til 2 dynamiske da det ikke virkede ellers..)
Men så siger salgsmedarbejderen (efter at supportafdelingen har sagt at det
er salg jeg skal snakke med) at jeg allerede har fast ip..
jo tak..en fast ip der skifter og som jeg ikke har fået brev på..
hmm, fint ok..de skifter det og sender et brev..
10 dage! ret så fedt.. ok, jeg kan godt vente, men det er da ret iriterende
at jeg først skal vente en 3-5 dage før mit internet faktisk virker (og at
de var nød til at skifte til dynamisk ip) og derefter skal jeg vente 10 dage
på at jeg kan få den statiske ip som jeg bestilte!
Det er ikke særlig fed kundesupport..men ok...det er nok kun erhverskunder
de gider supportere nogen ordenligt (og jo..jeg har set flere gange at de i
det mindste forsøger kraftigt at gøre noget når det ikke virker gang på
gang)
Nå, men bare jeg få en fast ip så jeg kan få sat mine dns records, diverse
tunneller (ipv6-over-ipv4, gre osv.) og så er jeg forhåbentligt en tilfreds
kunde (langt om længe)

Mvh Jens Andersen