MS Windows
briani 27239
Trække XP ud fra præ-inst. bærbar ??
Fra : Carsten Jensen

Dato : 10-04-08 09:27

Hejsa

Jeg har en T60p som jo kommer præ-inst. med alt muligt, som sløver og gør
ved ...

Jeg lavede i sin tid da jeg købte min T42 et udtræk til en cd, så jeg kunne
inst. XP ren, jeg kan blot nu ikke helt huske proceduren for hvordan man
gør...

Jeg ved det er noget med i386 dir, og nogle filer man lige skal lave, men
den side jeg fandt den anden dag, den beskrivelse virker ikke, XP
installeres kun halvt, og kan kun starte i fejlsikret tilstand ...

Det jeg også er interesseret i at vide, det er om jeg kan putte alle de små
opdateringer som SP3 kommer til at indeholde, ind i denne XP inden jeg
brænder den ud ??

Jeg ved man nemt med selve pakken kan integrere den i i386 dir'et, men sagen
er den at min XP er dansk, og SP3 findes kun på engelsk :(

Nogen der har nogle måder det gøres på, eller link til en side ??

Mange hilsner
Carsten

Fra : Carsten Jensen

Dato : 10-04-08 09:40

Hej igen

> [...]
> sagen er den at min XP er dansk, og SP3 findes kun på engelsk :(
>
> Nogen der har nogle måder det gøres på, eller link til en side ??

Lige et tillægsspørgsmål :)

Er det muligt at putte de specielle T60p drivere på også, dem som er
nødvendige for at netværk, skærm og de vitale ting virker ??

Mange hilsner
Carsten

Fra : Dr.Xerox

Dato : 10-04-08 10:50

"Carsten Jensen" <aeth@os.dk> skrev i en meddelelse news:47fdd246$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Er det muligt at putte de specielle T60p drivere på også, dem som er nødvendige for at netværk, skærm og de vitale ting virker ??

Hej.

Ja, du kan bruge dette program, som jeg selv har været meget glad for,
især i de tilfælde hvor maskinen ikke havde Diskette-drev, hvor man under install af Windows
skulle have læst nogle drivere ind til fx. SATA med F6
med dette kan du skræddersy din Windows.

http://www.winfuture.de/downloadstart,1207820678,1654.html

Mvh Poul

Fra : ego

Dato : 10-04-08 14:40

> [...]
> install af Windows
> skulle have læst nogle drivere ind til fx. SATA med F6
> med dette kan du skræddersy din Windows.

Findes der mon noget tilsvarende til Vista?

mvh/ego

Fra : Asle Bjerva

Dato : 11-04-08 21:13

Dr.Xerox wrote:
> "Carsten Jensen" <aeth@os.dk> skrev i en meddelelse

Det høres av betegnelsen ut som en IBM/Lenovo Thinkpad og til de kan du få
CD med det opprinnelige diskimage på.
Hvis din maskin fortsatt har garanti er det til og med gratis :) Ellers er
det oftest et eget program i oppstatsmenyen hvor man kan lage de samme
imagefilene på CD. Garantisjekk og bestillingssider finner du hos IBM/Lenovo
supporten.
--
AsleB;Oslo

Fra : Ole C

Dato : 11-04-08 22:18

Carsten Jensen skrev blandt andet:

> [...]
>
> Jeg lavede i sin tid da jeg købte min T42 et udtræk til en cd, så jeg
> kunne inst. XP ren, jeg kan blot nu ikke helt huske proceduren for

Mon ikke det er dette, du søger:
http://www.easydesksoftware.com/recovery.htm#XP

Ellers har du måske mulighed for at låne en "normal" Windows XP CD (-
der formentlig skal være en OEM-udgave) så du kan kopiere den. Du har jo
lovlig licens og produktnummer.

Men kan de overflødige programmer i øvrigt ikke bare af-installeres?
Det virker selvfølgelig lidt bagvendt først at lægge dem på maskinen og
derefter afinstallere dem, men det burde da fungere ligeså godt.

--
vh
Ole C