MS Windows
briani 27239
Langsom sletning ..
Fra : Marianne

Dato : 09-04-08 08:11

Hej

På min XP-pc tager det 1-2 minutter at slette selv den mindste fil, ja selv
en tom mappe. Det sker uanset jeg bruger <Del>, vælger 'slet' på
rullegardinsmenuen eller flytter filen til skraldespanden med
klik-træk-slip.

Det er ganske uudholdeligt.

Jeg har maskinen fuldt opdateret i forhold til Windows.

Har kørt defragmentering. Hvad kan jeg ellers gøre?

mvh
marianne

Fra : Peter

Dato : 09-04-08 08:34

Hej

Du skal nok ha' lavet noget "oprydning" på HD'en

Menuen "Start", Alle programmer, Tilbehør, Systemværktøjer, Diskoprydning

hilsen
Peter

Fra : Henning

Dato : 09-04-08 08:40

"Peter" <petit@mobil.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Du skal nok ha' lavet noget "oprydning" på HD'en
>
> Menuen "Start", Alle programmer, Tilbehør, Systemværktøjer, Diskoprydning

og måske slå indekseringstjenesten fra

Fra : Ole Christiansen

Dato : 09-04-08 09:28

"Henning" <Henning@Henning.Henning> skrev i en meddelelse
> "Peter" <petit@mobil.dk> skrev i meddelelsen

> og måske slå indekseringstjenesten fra

Det bør ikke være nødvendigt. Har aldrig oplevet det. Defragmentering efter
diskoprydning måske.

Mvh Ole

Fra : O. Skjold

Dato : 09-04-08 18:16

Ole Christiansen skrev i news:56%Kj.3$f7.2@news.get2net.dk

<klip>

> Det bør ikke være nødvendigt. Har aldrig oplevet det.
> Defragmentering
> efter diskoprydning måske.

Det bør ikke ikke tage 1-2 minutter at slette en fil, uanset hvor
fragmenteret disken er. Effekten af defragmentering er IHHO
stærkt overdrevet, jeg forstår ikke hvorfor mange har den
opfattelse at det flytter ret meget. Bevares, en lille virkning
har det da men tror man, at læsehastigheden fra disken forøges
med ret mange % bliver man oftest skuffet.

Mit råd til Marianne er:

1. Diskoprydning som beskrevet af Peter, husk at få tømt
papirkurven
2. Check disken/filsystemet for fejl: Højreklik på disk +
Egenskaber + Funktioner + Fejlsøgning. Ret alle evt. fejl der
findes.
3. Scan for spyware/virus og lign. snavs
4. Prøv deaktiver antivirusprogram du evt. har kørende. Bruger du
i øvrigt Norton eller en anden "tung" virusbeskyttelse, så skrot
det og brug noget "lettere"
5. Er det stadig galt så prøv en cleaner som foreslået af "kep"
(lav backup af reg-databasen først)
5. Check hvor mange programmer/processer der kører og om der i
givet fald kan standses noget. Mange kørende processer kan godt
sløve disksystemet en del ned.
7. Fisk? Hvis intet hjælper, så vend tilbage med flere
oplysninger, eks. hvor mange ledige systemressourcer har du? Er
der meget eller konstant aktivitet på disken når du forsøger at
slette? Hvor meget RAM har du tilgængelig? osv.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Pindsvinet

Dato : 09-04-08 11:49

> og måske slå indekseringstjenesten fra
Og så lige fortælle os hvordan man gør - det er vist det Marianne
efterspørger

Mvh
Stampe

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-04-08 20:30

Hej Pindsvinet, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Og så lige fortælle os hvordan man gør

Kontrolpanel, Administration, *Tjenester

Maksimer vinduet (så det hele kan læses) og glid ned til
Indekseringstjenesten (eller Indeksering eller... hvad der nu præcis
står).

Forklaringer er i selve vinduet.

*Den hurtigere: Start, Kør - og skriv services.msc

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : kep

Dato : 09-04-08 16:15

> [...]
>
> Det er ganske uudholdeligt.
>
> Jeg har maskinen fuldt opdateret i forhold til Windows.
>
> Har kørt defragmentering. Hvad kan jeg ellers gøre?

Hej
Måske CCleaner kan hjælpe
http://www.ccleaner.com/

Guide
http://www.ccleanerbeginnersguide.com/

--
M.V.H.
kep

Fra : Marianne

Dato : 11-04-08 18:33

Takker for jeres svar - jeg fulgte 7. punktsopskriften, og nu er alt fjong.

Jeg ved ikke, hvad der virkede, men virke gjorde det.

mvh
marianne