Denne revolutionerende ide
Fra : Martin Bak

Dato : 08-04-08 21:06

Hvad er den rigtige måde at gøre det på? En ide der (på verdensplan) vil
kunne gøre en arbejds- og tidskrævende proces enkel og hurtig.
Skal man få samarbejdsprtnere til at hjælpe med prototype først eller kan
man beskytte ideen først? Det er usandsynligt at man kan stå hjemme i
værkstedet og lave prototypen selv.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : P.C.

Dato : 08-04-08 15:20

On Apr 8, 10:06 pm, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> [...]
> Skal man få samarbejdsprtnere til at hjælpe med prototype først eller kan
> man beskytte ideen først? Det er usandsynligt at man kan stå hjemme i

Lad være --- det du snakker om lyder farligt. ingen er intereseret i
noget der gør noget nemmere eller hurtigere, eller laver om på den
måde tingene altid er blevet gjort på. Tværdigmod, hvis din ide kunne
beskæftige en masse bare i planlægningsfasen, hvis den så i sidste
ende ikke ændrede noget til noget der gik nemmere ,men så de samme der
laver det du vil lave om på, stadig kunne gøre tingene ,--- hvis bare
der blev ansat dobbelt så mange , til at lave det samme ; se så kunne
du tale om noget både visionært og nyskabende , og selvom det ikke var
det, ville alle sige at det vil være innovativt og nyskabende. .

Lad være med at tænke den slags tanker, -- det er noget man godt må
sige, men absolut ikke mene alvorligt.

Fra : Søren

Dato : 08-04-08 22:39

> [...]
> Skal man få samarbejdsprtnere til at hjælpe med prototype først eller kan
> man beskytte ideen først? Det er usandsynligt at man kan stå hjemme i

Den _rigtige_ måden er at dele ideen med alle - før Sony, Microsoft,
McDonald, ISS eller T.Hansen får tjent så meget som en 5-ører.

Du bliver berømt og lykkelig, istedet for berygtet og lusket,

Søren

Fra : Rado

Dato : 11-04-08 12:01

On Tue, 8 Apr 2008 23:38:32 +0200, "Søren" <leaveme@alone.dk> wrote:

>"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

>Den _rigtige_ måden er at dele ideen med alle - før Sony, Microsoft,
>McDonald, ISS eller T.Hansen får tjent så meget som en 5-ører.

Jeg har hørt at hvis man gør sin ide til public domain på den måde, er
der ikke længere nogen der kan patentere den, er det korrekt?

--
Rado

Har du husket at betale din internetlicens?
http://www.stopcomputerlicens.dk/

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 09-04-08 09:28

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> writes:

> [...]
> Skal man få samarbejdsprtnere til at hjælpe med prototype først eller kan
> man beskytte ideen først? Det er usandsynligt at man kan stå hjemme i

Henvend dig til Teknologisk Institut. De kan hjælpe dig med den
videre proces inklusive beskyttelse af ideen.

   Torben

Fra : Brian Lund

Dato : 10-04-08 15:17

> [...]
> Skal man få samarbejdsprtnere til at hjælpe med prototype først eller kan
> man beskytte ideen først? Det er usandsynligt at man kan stå hjemme i

Jeg ville passe meget på med at dele idéen med andre, før man har et
patent..?

Brian

Fra : Michael Zedeler

Dato : 13-04-08 15:14

Martin Bak wrote:
> [...]
> Skal man få samarbejdsprtnere til at hjælpe med prototype først eller kan
> man beskytte ideen først? Det er usandsynligt at man kan stå hjemme i

Dette spørgsmål bliver stillet ca. tre gange om året i dk.erhverv. Prøv
at tage et kig på de gamle spørgsmål med tilhørende svar. Jeg har selv
deltaget i nogle af de diskussioner, der er opstået i kølvandet.

Mvh. Michael.