MS Windows
briani 27239
Ang. start
Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 07-04-08 12:03

Hejsa

Jeg har fået et problem, efter jeg har samlet to partitioner til en,
nu kan jeg ikke få rettet stien til billederne når jeg klikker
på start/billeder, det sammer med kontrolpanel, stien peger på
det D-drev der ikke er der mere.
Er der nogen kan hjælpe

Hans Otto Nielsen

Fra : Carsten Brix

Dato : 07-04-08 12:09

Hans Otto Nielsen skrev:
> [...]
> nu kan jeg ikke få rettet stien til billederne når jeg klikker
> på start/billeder, det sammer med kontrolpanel, stien peger på

Hej,

Tryk på [start] og højreklik på [billeder], her er der et faneblad der
hedder "placering".

Prøv engang!

Carsten Brix

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 07-04-08 12:51

"Carsten Brix" <cb@ccbrix.dk> skrev i meddelelsen

> Hej,
>
> Tryk på [start] og højreklik på [billeder], her er der et faneblad der
> hedder "placering".

Hej Carsten

Tak for hurtig svar, men det hjalp ikke, forresten er det Windows XP Home.
Jeg kommer nok til at starte helt forfra, men det vil jeg helst have undgået
da det så bliver med recovery CD som lave et lille 8 GB c-drev og et stort
d-drev, kan man kke undgå dette?.

Hans Otto Nielsen

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 07-04-08 13:19

"Hans Otto Nielsen" <oz2hns@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Carsten Brix" <cb@ccbrix.dk> skrev i meddelelsen

> Hej Carsten

Nu har jeg startet en ny install af harddisken....

Hans Otto Nielsen

Fra : Ole C

Dato : 07-04-08 14:29

Hans Otto Nielsen skrev blandt andet:

> Jeg kommer nok til at starte helt forfra, men det vil jeg helst
> have undgået da det så bliver med recovery CD som lave et lille 8 GB
> c-drev og et stort d-drev, kan man kke undgå dette?.

Det er ellers en rigtig god idé med et lille c-drev, hvor kun
styresystemet ligger.
Programmer og data lægges så på d-drevet og bliver ikke berørt, hvis du
er nødt til at lave en ny installation af Windows.

--
vh
Ole C

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 07-04-08 16:46

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Programmer og data lægges så på d-drevet og bliver ikke berørt, hvis du er
> nødt til at lave en ny installation af Windows.

Hejsa Ole

Du har ret, men i dette tilfælde er det vores barnebarn på 10 år der skal
arve sin mormor maskine, og han glemme helt sikkert at installer
sine spil på d-drevet, der for ændringen..

Hans Otto Nielsen

Fra : Ole C

Dato : 07-04-08 17:43

Hans Otto Nielsen skrev blandt andet:

> Du har ret, men i dette tilfælde er det vores barnebarn på 10 år der
> skal arve sin mormor maskine, og han glemme helt sikkert at installer
> sine spil på d-drevet, der for ændringen..

Det er jo nok ikke den eneste fejl en 10-årig begår, så måske han skulle
vejledes endnu et par år
Jeg ville da mene at muligheden for ofte gentagne reparationer hos en
10-årig er temmelig stor - og så er det da især en rigtig god idé, at
alle programmer og data ligger på et andet drev. Med et image af
c-drevet er maskinen oppe at køre efter få minutter - og med de rette
henvisninger til d-drevet.
Og så skal man vel heller ikke undervurdere 10-årige, så mon ikke han
kommer i tanker om at installere på det rette drev, når han får at vide
at der ikke er plads på systemdrevet?

--
vh
Ole C