MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Dansk sprogpakke til Vista?
Fra : Per Nielsen

Dato : 06-04-08 14:37

Til en engelsk version af Vista Ultimate 32 bit søger jeg en dansk
sprogpakke. Nogen der kender et direkte downloadlink? Jeg synes ikke rigtigt
jeg kan (eller formår?) at google mig til noget brugbart.

Jeg har læst at den danske sprogpakke normalt findes under Windows Update,
men når jeg bruger den manuelt får jeg fejlkoden "Code 8000FFFF".

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-04-08 15:56

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in message
> Til en engelsk version af Vista Ultimate 32 bit søger jeg en dansk
> sprogpakke.

Hovsa, hovsa, hovsa. Det er da godt nok lige en 64-bit version

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-04-08 18:01

"Per Nielsen" skrev i en meddelelse
> [...]

Nu har jeg skrottet Vista og r gået tilbage til XP, så jeg kan ikke lige
finde menupunktet til dig, men et sted i dime menuer kan du finde
"Windows Extra" - der kan du bl.a. downloade alverdens sprogpakker til
Ultimate.

Jan

--
Signatur ude af drift

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-04-08 19:37

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message
> [...]
> Extra" - der kan du bl.a. downloade alverdens sprogpakker til Ultimate.

Jeg er også nybegynder ud i Vista Indtil videre er jeg ikke imponeret.
Jeg laver det her for en ven, som har investeret i en engelsk OEM Vista
Ultimate 64-bit. Men han vil så gerne have lavet den om til dansk.

Jeg fandt frem til Windows Ultimate Extras, men når jeg går den vej ryger
jeg ind i Windows Update vinduet. Og her kan jeg ikke søge efter Updates,
men får i stedet fejlmeddelsen "Windows could not search for new updates"
samt fejlkode "Code 8000FFFF". En googling på sidstnævnte viser at mange
andre har samme problem, men jeg har endnu ikke fundet en løsning. Når/hvis
jeg finder en løsning på update problemet, er jeg også rimeligt sikker på at
jeg får adgang til den danske sprogpakke.

Windows Vista Ultimate 64-bit Engelsk
Abit IP35
E6750 Core2Duo
2x1GB PC6400 DDR2 RAM
Inno 3D 640MB 8800 GTS (driver 169.25)

Fra : Dr.Xerox

Dato : 06-04-08 19:27

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:47f8e4a6$0$89170$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Hovsa, hovsa, hovsa. Det er da godt nok lige en 64-bit version

Kontrolpanel - Klokkeslæt, sprog og region

Hvis den ikke virker, så install denne.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=2b5bf533-4c63-4907-a24a-389f6dea10f2&displaylang=da

Poul

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-04-08 19:47

"Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> wrote in message
> Kontrolpanel - Klokkeslæt, sprog og region
>
> Hvis den ikke virker, så install denne.
>
> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=2b5bf533-4c63-4907-a24a-389f6dea10f2&displaylang=da

Det er en engelsk OEM version af Vista Ultimate 64-bit. Den er sat til dansk
region og dansk tastatur. Jeg har prøvet dit link. Et ActiveX-objekt er
installeret, men så sker der ligesom ikke mere? Er der noget jeg har
overset?

Fra : Dr.Xerox

Dato : 06-04-08 19:59

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:47f91aa7$0$89170$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> ActiveX-objekt er installeret, men så sker der ligesom ikke mere? Er der noget jeg har overset?

Boot maskinen efter install. OK

Du skal slå Extras funktionen TIL derinde før du kan se sprog pakkerne. OK

Og Vista skal være registreret før man kan få lov til at smide language packages på den,
så det er også et vigtigt træk inden du kaster dig over installeringen. OK

Poul

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-04-08 20:46

> Boot maskinen efter install. OK

Check.

> Du skal slå Extras funktionen TIL derinde før du kan se sprog pakkerne. OK

Jeg skulle mene den er slået til. Jeg har været inde i "Turn Windows
features on or off", der var ingenting. Skal jeg evt kigge andre steder?

> Og Vista skal være registreret før man kan få lov til at smide language
> packages på den,
> så det er også et vigtigt træk inden du kaster dig over installeringen. OK

Under "Windows Activation" får jeg meddelelsen "Activation was successful".
Efter reboot har jeg stadig det samme problem med Windows Update og
fejlkode.

Fra : Dr.Xerox

Dato : 06-04-08 21:09

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:47f9288c$0$89175$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
>
> Under "Windows Activation" får jeg meddelelsen "Activation was successful".
> Efter reboot har jeg stadig det samme problem med Windows Update og

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=3562461f-83d0-4830-9546-f6ff2e56a749&DisplayLang=da

Poul

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-04-08 21:49

"Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> wrote in message
> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=3562461f-83d0-4830-9546-f6ff2e56a749&DisplayLang=da

Takker for hjælpen, men jeg skisme ikke hvad der går galt/mangler? Efter
reboot er problemet det samme. Kan ikke bruge Windows Update og fejlkode.

Arghh, godt man selv kører XP Den her Vista installation vil heller ikke
køre Call of Duty 4 pga DirectX problemer. Det kommer så ikke denne tråd
ved, men alene det kan da højst få mig til at overveje en multiboot selv.

Fra : jama

Dato : 07-04-08 00:15

> [...]
> ikke køre Call of Duty 4 pga DirectX problemer. Det kommer så ikke denne
> tråd ved, men alene det kan da højst få mig til at overveje en multiboot

Når der i XP ikke kan bruges Windows update, så kan dette program hjælpe
"Dial-a-fix" download det og sæt hak i alle og så kør, ellers er der Windows
egen hjælp http://www.hcma.dk/ prøv nr.100 og 13 med mere.
Mvh.Jama

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-04-08 08:33

"jama" <nonspam@mail.com> wrote in message
> Når der i XP ikke kan bruges Windows update, så kan dette program hjælpe
> "Dial-a-fix" download det og sæt hak i alle og så kør, ellers er der
> [...]

Men det er jo desværre til XP, og det er Vista jeg har problemer med Jeg
kan bruge linket ifm XP, takker.

Fra : jama

Dato : 07-04-08 09:11

> Men det er jo desværre til XP, og det er Vista jeg har problemer med
> Jeg kan bruge linket ifm XP, takker.

Jeg er sikker på dette også kan bruges i Vista, da de fleste programmer til
XP, også virker i Vista, prøv dog.
jama

Fra : jama

Dato : 07-04-08 09:25

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er sikker på dette også kan bruges i Vista, da de fleste programmer
> til XP, også virker i Vista, prøv dog.
> jama

ps:
Når han er så vild med, at få en dansk spropakke, hvorfor så ikke købe en
Dansk Vista, så alt dette her brøvl, undgået. Hvis man er så vild med Vista
og absulut vil have en dansk sprogpakke, så køb dog den danske udgave, det
virker som om den længste vej til målet, er det din kammerat her har valgt.
Jama

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-04-08 09:35

> [...]
> Vista og absulut vil have en dansk sprogpakke, så køb dog den danske
> udgave, det virker som om den længste vej til målet, er det din kammerat

Synes jeg egentlig også. Men forklaringen var noget med at den engelske
udgave var en tand billigere. Samt at det var køberens opfattelse (havde
hørt/læst) at der var færre problemer med den engelske udgave...Det sidste
kan/skal jeg ikke gøre mig klog på. Og køber havde hørt/læst at det var let
at opdatere med en dansk sprogpakke via Windows Update, hvilket der så er
problemer med nu.

Fra : jama

Dato : 07-04-08 09:58

> [...]
> let at opdatere med en dansk sprogpakke via Windows Update, hvilket der så

Hvorfor jeg skriver køb den danske, er fordig jeg har set flere her i News
Grupperne, der har haft problemmer når De vil ha en dansk sprogpakke
indstalleret, hvorfor De får disse problemmer ved jeg ikke. Men Jeg ville
personlig, hvis det var mig der skulle ha Vista, købe den danske udgave.
jama

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-04-08 09:29

"jama" <nonspam@mail.com> wrote in message
> Jeg er sikker på dette også kan bruges i Vista, da de fleste programmer
> til XP, også virker i Vista, prøv dog.
> jama

Jeg kigger på det lidt senere

Fra : Lyhn

Dato : 07-04-08 00:08

Per Nielsen wrote:
> Til en engelsk version af Vista Ultimate 32 bit søger jeg en dansk
> sprogpakke. Nogen der kender et direkte downloadlink?

Hej Per, her er links til sprogpakkerne:
http://www.errorbusters.com/viewtopic.php?f=33&t=10

Har den SP1? I så fald vil det nok ikke virke, for så vidt jeg ved er der
endnu ikke dansk sprogpakke tilgænglig til SP1 endnu.
Men du kan jo prøve.

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-04-08 08:31

"Lyhn" <@> wrote in message
> Hej Per, her er links til sprogpakkerne:
> http://www.errorbusters.com/viewtopic.php?f=33&t=10

Tak for linket, den danske 64-bit sprogversion er nu downloadet Men jeg
kommer desværre til at spørge hvad jeg gør derefter. Dobbeltklik af filen
får den til at starte udpakning til en cab-fil. Når den er færdig med det,
forsvinder cab-filen. Det er sikkert meget enkelt, men hvad gør jeg herefter
for at få gjort brugerfladen dansk?

> Har den SP1? I så fald vil det nok ikke virke, for så vidt jeg ved er der
> endnu ikke dansk sprogpakke tilgænglig til SP1 endnu.
> Men du kan jo prøve.

Under Installed Updates kan jeg ikke se noget der skulle antyde SP1, så jeg
tror det ikke Med mindre den hedder noget andet? Men så alligevel, måske
ovennævnte opførsel under udpakning af sprogpakken kunne tyde på det?

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-04-08 08:37

> [...]
> jeg tror det ikke Med mindre den hedder noget andet? Men så alligevel,
> måske ovennævnte opførsel under udpakning af sprogpakken kunne tyde på

Under Installed Updates har jeg 40 items.

1 Microsoft Silverlight
1 Cumulative Update for Mediacenter
1 Hotfix
16 Security Update
21 Update

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-04-08 09:14
Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-04-08 20:17

Control Panel | Regional and Language Settings.
På Keyboards and Languages tab'en vælg dansk sprog.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Mon, 7 Apr 2008 09:31:15 +0200, "Per Nielsen"

Fra : Per Nielsen

Dato : 08-04-08 12:40

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Control Panel | Regional and Language Settings.
> På Keyboards and Languages tab'en vælg dansk sprog.

Jeg har downloadet den danske sprogpakke fra Lyhn's link

http://www.errorbusters.com/viewtopic.php?f=33&t=10

Dobbeltklik af filen starter dannelsen af en lp.cab fil. Men den forsvinder
igen. Så jeg får ikke nogle muligheder under "Install/uninstall languages".

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-04-08 15:26

Hvis den ikke bliver korrekt udpakket er filen du har hentet korrupt
og skal hentes igen eller du har installeret SP1 hvor den ikke vil
virke til.
Højreklik på Computer og vælg Properties. Står der "Service Pack 1"
under Windows Edition?

Regards Jens Peter Karlsen.

On Tue, 8 Apr 2008 13:39:50 +0200, "Per Nielsen"

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-04-08 10:44

> Hvis den ikke bliver korrekt udpakket er filen du har hentet korrupt
> og skal hentes igen eller du har installeret SP1 hvor den ikke vil
> virke til.

Jeg har prøvet at hente den flere gange.

> Højreklik på Computer og vælg Properties. Står der "Service Pack 1"
> under Windows Edition?

Nej. Så jeg har prøvet med de relevante filer som er til en "ikke-SP1"
version.

Fra : Lyhn

Dato : 07-04-08 20:59

Per Nielsen wrote:

> [...]
> Dobbeltklik af filen får den til at starte udpakning til en cab-fil.
> Når den er færdig med det, forsvinder cab-filen.

Det er ikke så enkelt som også jeg troede. Der findes et program der kan
installere sprogpakkerne som hedder Windows Vista MUI Tools. Link til
programmet findes et godt stykke nede på denne side:
http://www.mydigitallife.info/2008/03/06/vista-sp1-multilingual-user-interface-mui-language-pack-install-tool-for-business-home-premium-and-basic-edition/

Men hvem ved om der følger noget trojan snask med dette program? Vi bevæger
os også ind i en gråzone her da programmet kan bruges til at installere
sprogpakker på Vista Business, Home Premium og Basic Edition, men så længe
man bruger det på en Ultimate synes jeg ikke man har gjort noget uetisk.

Det bedste er naturligvis at få pakken installeret via Windows Update.

Links til sprogpakker fra Microsoft til Vista UDEN SP1 - X86 og X64, her er
også forklaret hvordan de installeres:
http://www.mydigitallife.info/2007/11/21/windows-vista-mui-language-packs-for-x86-and-x64-direct-download-link/

Links til UOFFICIELLE sprogpakker til Vista MED SP1 til 32bit X86, her er
også forklaret hvordan de installeres:
http://www.tipandtrick.net/2008/windows-vista-sp1-language-packs-mui-32-bit-x86-unofficial-downloads/

Links til UOFFICIELLE sprogpakker til Vista MED SP1 til 64bit X64:
http://www.tipandtrick.net/2008/64-bit-x64-mui-language-packs-for-windows-vista-sp1-unofficial-download-links/

Sådan installeres de UOFFICIELLE sprogpakker:
http://www.tipandtrick.net/2008/how-to-install-mui-language-files-in-windows-vista/

Sådan skifter man mellen de forskellige installerede sprogpakker:
http://www.tipandtrick.net/2008/how-to-change-the-display-language-including-welcome-screen-in-windows-vista/

Men hvem ved om der er noget trojan/virus inkluderet i de uofficielle
pakker? Det må derfor frarådes at bruge disse på en arbejdsstation, og det
er på eget ansvar!

> [...]
> så jeg tror det ikke Med mindre den hedder noget andet? Men så
> alligevel, måske ovennævnte opførsel under udpakning af sprogpakken

Hvis du klikker på MS kuglen nederst til venstre (Modsvarende Start i XP) og
skriver winver i søgefeltet, så kan du se om SP1 er installeret. I boksen
der dukker op vil der stå "Version 6.0 (Build 6001: Service Pack 1)" (du kan
også bruge en command prompt)

Du kan også højreklikke på Computer iconet på skrivebordet =>Vælg
Properties. Hvis der ikke står Service Pack 1 under Windows Edition, har den
ikke SP1. Her kan du også se om den er aktiveret (nederst).

Jeg dual booter med XP og Engelsk Vista Ultimatum SP1 32bit, men jeg bruger
reelt ikke Vista - for meget bøvl, bryder mig ikke om den.

Jeg kører også min Engelske Vista SP1 som en virituel PC under XP som jeg
bruger til at lege/eksperimentere med, og her prøvede jeg at installere den
uofficielle danske sprogpakke til SP1 ved at følge vejledningen fra de
ovenstående links, og det fungerer fint - jeg tog dog et snapshot så jeg
hurtigt kan vende tilbage til tilstanden før den blev installeret. Jeg tør
ikke at installere den uofficielle pakke på min rigtige installation.

Jeg havde dog lidt problemer da jeg skulle installere pakken idet jeg
browsede helt frem til lp.cab filen, det skulle jeg ikke men blot browse
frem til mappen langpacks hvor jeg havde pakket sprogpakken ud.

Windows Update fungerer iøvrigt fint i min Vista Ultimate SP1 - både den
rigtige og den virtuelle - og jeg kan fortælle dig at dansk sprogpakke endnu
ikke bliver tilbudt under extras i disse SP1 installationer.

Sikke en smøre det blev til, håber det kan hjælpe dig lidt på vej og held og
lykke med det.

Fra : Per Nielsen

Dato : 08-04-08 12:59

"Lyhn" <@> wrote in message
> [...]
> installere sprogpakkerne som hedder Windows Vista MUI Tools. Link til
> programmet findes et godt stykke nede på denne side:

Takker. Det skal jeg lige have kigget på

> [...]
> installere sprogpakker på Vista Business, Home Premium og Basic Edition,
> men så længe man bruger det på en Ultimate synes jeg ikke man har gjort

Nej, det synes jeg heller ikke. Det burde ikke være så besværligt at få til
at fungere, som det tilsyneladende er i dette tilfælde.

> Det bedste er naturligvis at få pakken installeret via Windows Update.

Gjorde jeg også gerne

> [...]
>
> Men hvem ved om der er noget trojan/virus inkluderet i de uofficielle
> pakker? Det må derfor frarådes at bruge disse på en arbejdsstation, og det

Jeps. Jeg kommer til at prøve det, for engelsk er ikke lige hans stærke
side.

> [...]
> Properties. Hvis der ikke står Service Pack 1 under Windows Edition, har
> den ikke SP1. Her kan du også se om den er aktiveret (nederst).

SP1 er ikke installeret. Automatisk opdatering har været slået eil og 40
andre updates er installeret. Så hvorfor egentlig ikke SP1?

> Jeg dual booter med XP og Engelsk Vista Ultimatum SP1 32bit, men jeg
> bruger reelt ikke Vista - for meget bøvl, bryder mig ikke om den.

Samme her.

> [...]
> hurtigt kan vende tilbage til tilstanden før den blev installeret. Jeg tør
> ikke at installere den uofficielle pakke på min rigtige installation.

Og jeg vil gøre det samme. Men jeg synes det er lidt underligt at jeg ikke
kan bruge sprogpakken fra dit link

http://www.errorbusters.com/viewtopic.php?f=33&t=10

Dobbeltklik af filen starter dannelsen af lp.cab, men den forsvinder igen.
Skal jeg evt have kopieret filen til en bestemt mappe først?

> Jeg havde dog lidt problemer da jeg skulle installere pakken idet jeg
> browsede helt frem til lp.cab filen, det skulle jeg ikke men blot browse
> frem til mappen langpacks hvor jeg havde pakket sprogpakken ud.

Det skriver jeg mig bag øret.

> Windows Update fungerer iøvrigt fint i min Vista Ultimate SP1 - både den
> rigtige og den virtuelle - og jeg kan fortælle dig at dansk sprogpakke
> endnu ikke bliver tilbudt under extras i disse SP1 installationer.

Okay.

> Sikke en smøre det blev til, håber det kan hjælpe dig lidt på vej og held
> og lykke med det.

Takker for hjælpen. Jeg prøver lykken lidt senere

Fra : Lyhn

Dato : 09-04-08 05:43

Per Nielsen wrote:

> SP1 er ikke installeret. Automatisk opdatering har været slået eil og
> 40 andre updates er installeret. Så hvorfor egentlig ikke SP1?

Jeg har læst at MS ruller den ud i flere bølger, så alle bliver ikke tilbudt
SP1 samtidigt da det nok ville bringe deres servere i knæ.
Jeg selv installerede SP1 via en standalone instalations pakke.
Men der er også forhold der gør at SP1 ikke tilbydes så som hardware drivere
på den pågældende PC som man ved er problematisk med SP1, og SP1 tilbydes
ikke før der er installeret en opdateret driver der ikke skaber problemer
med SP1.

Læs mere her:
http://support.microsoft.com/kb/948343

> [...]
>
> Dobbeltklik af filen starter dannelsen af lp.cab, men den forsvinder
> igen. Skal jeg evt have kopieret filen til en bestemt mappe først?

På dette link
http://www.walkernews.net/2007/10/31/download-windows-vista-ultimate-mui-installer
står der at
hvis platformen ikke er Vista Ultimate vil installeren slette lp.cab'en uden
at installere noget, men du har jo netop Ultimate som også er aktiveret, så
hvad der så er årsagen aner jeg ikke, måske er der noget hardware eller
driver den ved kan være problematisk?
Jeg må nok være dig svar skyldig. I dette link i kommentarerne nederst er
der en der forklarer hvordan det lykkedes ham at installere svensk
sprogpakke.

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-04-08 10:42

"Lyhn" <@> wrote in message
> [...]
> Jeg må nok være dig svar skyldig. I dette link i kommentarerne nederst er
> der en der forklarer hvordan det lykkedes ham at installere svensk

Takker for din hjælp Jeg kan desværre ikke få det til at fungere...Jeg
prøver igen en af dagene. MUI Installation Tool prøver godt nok at
installere, men jeg ender hver gang med en fejlmeddelse i retning af
Language Pack Installation failed. Jeg prøver også senere med de relevante
filer til SP1, selvom det ikke ser ud til at den er installeret. Måske
prøver jeg også med en reinstallation, i håb om at Windows Update kan komme
til at fungere. Tja

Fra : Lyhn

Dato : 10-04-08 11:23

Per Nielsen wrote:

> [...]
> installeret. Måske prøver jeg også med en reinstallation, i håb om at
> Windows Update kan komme til at fungere. Tja

OK, hvis du vil prøve med sprogpakken til SP1 så er du nødt til at
installere SP1 først ellers vil du få en fejlmeddelse.

Du kan download SP1 standalone installations pakken til 64bit Vista her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=874A414B-32B2-41CC-BD8B-D71EDA5EC07C&displaylang=en

Jeg havde som bekendt held med at installere den uofficielle danske
sprogpakke på min virtuelle Engelske Vista 32bit ultimate

Fra : Lyhn

Dato : 10-04-08 11:52

Jeg kan da lige indskyde at jeg også havde held med at installere den
officielle danske sprogpakke beregnet til Vista UDEN SP1
på min virtuelle Engelske Vista 32bit Ultimate. Jeg startede den Virtuelle
PC op fra et snapshot jeg lavede før SP1 blev installeret.

Da jeg kørte *.exe pakken blev der udpakket en lp.cab fil, derefter gik
installationen af sprogpakken igang. Da installationen var fuldendt med
succes blev lp.cab'en automatisk slettet.

Fra : Per Nielsen

Dato : 13-04-08 15:52

"Lyhn" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg havde som bekendt held med at installere den uofficielle danske
> sprogpakke på min virtuelle Engelske Vista 32bit ultimate

Jeg takker for din store hjælp, Lyhn. Jeg regner med at kigge på det igen i
løbet af ugen der kommer. Det bliver nok først en reinstallation, da Windows
Update selvfølgelig gerne skal virke. Og så må jeg tage den derfra. Virker
Windows Update derefter som det skal, bliver installation af dansk
sprogpakke jo nok ikke det store problem

Fra : Lyhn

Dato : 14-04-08 07:30

Per Nielsen wrote:

> Jeg takker for din store hjælp, Lyhn. Jeg regner med at kigge på det
> igen i løbet af ugen der kommer.

Velbekommen

> [...]
> så må jeg tage den derfra. Virker Windows Update derefter som det
> skal, bliver installation af dansk sprogpakke jo nok ikke det store

En reinstallation er helt sikkert nok den bedste og vel hurtigeste løsning
på dit Windows Update problem.
Det ville da være mærkeligt hvis du har det samme problem med Windows Update
på en frisk installation.

Jeg har prøvet at google lidt på den fejlkode du får, og jeg kan godt se at
der ikke findes en enkelt løsning der hjælper alle.
Der er jo grænser for hvor meget tid det kan betale sig at bruge på at prøve
120 forskellig mulige løsninger af - så er en reinstallation hurtigere og
nemmere.

Jeg krydser fingre og håber det bedste for dig når du engang skal til at
rode med det igen

Fra : Per Nielsen

Dato : 20-04-08 16:16

"Lyhn" <@> skrev i meddelelsen
> [...]
> Der er jo grænser for hvor meget tid det kan betale sig at bruge på at
> prøve 120 forskellig mulige løsninger af - så er en reinstallation

Så lykkedes det da efter en reinstallation. Dansk sprogpakke og Windows
Update fungerer Jeg lod være med at slå Automatic Update til under
installationen, og gik så manuelt på Windows Update bagefter. Det ser ud til
at virke fint nu det hele (kncok knock). Men jeg kan ikke lige se at SP1
skulle været installeret. Egenskaber for Computer siger ikke noget om det.
Der kan jeg se at Windows er aktiveret og jeg har under "ask for genuine
Microsoft software" valideret uden problemer.

> Jeg krydser fingre og håber det bedste for dig når du engang skal til at
> rode med det igen

Lige nu er jeg kun lidt usikker vedr SP1, men måske er jeg egentlig bedst
tjent uden

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-04-08 18:11

Hvis den ikke siger "Service Pack 1" under Windows edition så er den
ikke installeret.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Sun, 20 Apr 2008 17:16:16 +0200, "Per Nielsen"

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-04-08 08:19

> Hvis den ikke siger "Service Pack 1" under Windows edition så er den
> ikke installeret.

Det var den ikke, men det er den så blevet imellemtiden.

Fra : Lyhn

Dato : 22-04-08 11:57

Per Nielsen wrote:

> [...]
> til under installationen, og gik så manuelt på Windows Update
> bagefter. Det ser ud til at virke fint nu det hele (kncok knock).

Skide godt Egon, eh jeg mener Per og jeg ser længere nede i tråden at du
også har fået SP1 installeret.

I øvrigt så gik den engelske SP3 til Windows XP i går RTM (release to
manufacturing). Planen er at SP3 bliver tilgænglig via Microsoft Download
Center, Microsoft Update, samt Windows Update den 29 april, og via Automatic
Updates den 10 juni. Det er kun til 32 bit versioner. Den danske SP3
forventes klar juni måned.

Fra : Per Nielsen

Dato : 22-04-08 13:32

"Lyhn" <@> skrev i en meddelelse
> Skide godt Egon, eh jeg mener Per og jeg ser længere nede i tråden at
> du også har fået SP1 installeret.

Ja, men jeg synes godt nok det er noget mere tricky og omstændeligt end XP.
Microsoft får klart en thumbs down herfra hvad updates til Vista angår. Det
kan da kun blive bedre Det var jo nærmest en tilfældighed at jeg faldt
over et link til en update der derefter gav mig adgang til SP1 via Windows
update. Puuuhaaaa Skal måske lige tilføje at SP1 indtil videre ikke har
givet mig nogen problemer.

> [...]
> Center, Microsoft Update, samt Windows Update den 29 april, og via
> Automatic Updates den 10 juni. Det er kun til 32 bit versioner. Den danske

Den har vi også ventet længe på. Men jeg vil også hellere vente lidt længere
og tingene så er i orden. Jeg skal helt klart have slipstreamet min
nuværende danske XP SP2 32bit installations-CD med SP3 (om muligt).

Fra : Lyhn

Dato : 22-04-08 14:47

Per Nielsen wrote:
> Ja, men jeg synes godt nok det er noget mere tricky og omstændeligt
> end XP. Microsoft får klart en thumbs down herfra hvad updates til
> Vista angår. Det kan da kun blive bedre

Helt enig.

> [...]
> mig adgang til SP1 via Windows update. Puuuhaaaa Skal måske lige
> tilføje at SP1 indtil videre ikke har givet mig nogen problemer.

Jeg har heller ikke (endnu) oplevet at SP1 har introduceret fejl der ikke
var der før, men jeg bruger
heller ikke Vista så meget - XP er stadig mit foretrukne OS

> Den har vi også ventet længe på. Men jeg vil også hellere vente lidt
> længere og tingene så er i orden.

Jeg venter også hellere end gerne lidt længere end at skulle bokse med en
masse fejl fordi det ikke blev testet grundigt nok
før det blev udgivet. Jeg håber virkelig MS giver sig god tid til at få
gjort den kommende Windows 7 100% strømlignet.

> Jeg skal helt klart have
> slipstreamet min nuværende danske XP SP2 32bit installations-CD med
> SP3 (om muligt).

Jep, det er vejen frem. Jeg bruger ofte Microsofts CDIMAGE.exe , men RyanVM
Integrator http://www.ryanvm.net/msfn og
nLite http://www.nliteos.com er nemmere at bruge og mere alsidige.

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-04-08 08:12

"Lyhn" <@> skrev i en meddelelse
> [...]

Samme her.

> Jep, det er vejen frem. Jeg bruger ofte Microsofts CDIMAGE.exe , men

Dem skal jeg have kigget på. Jeg har længe overvejet at lede efter en
slipstreamer der også kan medtage alle updates efter SP2 (XP). Og helst på
en nem måde, så jeg ikke manuelt skal ud og lede efter og downloade alle
relevante updates siden SP2. Det må da kunne lade sig gøre