MS Windows
briani 27239
Data-partition kan ikke mountes i XP
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-04-08 13:41

Hej

Jeg har hele dagen været oppe at slås med en computer som ikke ville
starte.
Endelig har jeg fået liv i den, den kører med Xp Home.
Hele windows ligger på C: og alle brugerprofiler og data osv., på drev
D:

Men drev D: findes ikke.
Går jeg ind i Computeradministration kan jeg se at DATA-partitionen er
der, den har bare ikke fået tildelt et drevbogstav. Og muligheden for at
give den et, er ikke tilstede (gråt i menuen)
Ud for partitionen står der 'I orden (Ukendt partition)'

Hvad kan jeg gøre for at få denne partition tildelt et drevbogstav?

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : AB

Dato : 06-04-08 20:49

> [...]
> Ud for partitionen står der 'I orden (Ukendt partition)'
>
> Hvad kan jeg gøre for at få denne partition tildelt et drevbogstav?

Når du skriv derv D: går jeg ud fra, at det er et fysisk drev. Du har altså
2 hadrdiske ?

Højreklik på denne computer
Egenskaber
Hardware
Enhedshåntering
Diskdrev
Fjern det drev som ikke virker, og genstart computeren, så skulle windows
gerne finde drevet.

mvh
AB

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-04-08 14:59

On Sun, 6 Apr 2008 21:48:57 +0200, "AB" <a.bruun@tiscali.dk> wrote:

>Når du skriv derv D: går jeg ud fra, at det er et fysisk drev. Du har altså
>2 hadrdiske ?

Nej, kun en harddisk, men med 3 partitons på. C: har altid været tildelt
systemet, der hvor windows bla. ligger. D: har været brugt itl data,
brugernes dokumenter osv. Den tredie partion er en restore-ting fra
producentens side.

Og jeg fandt ud af at den partition jeg ville have D: til at være, var
blevet markeret som skjult. Derfor kunne windows ikke tildele den et
drevbogstag. Men den kunne sagtens vise at partitionen var der inde fra
'Disk Manegement' i 'Computer Manegement'.
Desværre kunne den ikke fortælle mig at partitionens 'hidden'-flag var
sat. Men en tur igennem Partition Magic løste problemet.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/