Italien/Brenner
Fra : Bent

Dato : 02-04-08 17:02

Er der nogle her der ved om det kan passe at man kan tage Insbruck syd
afkørslen og kører ind på vej nr. 182 og fortsætte på denne til Brenner
eller længere ned, og ikke mindst er den egnet til at kører med campingvogn.
Eller er det nødvendig at tage motorvejen.

På forhånd tak.
Bent

Fra : Thore

Dato : 03-04-08 11:47

On Wed, 2 Apr 2008 18:01:50 +0200, "Bent" <benttilst@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>eller længere ned, og ikke mindst er den egnet til at kører med campingvogn.
>Eller er det nødvendig at tage motorvejen.

For 4-5 år siden kørte vi over Brenner i nordgående retning fra Italien
til Østrig med min daværende Croma 115 hk - 220.000 km med Adria'en
bagefter (1350kg). Var i 2.gear - 4000 omdr., men det gik da rimeligt.
Desuden var der ikke ret meget trafik. Halvvejs oppe var der nogle træer
der skyggede for solen, og det havde de lokale "carabienieri" valgt som
pauseplads. De kiggede langt efter os, men ellers ikke noget (måske
fordi vi kørte i en italiensk bil..:))

Vi holdt en lille pause på den gamle grænsestation før vi kørte ned mod
Østrig.

Vejen er fin og bred (de fleste steder), så gør du bare det. Skulle du
fortryde kan du jo bare vende, og så går det nedad...:)

Det eneste sted jeg har opgivet i mine snart 20 år er vejen fra
Innsbruck til Garmisch. Det er en 16% stigning, men det i sig selv er
ikke problemet... det er de skarpe sving, hvor man i en flad benzinvogn
ikke har det store moment efter svinget...

Da vi kom ned til Innsbruck igen så vi skiltet med indkørsel med cv var
forbudt...:)

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : T. Hartung

Dato : 06-04-08 17:56

"Bent" <benttilst@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller længere ned, og ikke mindst er den egnet til at kører med
> campingvogn.
> Eller er det nødvendig at tage motorvejen.

Med CV på er det nødvendigt at tage motorvejen da kørsel med CV ikke er
tilladt på de små veje til Brenner.

--
mvh.
T. Hartung

Fra : Jan Boegh

Dato : 07-04-08 08:31

Just in case: Har lige fået oplyst at Baja Domizia ikke længere har aftale
med den overvældende tyske ungdomscampgesellschaft.

vh
jan

Panorama fra Grenen i kuling:
http://jan.boegh.net/Album/Danmark/Nordenfjords/Skagen/slides/Grenen.html

Fra : T. Hartung

Dato : 07-04-08 16:51

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
> Just in case: Har lige fået oplyst at Baja Domizia ikke længere har aftale
> med den overvældende tyske ungdomscampgesellschaft.

hehe Tak Jan - så er der plads på stranden igen :)

Kommer ikke til Baia i år - arbejder på en plads ved San Remo :)

Skal I der ned?

Fra : Jan Boegh

Dato : 07-04-08 18:38

"T. Hartung" <T.Hartung@NOmail.dk> skrev i en meddelelse

> Kommer ikke til Baia i år - arbejder på en plads ved San Remo :)
>
> Skal I der ned?

Vi dimler lidt om det skal være Italien eller Catalonien+Sydfrankrig. Vi var
syd for Barcelona for et par år siden, og der var bestemt nogle ting, vi god
kunne finde på at dyrke lidt mere.