MS Windows
briani 27239
Administrator i Vista?
Fra : Klaus H

Dato : 02-04-08 23:56

Hejsa.
Kan man ikke på en eller anden måde, slå alt det irriterende kontrolfis fra i Vista.
Således at alt bliver kørt med administratorrettigheder og uden 3 dumme spørgsmål om man virkelig vil køre programmerne.

Det er til min bærbare; nærmest kun med Officepakken installeret og undertegnede som eneste bruger.

mvh

Klaus H

Fra : Bjarne Chr

Dato : 03-04-08 00:10

"Klaus H" <khvaek@6705e.dk> skrev i meddelelsen
[...]

-----------
I Kontrolpanel / Brugerkonti /
slå brugerkontostyring fra
Men så får du en advarsel fra sikkerhedscentret
Det kan også slås fra eller også dæmpes lidt ned
--
med venlig hilsen
Bc

Fra : Klaus H

Dato : 03-04-08 00:16

"Bjarne Chr" <Yes@and_No> skrev i en meddelelse news:47f41243$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> med venlig hilsen
> Bc
> I started out with nothing....I still have most of it.
Tak, det prøver jeg.

Klaus H

Fra : Per

Dato : 03-04-08 08:12

Klaus H wrote:
> [...]
> Således at alt bliver kørt med administratorrettigheder og uden 3
> dumme spørgsmål om man virkelig vil køre programmerne.

Jeg kan anbefale dette lille tool, hvis du ikke gider at ændre
indstillingerne manuelt.

http://www.tweak-uac.com/what-is-tweak-uac/

Så er det nemt at slå til og fra.

Bruger det selv med stor tilfredshed.

Som en anden skrev, så kommer der en pop up fra sikkerhedscentret om at dit
system er usikkert - det kan også slås fra.

mvh. Per

Fra : PA

Dato : 03-04-08 08:48

"Klaus H" <khvaek@6705e.dk> skrev i en meddelelse
[...]

a.. Gå til start
b.. Alle programmer
c.. Tilbehør
d.. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
e.. skriv "Net user administrator /active:yes"
f.. Tryk ok
Fra nu af kan superadministrator vælges fra login skærmen. Accounten er uden
password, så dette skal selvfølgeligt sættes.

For at fjerne superadmin funktionen igen, skrives følgende i dos prompt

"Net user administrator /active:no"

Per