Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Aftentur 16.juli
Fra : Lyrik

Dato : 17-07-01 12:00

Se de nye panoramaer og "få en iskage af Lubbi":

http://lyrik.homepage.dk/aftentur/

Hilsen
Jens

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-07-01 12:51

Lyrik wrote:

> Se de nye panoramaer og "få en iskage af Lubbi":
>
> http://lyrik.homepage.dk/aftentur/

Du og flere andre af denne gruppes brugere, skulle lige bruge et øjeblik
på at teste jeres web-sites på nedenstående adresser, for det kniber
godt nok med funktionaliteten og kompatibiliteten.

http://validator.w3.org/
http://www.cast.org/bobby/

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Lyrik

Dato : 17-07-01 12:56

> [...]
> på at teste jeres web-sites på nedenstående adresser, for det kniber
> godt nok med funktionaliteten og kompatibiliteten.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Sorry at den ikke virker på din Macintosh.
Men jeg kan forsikre dig at den virker på en Windows PC. Hvis man vil prøve
de mere avancerede HTML-funktioner, så er man nødt til at være fremme i
forreste linie. De fleste bruger vel i dag Windows 98-Me-2000.
Der skulle siden virke.
Men jeg vil da prøve at studere dine links alligevel.

Hilsen
Jens

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-07-01 13:25

Lyrik wrote:

> ....cut..... De fleste bruger vel i dag Windows 98-Me-2000.
> Der skulle siden virke.

Ja - længe leve billy boys world-wide-windows....;-O

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Lyrik

Dato : 17-07-01 13:28

> Ja - længe leve billy boys world-wide-windows....;-O
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Stop lige en halv!

Når jeg lægger en side op på nettet, så gør jeg brug af en eller anden
"sidegenerator". Derefter kan jeg modificere et par småting, som at skifte
et reklamelogo ud med et af mine egne billeder.
Ellers laver jeg ikke om i genereringen, med mindre den ikke viser det den
skal, for eksempel fordi den ikke tager højde for at Unix skelner mellem
store- og små bogstaver.

Jeg har ikke tid, lyst og kræfter til at håndsmede det hele i notepad.
Den side du kritiserer med dine links, som jeg nu har prøvet og som har en
masse "volapykiske" kommentarer til HTML-kodningen, kan jeg ikke bruge til
noget somhelst.
Så ville det tage mig en uge at læse korrektur på siderne.

Jeg tjekker selv siderne i min egen browser- Internet Explorer 6.0. Virker
det der, så bliver det dømt OK af mig.
Kan nogle ikke se det, så er det selvfølgelig ærgerligt, men jeg kan ikke
rigtig gøre noget ved det.

Venlig hilsen
Jens

Fra : Aagaard

Dato : 17-07-01 15:01

"Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk> skrev:

> [...]
> det der, så bliver det dømt OK af mig.
> Kan nogle ikke se det, så er det selvfølgelig ærgerligt, men jeg kan ikke

Hej Jens
For mig at se er det ikke din sidegenerator, som laver fejlene.
Jeg har kigget lidt på koderne i din fil, og har set at du laver den lille
fejl, som også jeg selv faldt for da jeg lavede mit fotoalbum ... og så må
man ikke bruge æ, ø og å. Mht. til billedteksten, så kan du godt bruge
mellemrum og æ, ø og å.
Der må ikke være mellemrum i billedfiler, og det kan jeg se at der er. Flg.
er et klip fra din side:
[KLIP]
sorgenfri.jpg',1)")>
Sorgenfri.jpg',1)")>
[KLIP]
Når du gemmer dine billeder, så skriv: hejre_over_soe_i_sorgenfri.jpg, så
skulle det virke i de fleste browsere, og på de fleste systemer.

Jeg håber dette kan hjælpe lidt, og vil lige tilføje, at jeg har stor glæde
af at følge dine ture og udflugter. Tak for det.

Mange venlige hilsener
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - nu med ny grafik på forsiden.

Fra : Lyrik

Dato : 17-07-01 18:19

"Aagaard" <skriv@ikketil.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg har kigget lidt på koderne i din fil, og har set at du laver den lille
> fejl, som også jeg selv faldt for da jeg lavede mit fotoalbum ...

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Tak for de gode råd!

Kan du heller ikke se noget?

Hilsen
Jens

Fra : Aagaard

Dato : 17-07-01 20:14

"Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Aagaard" <skriv@ikketil.dk> wrote in message

> +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
>
> Tak for de gode råd!
>
> Kan du heller ikke se noget?
>
> Hilsen
> Jens

Hej Jens
Jo, det er helt fint. Jeg bruger Windows 2000 og IE5.5 og ser det hele -
også hejren, som jo gemmer sig ved den gule prik i billedet.
Jeg har også Linux med Konquerer webbrowser, og den kan ikke vise det.
Konquerer er en OK browser, men understøtter ikke så meget.

Med venlig hilsen
Aagaard
---
http://ditte-marie.dk - ny grafik på forsiden.
Flere foto i fotoalbummet.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-07-01 20:40

Aagaard wrote:

> Konquerer er en OK browser, men understøtter ikke så meget.

Den understøtter vel hvad en web-browser bør understøtte, men den er
ikke fejltollerent...

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Aagaard

Dato : 17-07-01 23:50

> Den understøtter vel hvad en web-browser bør understøtte, men den er
> ikke fejltollerent...

Nej, den understøtter faktisk ikke hvad den burde gøre, hvilket jeg har
mailet med nogle af udviklerne om. Jeg har sendt nogle fejlrapporter, som er
blevet accepteret, og fejlretningerne vil blive implementeret i de kommende
releases.
På adressen: http://www.konqueror.org/konq-browser.html kan du se at
browseren ikke er 100% kompatibel med de gængse standarder - heller ikke
HTML 4.0. HTML 4.01 nævnes ikke direkte på sitet, men jeg har erfaret at der
mangler at blive implementeret en hel del før man vil gå ud og sige at den
er helt kompatibel. Mht. JavaScripts er den ca. 90% kompatibel. CSS 1 & 2
understøttelsen er ikke for god, men det gælder jo også browsere som IE og
NS. Hvor fejltolerant Konquerer er, kan være svært at sige.
Som alt andet Open Source software, er den under konstant udvikling, men kan
allerede i nuværende release anbefales som en god og stabil browser.
Videre diskussion om browsere og kompabilitet hører ikke rigtig hjemme her i
gruppen.

Med venlig hilsen
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - webbaby på 5 mdr. med egen site.

Fra : Jørgen Angel

Dato : 17-07-01 15:26

Jeg får altså heller ikke meget ud af den side. Ikke skyggen af en hejre.
Jørgen

Fra : Kim Mølgaard

Dato : 18-07-01 11:30

Hej Jens,
Problemet med dine billeder og panoramaer er helt sikkert at du har
anvendt specialkarakterer i navnene på filerne.
som en god tommelfingerregel skal man holde sig til det engelske alfabet
og tal, brug også kun små bogstaver da du ellers kan komme i problemer
med den webserver der hoster din hjemmeside. Og det gælder ikke kun dine
billeder men også navnene på dine html sider.

Browsermæssigt kan jeg sige at IE 5.5 og 6.0 virker men Netscape virker
ikke, og så har det ikke ret meget at gøre med om man kører Win Me/2000
eller mac. Det er filnavnene der er problemet her.

Med en smule omtanke kan du give flest mulige glæde af dine billeder og
ikke kun de der kører på IE et eller andet.

Håber at dette kan hjælpe dig fremover i fremstilling af hjemmesider.

Mvh.
Kim

Fra : Lyrik

Dato : 18-07-01 12:55

"Kim Mølgaard" <nospam.km@exceldata.com> wrote in message
> Håber at dette kan hjælpe dig fremover i fremstilling af hjemmesider.

Tak Kim, jeg skal forsøge, selv om jeg har modvilje mod at komme ud i
ekstremer som-roedgroed med floede.

Hilsen
Jens