MS Windows
briani 27239
Temporære filer
Fra : Torben R. Sorensen

Dato : 02-04-08 11:17

Når jeg ser en tv udsendelse så gemmes den i en temporær mappe,
forestiller jeg mig, men hvor?

Torben

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-08 13:14

Torben R. Sorensen wrote:
> [...]

C:\documents and settings\NAVN\lokale indstillinger\temporary internet files

Udskift NAVN med..... Ja, gæt selv

Mvh Ebbe

Fra : Torben R. Soerensen

Dato : 02-04-08 13:52

On Wed, 2 Apr 2008 14:14:28 +0200, "Ebbe \(7000\)"
<es44(snabela)pc[punktum]dk> wrote:

>C:\documents and settings\NAVN\lokale indstillinger\temporary internet files
>
>Udskift NAVN med..... Ja, gæt selv
>
>Mvh Ebbe

Rigtig mange tak, ja det er der på min windows xp, men nu er jeg lidt
nysgerrig: Hvor er de så på min windows vista?

Torben

Fra : Bjarne Chr

Dato : 02-04-08 17:02

"Torben R. Soerensen" <torben.spam@frejashundehus.dk> skrev i meddelelsen

> Rigtig mange tak, ja det er der på min windows xp, men nu er jeg lidt
> nysgerrig: Hvor er de så på min windows vista?
>
> Torben

-----------------
C:\Brugere\NAVN\AppData\Local\Microsoft\Windows \temporary internet files
Du skal i kontrolpanel sætte mappeindstillinger til at vise skjulte
operativsystemfiler
Ellers kan du ikke se en dyt

--
med venlig hilsen
Bc

Fra : Torben R. Soerensen

Dato : 03-04-08 07:00

On Wed, 2 Apr 2008 18:02:22 +0200, "Bjarne Chr" <Yes@and_No> wrote:

> [...]
>C:\Brugere\NAVN\AppData\Local\Microsoft\Windows \temporary internet files
>Du skal i kontrolpanel sætte mappeindstillinger til at vise skjulte

Tjah.... måske, men på min computer findes der ingen mappe som hedder
temporary internet files eller noget der minder om det.
Resten af stien du beskriver kan jeg finde, men ikke temporary
internet files

På min XP maskine fandt jeg mappen men den er fuldstændig tom.

----------

Nu forsøger jeg så at spørge på en anden måde: Jeg sidder og ser nogle
gamle tv klip på DR's hjemmeside www.dr.dk/bonanza
Såfremt jeg vil gemme disse klip på min computer, hvordan gør jeg det
så?
Jeg troede at når jeg så dem, så ville de ligge i en temporær mappe på
min computer, og jeg ville kunne snuppe dem derfra, men enten ved jeg
ikke hvad mappen hedder og hvor den er ,eller også gøres det på en
anden måde.

Torben

Fra : Lars E. P.

Dato : 03-04-08 11:25

Thu, 03 Apr 2008 07:59:31 +0200, skrev Torben R. Soerensen
<torben.spam@frejashundehus.dk> :

>På min XP maskine fandt jeg mappen men den er fuldstændig tom.

Det er nok fordi du har kikket i den forkerte mappe, f.eks. den under
Default User. Du skal have fat i den der ligger under dit eget
brugernavn.

Hilsen Lars

Fra : Torben R. Soerensen

Dato : 03-04-08 16:01

On Thu, 03 Apr 2008 12:25:19 +0200, Lars E. P.
<nyheder@SLETplakaten.dk> wrote:

> [...]
>>
>Det er nok fordi du har kikket i den forkerte mappe, f.eks. den under
>Default User. Du skal have fat i den der ligger under dit eget

Det gælder både for default og for mit eget brugernavn

Fra : Bjarne Chr

Dato : 03-04-08 11:43

> [...]
> internet files
>
> På min XP maskine fandt jeg mappen men den er fuldstændig tom.

Har du sat Vista til at vise skjulte operativsystemfiler?
Og NAVN = dit brugernavn
Bc

Fra : Torben R. Soerensen

Dato : 03-04-08 16:00

On Thu, 3 Apr 2008 12:43:26 +0200, "Bjarne Chr" <Yes@and_No> wrote:

>"Torben R. Soerensen" <torben.spam@frejashundehus.dk> skrev i meddelelsen

>Har du sat Vista til at vise skjulte operativsystemfiler?
>Og NAVN = dit brugernavn
>Bc

ja skjulte filer vises

Fra : Bjarne Chr

Dato : 03-04-08 17:17

> ja skjulte filer vises

----------------------
Der er forskel på vis skjulte filer
og vis skjulte operativsystemfiler
Bc

Fra : Torben R. Soerensen

Dato : 03-04-08 19:01

On Thu, 3 Apr 2008 18:17:10 +0200, "Bjarne Chr" <Yes@and_No> wrote:

>"Torben R. Soerensen" <torben.spam@frejashundehus.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

OK det vidste jeg ikke, det må prøves

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 03-04-08 13:41

> [...]

> internet files
>
> På min XP maskine fandt jeg mappen men den er fuldstændig tom.

Hvilken browser bruger du?
Hvis det er Internet Explorer skulle stien som Bjarne angiver være rigtig
nok.
Er det Firefox, er stien:
C:\Users\NAVN\AppData\Local\Mozilla\Firefox\Profiles\[BOGSTAVKOMBINATION].default\Cache\

Du kunne evt. prøve at tilgå stien med Total Commander i stedet for
Stifinderen.
(Den kan hentes gratis her:
http://www.totalcmd.dk/cms/main.php?id=52 )

Jeg har i hvert fald erfaret, at det er nemmere at komme til skjulte filer
og mapper med dét program.

Fra : _

Dato : 03-04-08 14:06

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.totalcmd.dk/cms/main.php?id=52 )
>
> Jeg har i hvert fald erfaret, at det er nemmere at komme til skjulte filer

Nemmere end hvad?

Fra : Torben R. Soerensen

Dato : 03-04-08 16:01

OK det kan jeg prøve