MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvordan er det lige?..
Fra : kk

Dato : 02-04-08 06:54

Problem:
Den fil eller mappe som jeg dragger, f. eks. på skrivebordet, "hænger" et
stykke ude til venstre, og bliver derved ofte anbragt forkert.
Jeg har tidligere her fået løsningen, men har desværre glemt hvordan.
Er der en venlig sjæl? - så skal jeg inkludere vedkommende m/k i min
aftenbøn.
mvh
kk

Fra : Lars E. P.

Dato : 02-04-08 07:21

Wed, 2 Apr 2008 07:54:02 +0200, skrev "kk" <kru@nospamail.dk> :

> [...]
>Jeg har tidligere her fået løsningen, men har desværre glemt hvordan.
>Er der en venlig sjæl? - så skal jeg inkludere vedkommende m/k i min

Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med "hænger" og "anbragt forkert",
men prøv at højre-klikke på skrivebordet og vælg "Arranger ikoner
efter".

Hilsen Lars

Fra : kk

Dato : 02-04-08 08:53

"Lars E. P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse

> Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med "hænger" og "anbragt forkert",
> men prøv at højre-klikke på skrivebordet og vælg "Arranger ikoner
> efter". >
Hilsen Lars

Tak for svar, men det hjalp ikke.
Jeg mener, at når jeg trækker et ikon, så ligger det til venstre for
musepilen.
Hvis jeg derpå trækker ikonet hen over en mappe, hvor jeg vil have det
anbragt, kan det gå galt, hvis der er andre mapper og pilen evt. peger på en
af dem.
mvh
kk

Fra : Thore

Dato : 02-04-08 10:21

On Wed, 2 Apr 2008 09:52:33 +0200, "kk" <kru@nospamail.dk> wrote:

> [...]
>anbragt, kan det gå galt, hvis der er andre mapper og pilen evt. peger på en

Åbn først den mappe, ikonet skal kopieres til ...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-04-08 14:43

kk skrev:

> Jeg mener, at når jeg trækker et ikon, så ligger det til venstre for
> musepilen.

Det lyder sært.

> Hvis jeg derpå trækker ikonet hen over en mappe, hvor jeg vil have det
> anbragt, kan det gå galt, hvis der er andre mapper og pilen evt. peger på en
> af dem.

Skidt med hvor pilen peger. Læg mærke til hvilken mappe der
bliver farvet aktiv, og slip så når det er den rigtige.

I øvrigt råder jeg til at man altid bruger højreklik til at
flytte/kopiere. Dels finder jeg det meget irriterende at det ikke
altid er samme handling der udløses ved venstretrækogslip, dels
kommer der med højretrækogslip en valgmenu som bl.a. indeholder
"Annuller".

--
Bertel

Fra : _

Dato : 02-04-08 09:26

"kk" <kru@nospamail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har tidligere her fået løsningen, men har desværre glemt hvordan.
> Er der en venlig sjæl? - så skal jeg inkludere vedkommende m/k i min
dragger?

Fra : kk

Dato : 02-04-08 10:00

"_" <_akadut@akadut.xx> skrev i en meddelelse

> "kk" <kru@nospamail.dk> skrev i en meddelelse
> dragger?

Ja, undskyld det "flyverjyske" trækker. (Drag and drop)
mvh
kk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-04-08 14:43

kk skrev:

> Ja, undskyld det "flyverjyske" trækker. (Drag and drop)

Kald det "træk og slip".

--
Bertel

Fra : jama

Dato : 02-04-08 09:58

> [...]
> Jeg har tidligere her fået løsningen, men har desværre glemt hvordan.
> Er der en venlig sjæl? - så skal jeg inkludere vedkommende m/k i min

Nu er jeg ikke helt klar over, hvad du nøjagtig mener, men er det Iconernes
placering på skrivebordet, så er der dette program, som er rigtig god. Jeg
bruger det selv, for at undgå at skulle flytte Iconerne tilbage manuelt, det
kan være lidt besværlig, hvis der er mange Iconer på Skrivebordet.
"icon_restore" hedder programmet, der husker hvordan iconerne ligger på dit
skrivebord. Først højre klikker du og saver Iconerne, efter du har bestemt,
hvor de skulle ligge, så flytter de sig, så højre klikker du igen og trykker
på Icon restore, så kommer de til at ligge, hvor du først har bestemt de
skulle ligge. Men som sagt er jeg ikke helt klar over, hvad du helt præcis
mener?
Mvh.Jama

Fra : kk

Dato : 02-04-08 10:23

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> helt præcis mener?
> Mvh.Jama
>>

>Det er ikke ikonernes placering. Icon restore har jeg i forvejen.

Derimod: Hvis jeg klikker på et icon og trækker det, så rykker cursoren ca 3
cm. til højre, hvilket betyder at ikonet hænger efter cursoren, hvilket gør
det svært at droppe det på det ønskede sted.
mvh
kk

Fra : jama

Dato : 02-04-08 12:37

> "jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

>>> mvh

> [...]
> 3 cm. til højre, hvilket betyder at ikonet hænger efter cursoren, hvilket
> gør det svært at droppe det på det ønskede sted.

OK så er jeg med, hvis jeg var dig ville jeg først bruge "chkdsk", derefter
hvis det ikke hjalp ville jeg i "kør" bruge(skriv) sfc /scannow, det retter
dinne dll. filer, hvis de er istykker eller forsvundet. Tilslut, hvis du har
sådan et værktøj som "RegistryFix" eller evt. "CCleaner"bruge det. Glipper
alt, er der kun Rep m. R tilbage, så for du dit OS, som da du installerede
det rent(bare med alle dinne programmer i behold endnu), kun skal du op og
hente alle opdate til OSet igen, men har du en hurtig netforbindelse tager
det 1 lille halv til en time.
sfc /scannow, husk mellemrum mellem sfc og / og sæt din CD med OSet i inden
du skriver i kør.
Håber dette er til nogen hjælp?
Mvh.Jama

Fra : Lars E. P.

Dato : 02-04-08 13:22

Wed, 2 Apr 2008 11:23:29 +0200, skrev "kk" <kru@nospamail.dk> :

> [...]
>cm. til højre, hvilket betyder at ikonet hænger efter cursoren, hvilket gør
>det svært at droppe det på det ønskede sted.

Det kunne tyde på at det er musen der er den skyldige. Prøv at
geninstallere muse-driveren.

Hilsen Lars

Fra : kk

Dato : 02-04-08 13:33

> Det kunne tyde på at det er musen der er den skyldige. Prøv at
> geninstallere muse-driveren.
>

> Hilsen Lars

Mange tak for jeres svar. De anvisninger som I kommer med er da muligheder,
men jeg vil vente lidt endnu.
Som tidligere nævnt, så har jeg været ude for fænomenet før, og da fik jeg
her i NG en anvisning som på simpel og hurtig vis ordnede problemet, men jeg
kan ikke huske en dyt om, hvad jeg gjorde.
Jeg vil håbe lidt endnu, på at nogen kommer med denne anvisning.
Tak igen, odet jeg beklager ulejligheden.
kk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-04-08 13:49

Den 02-04-08 14.32 skrev kk følgende:

> Mange tak for jeres svar. De anvisninger som I kommer med er da muligheder,
> men jeg vil vente lidt endnu.

Hvorfor? Prøv da at geninstallere musedriveren. Det burde jo ikke kunne
skade, og det kunne jo være, det løste problemet.

Ellers kan du jo vænne dig til at kigge på musemarkøren, når du trækker
filer. Det er den og ikke ikonen, der bestemmer, hvor filen havner. En
anden ledetråd er, at mappen som filen kopieres til, normalt markeres,
inden du slipper museknappen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug Thunderbird til mail, og undgå at få fyldt indbakken med spam.

Fra : kk

Dato : 02-04-08 14:11

> Hvorfor? Prøv da at geninstallere musedriveren. Det burde jo ikke kunne
skade, og det kunne jo være, det løste problemet.

kk: Det prøvede jeg så - uden effekt.

> [...]
> filer. Det er den og ikke ikonen, der bestemmer, hvor filen havner. En
> anden ledetråd er, at mappen som filen kopieres til, normalt markeres,

kk: Ja, jeg tror at du har ret.
Tak.
mvh
kk

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 03-04-08 14:26

On Wed, 2 Apr 2008 07:54:02 +0200, "kk" <kru@nospamail.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har tidligere her fået løsningen, men har desværre glemt hvordan.
>Er der en venlig sjæl? - så skal jeg inkludere vedkommende m/k i min

Kontrolpanel - mus - markørindstilling - flueb. i forøg
markørpræcision
mvh Ebbe

Fra : kk

Dato : 04-04-08 08:16

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> Kontrolpanel - mus - markørindstilling - flueb. i forøg
> markørpræcision
> mvh Ebbe

Hej,
Der har hele tiden været flueben - ingen effekt.
Ellers mange tak
mvh
kk