MS Windows
briani 27239
Backup på dvd med kode
Fra : Ukendt

Dato : 01-04-08 00:25

Jeg tænkte på at brænde en backup af en masse filer fra min harddisk over på
en dvd. Men kan jeg gøre det sådan, at jeg laver et password på dvd'en?
Altså at data'ene ikke er tilgængelige uden man kender koden.
Eller vil det nemmeste være at lægge dem i et WinRAR-arkiv uden komprimering
og med password-beskyttelse, og så brænde winrar-arkivet til dvd?

Mvh Martin

Fra : Rado

Dato : 01-04-08 01:19

On Tue, 1 Apr 2008 01:25:27 +0200, "Martin F. Nygaard" <nejtak> wrote:

> [...]
>Eller vil det nemmeste være at lægge dem i et WinRAR-arkiv uden komprimering
>og med password-beskyttelse, og så brænde winrar-arkivet til dvd?

Du kan lave en krypteret container (fil) med Truecrypt eller
Drivecrypt som du så kopierer filerne over på. Den kan du så brænde på
en DVD. Du smider så bare DVDen i DVD drevet og åbner containerfilen
med passwordet, så kan du læse fra den ligesom en alm. data DVD.

--
Rado

Har du husket at betale din internetlicens?
http://www.stopcomputerlicens.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-08 22:14

Rado wrote:
> [...]
> en DVD. Du smider så bare DVDen i DVD drevet og åbner containerfilen
> med passwordet, så kan du læse fra den ligesom en alm. data DVD.

Tak for info!
Mvh Martin