MS Windows
briani 27239
Fjernkontroller computer??
Fra : Jan A.

Dato : 30-03-08 20:44

Hej
Jeg vil gerne kunne "overtage" (fjernkontrollere) min mor & fars computer
herhjemme fra via min computer, når der er problemer den. Vi bor et stykke
fra hinanden, så jeg kan ikke bare smutte forbi.

Men jeg kan ikke lige komme på, hvad det er, jeg skal søge efter for at
kunne sætte computerne op. Kan I hjælpe?

Mvh Jan A.

Fra : Jan A.

Dato : 30-03-08 21:15

Hej igen.
Tror nok jeg selv har fundet svaret. Kom ved en fejl ind i en menu, der
hedder: Fjernsupport (denne comp. - højreklik - fjernforbindelse).

Mvh Jan A.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-03-08 22:27

"Jan A." <affaldspost@get2net.dk> skrev i meddelelsen
> Hej igen.
> Tror nok jeg selv har fundet svaret. Kom ved en fejl ind i en menu, der
> hedder: Fjernsupport (denne comp. - højreklik - fjernforbindelse).
>
> Mvh Jan A.

Det nemmeste er Teamviewer
www.teamviewer.com
Gratis og på dansk.
Du henter fra download det øverste program og dine forældre henter
quicksupport modulet. Sidstnævnte skal ikke installeres - bare aktiveres.
Nemmere kan det faktisk ikke gøres.

Kurt

Fra : Jan A.

Dato : 01-04-08 21:12

Hej Kurt B. Andersen
Har lige prøvet Teamviewer - og du har ret: det er meget nemt at bruge. Tak
for hjælpen.

Mvh Jan A.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-04-08 22:52

> [...]
> Hej Kurt B. Andersen
> Har lige prøvet Teamviewer - og du har ret: det er meget nemt at bruge.

Velbekomme. Ja det er faktisk så nemt, at det næsten gør ondt. Ingen
opsætningsproblemer og ryger lige gennem firewall, routere osv. uden, at man
behøver nogen som helst teknisk viden.

Kurt

Fra : Walter

Dato : 02-04-08 14:33

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> opsætningsproblemer og ryger lige gennem firewall, routere osv. uden, at
> man behøver nogen som helst teknisk viden.

kan man bruge programmet fra en vista til en xp eller endnu bedre på tværs
af div. win-platforme?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-04-08 16:05

Walter skrev:

> kan man bruge programmet fra en vista til en xp eller endnu bedre på tværs
> af div. win-platforme?

Jeg har lige kortvarigt prøvet at styre en Vista fra en XP.
Vistaen skiftede farvetilstand på grund af noget
inkompatibilitet, men ellers funkede det fint. Den vendte tilbage
til sin normaltilstand efter lukningen.

Det er et smart program. Jeg bruger det (siden i dag) nu til at
styre mine to under-pc'er så jeg kun skal bruge én skærm og ét
tastatur til det hele. Hvis man installerer det fulde program,
kan det sættes op til at starte automatisk og med en forvalgt
kode. Så kan man styre uden at skulle bruge skærm på den styrede
pc.

--
Bertel

Fra : Walter

Dato : 03-04-08 08:10

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> kan det sættes op til at starte automatisk og med en forvalgt
> kode. Så kan man styre uden at skulle bruge skærm på den styrede

Sejt program. Det er tit at konen sidder og piver over et eller andet på
hendes puter. Og så må Walter igen-igen op af stolen og traske hen og bede
hende humme sig.......

Nu kan jeg bare sige: Hold nallerne fra mus og tastatur, så skal far lige
fixe det. Skønt.

Fra : kazz

Dato : 30-03-08 21:56

> [...]
>
> Men jeg kan ikke lige komme på, hvad det er, jeg skal søge efter for at
> kunne sætte computerne op. Kan I hjælpe?

Hvis du virkeligt vil lave noget "fjernbetjening" der dur, så skal du have
fat i det her program, der kan du fjernbetjene flere maskiner af gangen og
du connecter lynhurtigt den maskine du vil have fat i, og du har fuld
kontrol over den.
http://www.radmin.com/

Kazz

Fra : Rado

Dato : 30-03-08 23:21

On Sun, 30 Mar 2008 21:43:57 +0200, "Jan A." <affaldspost@get2net.dk>
wrote:

>Jeg vil gerne kunne "overtage" (fjernkontrollere) min mor & fars computer
>herhjemme fra via min computer, når der er problemer den. Vi bor et stykke
>fra hinanden, så jeg kan ikke bare smutte forbi.

XP Pro har det der kaldes Remote Desktop Connection (under Start > All
Programs > Acessories). Home versionen har det vist ikke.

--
Rado

Har du husket at betale din internetlicens?
http://www.stopcomputerlicens.dk/

Fra : Calle e mann fro Syn~

Dato : 31-03-08 22:00

www.logmein.com er nok det mest geniale og enkleste der findes

--
Venlig hilsen
Calle.

Fra : Jan A.

Dato : 31-03-08 22:37

Takker for mange fine svar. En del smartere end det, jeg nok var begyndt at
rode med.

Mvh Jan A.