MS Windows
briani 27239
Problem med Vista på DELL
Fra : A. K.

Dato : 30-03-08 15:30

jeg har installeret Vista ultimate på en af mine Dell computere, men lige
efter den er startet op kommer der fejlmeddelse der hedder "wmi provider
host er stoppet" og så kan man ikke komme ind i denne computer og den vil
ikke hente opdateringer, første gang jeg installerede Vista gjorde jeg det
uden at formatere fra den tidligere XP installation, og der kom den ikke med
fejlen, men der lå der så så meget fra XP at efter install af Vista fyldte
det over 20 gb. så jeg formaterede og så kom fejlen, jeg formaterede igen,
men med samme fejl, er der nogen der kender løsningen ??

P.S. har søgt efter løsning på nettet i over 2 timer uden at finde
løsningen.

Allan K.

Fra : jama

Dato : 30-03-08 18:03

"A. K." <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> formaterede igen, men med samme fejl, er der nogen der kender løsningen ??
>
> P.S. har søgt efter løsning på nettet i over 2 timer uden at finde

Hvis jeg var dig smed jeg Vista ad helvede til rent ud sagt. Og
geninstallerede XP, bare et godt råd.
Mvh.Jama

Fra : A. K.

Dato : 30-03-08 18:28

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> "A. K." <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg var dig smed jeg Vista ad helvede til rent ud sagt. Og
> geninstallerede XP, bare et godt råd.
> Mvh.Jama

det er også muligt jeg gør det, men jeg kender nu mange der er glade for
Vista når de først har lært den at kende, det er til alt held ikke en
computer jeg bruger i det daglige, så planen var at få alt til at køre, med
alle de programer jeg bruger, og derefter flyte harddisken over i min anden
computer, som også er en Dell der er helt identisk med den anden, men lad os
nu se om det vil lykkes at få alt op at køre.

Fra : jama

Dato : 30-03-08 20:09

> [...]

> anden computer, som også er en Dell der er helt identisk med den anden,
> men lad os nu se om det vil lykkes at få alt op at køre.

Jeg har Googlet på din fejlmeddelelse. og fundet dette
http://www.eksperten.dk/spm/580999
jama

Fra : jama

Dato : 30-03-08 20:15

> "A. K." <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Allan K.>>

> Jeg har Googlet på din fejlmeddelelse. og fundet dette
> http://www.eksperten.dk/spm/580999
> jama

Undskyld forkert side:
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/Help/e5b36e97-d424-4ef9-9a52-7ed14f9d79af1030.mspx
jama

Fra : Sørensen

Dato : 30-03-08 18:29

"A. K." > skrev
> jeg har installeret Vista ultimate på en af mine Dell computere, > Allan
> K.

Må jeg spørge om hvad hulen der får Dig til at skifte fra XP til Vista
????Det er kun til at sætte farten ned med, Du har forhåbentlig ikke også
givet penge for vista ?.

Vh.
Sørensen

Fra : Carl Drud

Dato : 30-03-08 18:36

"A. K." <virker@ikke.invalid> writes:

> [...]
> men med samme fejl, er der nogen der kender løsningen ??
>
> P.S. har søgt efter løsning på nettet i over 2 timer uden at finde

30 sekunder.

http://support.microsoft.com/kb/935553

--
Carl

Fra : A. K.

Dato : 30-03-08 18:59

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse

> 30 sekunder.
>
> http://support.microsoft.com/kb/935553
>
> --
Det fandt jeg også, men man skal jo maile til dem, der er jo ikke noget
direkte fix til problemet, men nu accepterer den da at hente opdateringer,
så må vi se om det afhjælper problemet

Fra : senn

Dato : 01-04-08 18:38

"A. K." <virker@ikke.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> direkte fix til problemet, men nu accepterer den da at hente opdateringer,

Det Vista gemte har været Gamle ProgramData (fra XP-operativsystemet).
Det kan du bare slette.
Det første du skal gøre efter at ha installeret Vista er, at updatere
Vista. Det skal gøres før du installerer nogen som helst programmer.
Du skal skal også være sikker på, at bios og chipset på
bundkortet er Vista compatible, det samme med grafikkortet.
Fik du kompatibilitets fejlmeldinger under installationen af Vista,
skal du på nettet og søge efter Vista drivere. Det samme kan være
vedrørende andet hardware -printer, USB-adaptere / og nøgle og
andet du måtte ha. Til sidst, når det bare kører, kan du installere
dine programmer. Nogle af disse kommer aldrig til at virke i Vista.
De fleste programmer skal updateres, hvis der findes updateringer.
Hvis du ikke har kørt Windows Vista Upgrade Advisor under
XP, kan du kører den under Vista, når du har updateret Vista.
- Ingen fejl-tilbagemeldinger fra dette program betyder ikke, at
alt behøver at være i orden.
Allerførst, lav en reparations-installation med CDen.

til dem.