MS Windows
briani 27239
TfSysMon?
Fra : kk

Dato : 29-03-08 14:54

Hej NG
Efter hver opstart, får jeg i Eventlog en fejlmeddelelse fra Service Control
Manager som siger(ca.):
Følgende boot-start eller system-start driver kunne ikke indlæses:
TFfsMon
TfSysMon

Tilsyneladende har det dog ingen effekt.
I regDatabasen kan jeg finde nøgle mv. vedr TfSysmon, men kan ikke slette
den.
Driveren findes tilsyneladende ikke på computeren, men jeg gætter på at
indføringen i RegDatabasen er resterne af et antivirusprogram som jeg
fornylig afprøvede og derpå afinstallerede (Comodo)
Har nogen en anvisning på, hvordag jeg kan slette posterne i RegDatabasen,
og derved undgå nævnte fejlmelding?
mvh
kk

Fra : Ole C

Dato : 29-03-08 15:43

kk skrev blandt andet:

> [...]
> TFfsMon
> TfSysMon
> Tilsyneladende har det dog ingen effekt.

Har du kigget under Tjenester og set om den også fndes der?

> I regDatabasen kan jeg finde nøgle mv. vedr TfSysmon, men kan ikke
> slette den.

Lyder besynderligt....
Men hvis det er er en tjeneste der forsøger at starte, kan du måske
fjerne den, efter at tjenesten er blevet manuelt stoppet.

> [...]
> Har nogen en anvisning på, hvordag jeg kan slette posterne i
> RegDatabasen, og derved undgå nævnte fejlmelding?

Der er åbenbart noget der er gået galt ved afinstallationen af
programmet - og det kan ofte klares bed at geninstallere programmet og
derefter fjerne det igen.

--
vh
Ole C

Fra : kk

Dato : 29-03-08 16:18

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Har du kigget under Tjenester og set om den også fndes der?

Der er ingen af de installerede tjenester, som jeg kan forbinde med
TfSysMon.

mvh
kk

Fra : Hauge

Dato : 29-03-08 16:21

kk wrote:
> Der er ingen af de installerede tjenester, som jeg kan forbinde med
> TfSysMon.

Måske denne side kan hjælpe lidt:
http://www.prevx.com/filenames/X3209198961057540191-0/TFSYSMON.SYS.html

Mvh Hauge

Fra : Ole C

Dato : 29-03-08 16:39

kk skrev blandt andet:

> Der er ingen af de installerede tjenester, som jeg kan forbinde med
> TfSysMon.

Ok.
Findes der noget om den i msconfig?
En oprydning med et værktøj a la Ccleaner kunne også være en idé.
Elers viol jjeg endnu en gang anbefale metoden med geninstallation og
afinstallation.
Men jeg har i øvrigt ikke tidligere hørt at en nøgle i Registry ikke
kunne fjenes - kun at folk har fjernet nøgler de ikke burde fjerne!

--
vh
Ole C

Fra : kk

Dato : 29-03-08 18:54

> Ok.
> Findes der noget om den i msconfig?

Nej det gør der ikke. Og søgning giver ikke noget.

> En oprydning med et værktøj a la Ccleaner kunne også være en idé.
> Elers viol jjeg endnu en gang anbefale metoden med geninstallation og
> afinstallation.

Det prøver jeg.

Men jeg har i øvrigt ikke tidligere hørt at en nøgle i Registry ikke
> kunne fjenes - kun at folk har fjernet nøgler de ikke burde fjerne!

Jo, det kan man vistnok ikke, hvis den har "gjort" noget under opstart eller
aktivering af et program.

mvh
kk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-03-08 19:47

En simpel søgning på Google viser at de hører til PC Tools.
http://www.runscanner.net/files/sys/tfsysmon/tfsysmon.sys.aspx

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : kk

Dato : 30-03-08 19:17

"kk" <kru@nospamail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fornylig afprøvede og derpå afinstallerede (Comodo)
> Har nogen en anvisning på, hvordag jeg kan slette posterne i RegDatabasen,

Hej Alle,
Idet jeg takker for de mange svar og forsøg på at hjælpe mig, må jeg
desværre meddele, at intet har hjulpet.
Jeg har bl. a. afinstalleret alt, hvad det har med mPC-Tools, Threatfire og
andet at gøre, men jeg han stadig ikke slette TfSysmon-nøglen mv. fra
RegDatabasen.
Jeg kan se, at det må være en tjeneste som prøver at indlæse en driver
(TfSysmon.sys), men jeg kan ikke finde ud af, hvilken tjeneste, der er tale
om.
Jeg vil fortsat modtage hjælp med kyshånd, for selv om problemet måske er af
de mindre, er der f...... irriterende.
mvh
og tak igen
kk

Fra : Hauge

Dato : 30-03-08 19:25

kk wrote:
> Jeg vil fortsat modtage hjælp med kyshånd, for selv om problemet
> måske er af de mindre, er der f...... irriterende.

Og du prøvede den link jeg smed tidligere?

Mvh Hauge

Fra : kk

Dato : 30-03-08 20:47

> Og du prøvede den link jeg smed tidligere?
>
> Mvh Hauge

Ja, og alt vedr. Prevx er prøvet - uden resultat.
Bemærk venligst, at det eneste jeg prøver er, at slette de nøgler vedr.
TfSysmon i RegDatabasen - i håb om at det vil forhindre den fejlmelding, som
jeg anførte ved trådstart.
mvh
kk

Fra : kk

Dato : 01-04-08 09:32

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

Til dem som hjalp mig:

Det lykkedes, efter alle mulige ideer og forsøg, at komme af med fejlen i
event-log på følgende måde:
Jeg installerede PC-tools ThreatFire og afinstallerede den igen.
Jeg har stadig nøglerne til TfSysMon i reg.databasen, men fred være med
dem - det røde fejlmærke i event-log er væk, og så er jeg tilfreds.
Jeg takker for Jeres opmærksomhed.
mvh
kk>