MS Windows
briani 27239
IE7-ikonet forsvundet fra skrivebordet
Fra : Steffen

Dato : 29-03-08 08:04

Efter at have kørt "Skrivebordsoprydning" i XP-SP2 er IE7 ikonet forsvundet
fra skrivebordet. Jeg har prøvet med "Kontrolpanel / Skærm / Skrivebord /
Tilpas skrivebordet", men her vises kun Dokumenter, Denne computer og
Netværkssteder under "Ikoner på skrivebordet".
Kan den virkelig ikke gendannes?
Steffen

Fra : Børge

Dato : 29-03-08 09:22

Steffen skrev:
> [...]
> Tilpas skrivebordet", men her vises kun Dokumenter, Denne computer og
> Netværkssteder under "Ikoner på skrivebordet".

Er den ikke bare flyttet til ubenyttede skrivebordsgenveje.
mvh. Børge

Fra : Steffen

Dato : 29-03-08 09:30

Jo. Nede i mappen "Ubenyttede skrivebordsgenveje" ligger der en mappe, der
hedder "Internet Explorer.{871C5380-42A0-1069-A2EA-08002B30309D}". Hvis jeg
dobbeltklikker på denne mappe, åbner Internet Explorer, men jeg vil gerne
have ikonet tilbage på skrivebordet.
Steffen

Fra : Børge

Dato : 29-03-08 09:59

Steffen skrev:
> [...]
> dobbeltklikker på denne mappe, åbner Internet Explorer, men jeg vil gerne

Det er jo nok for enkelt at højreklikke -send til skrivebord.
mvh. Børge

Fra : O. Skjold

Dato : 29-03-08 09:31

Steffen skrev i news:vRlHj.26332$wt.19038@fe83.usenetserver.com

<klip>

> Kan den virkelig ikke gendannes?

Jo:

1. Åbn Regedit
2. Find
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\HideDesktopIcons
\NewStartPanel
3. Åbn nøglen {871C5380-42A0-1069-A2EA-08002B30309D}
4. Angiv værdien af nøglen til dword hex "0" (nul).
5. Opdater skrivebordet (eller genstart)

Hvis du bruger Windows Classic layout er det under
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
Explorer\HideDesktopIcons\ClassicStartMenu nøglen skal rettes.

Hvis nøglen ikke er der skal den bare oprettes.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Steffen

Dato : 29-03-08 13:29

Jeg har prøvet det hel. Virker ikke. Det er den her "Skrivebordsoprydning",
der har lavet ged i det.
På skrivebordet ligger en mappe, der hedder "Ubenyttede skrivebordsgenveje"
og i denne mappe ligger der en mappe, jeg ikke kan åbne, som hedder
"Internet Explorer.{871C5380-42A0-1069-A2EA-08002B30309D}".
Sikke nøget møg.
Steffen

Fra : kep

Dato : 29-03-08 13:57

"Steffen" <box399bc@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> åbne, som hedder "Internet
> Explorer.{871C5380-42A0-1069-A2EA-08002B30309D}".

Jeg har IE 7 nede i "Hurtig Start" - når jeg højreklikker på ikonet
og vælger Send til -> Skrivebord, oprettes der en genvej på skrivebordet

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 29-03-08 13:58

Steffen forklarede:
> [...]
> og i denne mappe ligger der en mappe, jeg ikke kan åbne, som hedder "Internet
> Explorer.{871C5380-42A0-1069-A2EA-08002B30309D}".

Hvorfor, hvis det er så vigtigt med den genvej på Skrivebordet, laver
du så ikke bare en helt ordinær genvej til Internetexplorer på
SKrivebordet? Jeg mener, den findes jo også på Start-Alle Programmer,
hvorfra du kan trække den ud på Skrivebordet... det har i den sidste
ende samme effekt
...::JMJ::..

Fra : Steffen

Dato : 29-03-08 14:14

Jamen det ved jeg da godt, men det irriterer mig bare, at jeg ikke ved, HVAD
der gik galt, og HVORDAN det kommer til at fungere. Jeg er bare nysgerrig,
og det kunne jo være, der var et klogt hoved, der vidste, hvorfor det kan gå
galt efter "Skrivebordsoprydning" - og hvordan man gendanner
indstillingerne.
Steffen

Fra : Per

Dato : 29-03-08 15:43

Steffen wrote:
> [...]
> bare nysgerrig, og det kunne jo være, der var et klogt hoved, der
> vidste, hvorfor det kan gå galt efter "Skrivebordsoprydning" - og

Systemgendannelse løser dit problem

mvh. Per

Fra : Steffen

Dato : 29-03-08 16:35