Trådløs net
Fra : Bodil Anhøj

Dato : 27-03-08 08:55

Min mand og jeg skal en tur op gennem Norge til Nordkap og via Finland/
Sverige hjem. Vi overvejer at købe en bærbar pc for at kunne både sende til
dem herhjemme men også bruge nettet som turistguide undervejs, men så mit
spørgsmål : Kan vi få netforbindelse hele vejen på sådan en tur ? hvad
udstyr skal vi evt bruge ? Håber på hjælp fra nogen her
venlig hilsen.

--

"Kun døde fisk følger med strømmen"

Fra : Jørgen L.

Dato : 28-03-08 14:18

> [...]
> mit spørgsmål : Kan vi få netforbindelse hele vejen på sådan en tur ? hvad
> udstyr skal vi evt bruge ? Håber på hjælp fra nogen her

Hej Bodil.

En mulighed kunne være dette firma
http://www.mamut.net/nordiskmobiltelefon/shop/
se denne tråd fra News:dk.fritid.sejlads fra den 03.03.08

Hilsen Jørgen

Fra : L Samson

Dato : 29-03-08 01:13

> [...]
> netforbindelse hele vejen på sådan en tur ? hvad udstyr skal vi evt bruge ? Håber på hjælp fra nogen her

Der er efterhånden mange Fon Hotspots både i Norge og Sverige, hvor du kan logge dig på nettet for næsten ingen penge. www.fon.com
/SL

Fra : Bodil Anhøj

Dato : 29-03-08 11:51

Mange tak for jeres svar. Nu er der noget at studere for os, og også
mulighed for at få netforbindelse når vi rejser kan jeg se.
Venlig hilsen
Bodil

--

"Kun døde fisk følger med strømmen"

Fra : Per

Dato : 29-03-08 20:41

"L Samson" <sla@lotasa.dk> skrev i meddelelsen

> Der er efterhånden mange Fon Hotspots både i Norge og Sverige, hvor du kan
> logge dig på nettet for næsten ingen penge. www.fon.com
> /SL

Sidste år forsøgte jeg at finde FON hotspots i Frankrig. Det lykkes ikke.
Mange er de tilmeldte fonspots ønsker mest at nyde og ikke at yde.

I stedet havde alle McDonalds gratis WiFi i hele Frankrig. Hvis man
ellers kan udhylde deres musac er det ganske godt. Jeg ved ikke hvad
McDonalds i de nordiske lande har af oilitik på dette område.
Det kunne man jo checke på de res websites.

--
Hilsen Per J.

Fra : L Samson

Dato : 30-03-08 10:19

> Sidste år forsøgte jeg at finde FON hotspots i Frankrig. Det lykkes ikke.
> Hilsen Per J.

Nå. Det var ikke så godt. Jeg skal derned i næste uge. Så skal jeg prøve systemet af.
"Forsøgte at finde"? Vil det sige at dem der er på kortet ikke er aktive?
/LS

Fra : Per

Dato : 31-03-08 04:13

> [...]
> systemet af.
> "Forsøgte at finde"? Vil det sige at dem der er på kortet ikke er aktive?
Jeg var i området Chalon sur Saone i Bourgogne. I henhold til Fons web
oversigt
kørte jeg i min bil til ca. 7 forskellige adresser. Alle steder fandt jeg
trådløse
netværk, men ingen som var FON netværk og som jeg kunne logge
mig på. Det blev i stedet til mit første McDonalds besøg. Som sagt,
musikken, i McDonalds, var forfærdelig, men man kan købe en glas
helt friskpresset orange juice og kaffen går man jo aldrig fejl af i
Frankrig. Det var ganske behageligt og det er nemmere at have laptoppen
på et lille bord end sidde og vippe med den på bilens førersæde.

--
Hilsen Per J.

Fra : Jan Boegh

Dato : 31-03-08 15:03

"Per" <Per@jensen????.blob> skrev i en meddelelse

> [...]
> Frankrig. Det var ganske behageligt og det er nemmere at have laptoppen
> på et lille bord end sidde og vippe med den på bilens førersæde.

Tak for fiffet. Det er jo ganske praktisk at kende.

vh
jan

--
Camping: http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Camping.htm