mailform på webmore hotel
Fra : Studio S

Dato : 21-03-08 19:09

Jeg er blevet pålagt at lave en lille kontaktform på et website som ligger
på et Webmorehotel. Sitet hedder Linguaromanica.dk og lige nu ligger der et
website lavet i Flash. Jeg har ikke adgang til kildekoden, så jeg kan ikke
se hvordan mailformen adresserer webhotellet, og da tanken er at sitet skal
laves om i ren html, så er det lidt et problem for mig. Jeg har talt med
Webmore om det og de nægter pure at have noget som helst dokumentation på
hvordan man laver en mailform på deres hotel. Er der nogen der kan hjælpe ?

Kh
Bjørn

Fra : jopa

Dato : 21-03-08 18:47

"Studio S" <info@smalbro.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> talt med Webmore om det og de nægter pure at have noget som helst
> dokumentation på hvordan man laver en mailform på deres hotel. Er der

Nu ved jeg ikke hvad webmore er for en størrelse, men kan da se at
Linguaromanica ligger ved Tele.dk, har de ikke en supportfunktion.

Dit ? har såmænd ikke så meget med HTML eller CSS at gøre da en kontaktform
kræver serverside.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Per Rasmussen

Dato : 21-03-08 21:03

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Linguaromanica ligger ved Tele.dk, har de ikke en supportfunktion.
>
> Dit ? har såmænd ikke så meget med HTML eller CSS at gøre da en kontaktform

Mailform uden serverside http://www.html.dk/artikler/00011/

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 21-03-08 21:20

"Per Rasmussen" <jegskal@givedig.dk> skrev

> Mailform uden serverside http://www.html.dk/artikler/00011/

Jo men den sender jo blot en email fra brugerens mailprogram med en besked i
body delen.
Hvis det er ok for spørgeren så har jeg misforstået ham.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-03-08 23:36

Studio S skrev:

> Jeg har ikke adgang til kildekoden, så jeg kan
> ikke se hvordan mailformen adresserer
> webhotellet

Har du ikke ftp-forbindelse, kan du alligevel ikke
gøre noget som helst

> og da tanken er at sitet skal laves om i ren html

Det kan ikke gøres i ren html, det kræver at din
udbyder har installeret muligheden for at sende
formmail, enten i form af et cgi-script, eller en eller
anden serversidemulighed i asp eller php.

> Jeg har talt med Webmore om det og de nægter
> pure at have noget som helst dokumentation

webmore.hvad? http://webmore.com er bare en
samling links, og http://webmore.dk er noget helt
andet.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Niels

Dato : 15-08-08 14:30

Jeg kan se at du allerede har en mail formular på siden...

Men ellers hvis det er TDC Webmore du har som udbyder, så kan du
bruge CDONST til din mail formular. Det er den de benytter på
deres server.