Kompileringsværktøj
Fra : tobi

Dato : 20-03-08 22:35

Hej

Måske udenfor gruppens emne, men kan ikke selv finde bedre:

Findes der et program (ikke Flash), der kan omdanne et websted (html-sider)
til brug på CD-ROM / DVD ?

Kildekode / billeder og lign. skal ikke være umiddelbart tilgængelige for
brugeren af CD-ROM / DVD

Tom

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-03-08 00:12

tobi wrote:

> Kildekode / billeder og lign. skal ikke være umiddelbart tilgængelige
> for brugeren af CD-ROM / DVD

Kildekoder vil altid være tilgængelig, hvis en browser kan åbne siderne. Men
du kan lægge billeder ud på nettet og tilrette kaldene til billederne, så de
hentes fra nettet. Derefter brænder du bare dine html-filer over på en
CD-ROM eller DVD. Det kan ikke være mere enkelt.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : tobi

Dato : 21-03-08 10:24

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så de hentes fra nettet. Derefter brænder du bare dine html-filer over på
> en CD-ROM eller DVD. Det kan ikke være mere enkelt.

Jeg har udtrykt mig dårligt:

Det skal være en selvstartende applikation og brugeren har ingen interesse i
kildekoden og ved ikke, hvilken fil (index.htm), der skal åbnes for at
skidtet fungerer.
Kildekoden skal ikke nødvendigvis skjules, men det skal være nemt for
brugeren at starte og komme rigtigt igang.

Tom

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-03-08 03:05

tobi skrev:

> Kildekode / billeder og lign. skal ikke være
> umiddelbart tilgængelige for brugeren af
> CD-ROM / DVD

Skal det åbnes i en browser, vil kildekode og
billeder altid være tilgængeligt.

Hvorfor må brugeren ikke se kildekoden? Det
kan brugeren når det er lagt på nettet, og
formatet er det samme som på en cd.

Forsøg på at skjule kildekode har været forsøgt
gennem mange år, og der findes sikkert noget
der kan gøre det vanskeligere for brugeren, men
det bliver næppe brugt i dag.

Den slags bliver betragtet som lyssky forretning
- hvad er det du vil skjule?

En html-kode er en html-kode, en css-kode er en
css-kode - sådan er det også når det ligger på en
cd.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Tom Kristensen

Dato : 21-03-08 10:35

tobi wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> til brug på CD-ROM / DVD ?
>
> Kildekode / billeder og lign. skal ikke være umiddelbart tilgængelige for

http://www.html.dk/artikler/00035/

Tom

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : tobi

Dato : 21-03-08 11:24

"Tom Kristensen" <tk-vd@pileager.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.html.dk/artikler/00035/

Tak - det ser spændende ud.........

Tom

Fra : Per Rasmussen

Dato : 21-03-08 15:50

tobi wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "Tom Kristensen" <tk-vd@pileager.dk> skrev i en meddelelse

> Tak - det ser spændende ud.........
>
> Tom

Jeg har efterhånden brugt det en del gange, og det virker godt
for mig.

PerR