MS Windows
briani 27239
Kortlæser ude af drift
Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 26-03-08 08:07

Hej.

Det er meget tænkeligt, at nedenstående spørgsmål er stillet i den forkerte
gruppe.
I så fald bedes venligst om henvisning til en relevant gruppe.

Den i computeren indbyggede kortlæser (til f.eks. CompactFlash) har indtil
for ganske nylig virket upåklageligt.
Imidlertid kan computeren i øjeblikket ikke "finde" et CompactFlash-kort,
når data fra det kort
ønskes overført til en mappe på computeren.
Sikke nu et spørgsmål, for der er givet mange muligheder.
Chipkortlæseren hedder Winbond Smartcart Reader - og driveren her er
tilsyneladende i orden,
skal man tro oplysningerne fra "Windows XP".

Er der ude i verden et bud - evt. flere bud på et løsningsforslag.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Pindsvinet

Dato : 26-03-08 08:14

"Hans-Jørgen Sindholt" <fafner@utopia.ut> skrev i meddelelsen
> [...]
> skal man tro oplysningerne fra "Windows XP".
>
> Er der ude i verden et bud - evt. flere bud på et løsningsforslag.

Det hænder nu og da at et flash-kort brænder af. Har du prøvet om kortet
virker?

Mvh
Stampe

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 26-03-08 08:54

Fra : kk

Dato : 26-03-08 08:44

"Hans-Jørgen Sindholt" <fafner@utopia.ut> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal man tro oplysningerne fra "Windows XP".
>
> Er der ude i verden et bud - evt. flere bud på et løsningsforslag.

Har engang været ude for det samme, jeg søgte råd i en NG, og fik følgende:
Hvis du er sådan en som lukker din computer ned, ved at klikke med musen og
derpå lade den være, så prøv derefter at slukke den bagpå eller på væggen.
Derved skulle den ved næste opstart finde de ting igen, som er blevet væk.
Simpelt forsøg, som hjalp mig og ikke koster noget.
mvh
kk

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 26-03-08 10:12

"kk" <kru@nospamail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Derved skulle den ved næste opstart finde de ting igen, som er blevet væk.
> Simpelt forsøg, som hjalp mig og ikke koster noget.

Tak for dit bud.
Jeg prøvede dit bud, og min sandten om ikke kortlæseren atter er blevet
aktiv.
Tak skal du have..

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Ole C

Dato : 26-03-08 09:40

Hans-Jørgen Sindholt skrev blandt andet:

> driveren her er
> tilsyneladende i orden,
> skal man tro oplysningerne fra "Windows XP".

Måske - men det er jo kun en ringe ulejlighed at læse driveren ind igen.

--
vh
Ole C

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 26-03-08 10:15

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Måske - men det er jo kun en ringe ulejlighed at læse driveren ind igen.
>
> --
> vh
> Ole C

Det har du helt ret i, og det er faktisk afprøvet uden det forventede
resultat. Derimod prøvede
jeg ideen med at tage "strømmen" helt væk fra udstyret - som foreslået
tidligere i nærværende tråd -
Ved genstart efter en tur med vores hund ud i det dejlige vejr kom der atter
liv i kortlæseren.
Med også du får tak for dit forslag..

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Ole C

Dato : 26-03-08 10:23

> [...]

> tidligere i nærværende tråd -
> Ved genstart efter en tur med vores hund ud i det dejlige vejr kom

Ja, der er efterhånden ikke ret mange computere der rent faktisk
slukker, når man tror det er det man har gjort!
Og så selv tak.
--
vh
Ole C