MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problemer med harddisk
Fra : Bill G

Dato : 24-03-08 07:39

Hej.
Håber at en venlig sjæl kan hjælpe mig med følgende problem.

Efter virus angreb kørte jeg en ny opsætning af XP ind over det gamle.

Vil så sætte min Western sata harddisk med mit back up på igen for at
overføre drivere og andet.
Kan dog ikke få lov til at komme ind på den, og i diskhåndtering vises
den som en hd på 128 GB ( er på 500GB ), og siger endvidere at den
skal formatteres hvis jeg skal bruge den.

Den er svær at knække er der en der kender løsningen til hvordan jeg
kan komme videre ?

Venligst

Bill

Fra : goofy

Dato : 24-03-08 08:13

Hejsa

XP skal have min. sp 01 inde for at genkende HD over 130 GB. Så prøv at gå
på opdate og få din maskine opdateret.

Med venli hilsen

Steen

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-08 20:29

Bill G (slet SJYYF) skrev:
> [...]
> skal formatteres hvis jeg skal bruge den.
>
> Den er svær at knække er der en der kender løsningen til hvordan jeg

Og hvis goofys forslag måtte drille:

Du kunne også boote på en Linux Live-CD, fx. Ubuntu, og hente diverse
backup data over på din nye harddisk.

Obs! En Live-CD kræver ingen installation og ændrer ikke på din
Windows-installation.

- michael

Fra : Bill G

Dato : 25-03-08 20:56

Tak for jeres svar.

Var dog en gennemgribende aktion da harddisken var blevet til en
raw disk, da den har fået strømchok eller lignende. Har fået
reddet alle date med et stykke downloaded sofware.

Igen tak for hjælp, og god dag derude

MVH

Bill

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 21:59

Bill G (slet PEYN4) skrev:
> [...]
> raw disk, da den har fået strømchok eller lignende. Har fået
> reddet alle date med et stykke downloaded sofware.

GODT det lykkedes

Og tak for tilbagemeldingen!