MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Harddisken arbejder meget i Vista?
Fra : Veset

Dato : 21-03-08 19:49

Hej i gruppen

Har win vista ultimate. Men undrer mig en del over hvorfor min
harddisk ( C: ) kører så meget, uden at den øjensynligt laver noget? I
win xp pro havde jeg ikke det problem. Det er især slemt at den gør
det når jeg skal spille fps onlne.

--
Veset

Fra : Henny Stewart

Dato : 21-03-08 21:52

"Veset" <vesetdks@hotREMOVEmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> harddisk ( C: ) kører så meget, uden at den øjensynligt laver noget? I
> win xp pro havde jeg ikke det problem. Det er især slemt at den gør

Det er også noget, der irriterer mig ved Vista. Jeg har dog fundet ud af, at
hvis man stopper servicen superfetch, slår indexering af harddisken fra og
stopper windows defender, så bliver der så nogenlunde ro i lejren. Jeg
driver ikke med online spil, så der kan jeg ikke sammenligne erfaringer.

--
Mvh. Henny Stewart
http://danskeord.dk/

Fra : Dr.Xerox

Dato : 22-03-08 01:18

"Veset" <vesetdks@hotREMOVEmail.com> skrev i en meddelelse news:7f08u31s21vfgoharn6tm2em42954spabr@4ax.com...
> [...]
> harddisk ( C: ) kører så meget, uden at den øjensynligt laver noget? I
> win xp pro havde jeg ikke det problem. Det er især slemt at den gør

Begræns søgeindeks:
Computer -> Højreklik på harddisken -> Egenskaber -> Fjern vingen i
"Indekser dette drev for hurtigere søgning". Skal gøres for hver
enkelt disk eller partition, hvis der er flere.
Kontrolpanel -> Oplysninger om og værktøjer til ydeevne -> Juster
indekseringsindstillinger -> Slå de ting fra, som ikke skal overvåges.

Det giver en langsommere søgning, men også meget mindre rasleri på
harddisken.

Fra : Veset

Dato : 24-03-08 12:29

On Sat, 22 Mar 2008 01:18:18 +0100, "Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> wrote:

> [...]
>indekseringsindstillinger -> Slå de ting fra, som ikke skal overvåges.
>
>Det giver en langsommere søgning, men også meget mindre rasleri på

Jeg takker for rådene, de hjalp ret meget.

--
Veset