MS Windows
briani 27239
Hvordan indlæse backup fra HP pc
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-03-08 21:53

En bekendt kom med en HP S7721.sc, som var gået i selvsving. Ville ikke
starte under nogen omstændigheder. Et indbygget redningsprogram forsøgte
forgæves at redde m.m. Meldte ukendt fejl. Gik så ind i recoveryprogrammet
fra boot og herunder var der flere forskellige værktøjer til rådighed. Bl.a.
Recovery manager, hvor man fik tilbud om at få taget backup af dokumenter,
billeder, mails osv. inden den blev formateret og styresystem lagt ind
forfra. Det gjorde jeg så og kørte så en fabriksrecovery.
Backup blev lagt på en ekstern usb hd. Efter at recovery var færdig, kunne
jeg så se, at backup bestod af en exe fil og 6 bfw filer på ialt ca. 17 gb.
Fandt så ud af, at man skulle starte exefilen, hvorefter backup blev pakket
ud på c-drevet i en mappe som kaldes System recovery files.
Her kan jeg så se, at den har lagt en c mappe og derunder ligger så brugere,
programmer, hp og webbank med undermapper.
Men hvad gør man så med dem? Bl.a. alle installerede programmer ligger
tilsyneladende i mappen programmer, men hvis man bare kopierer dem tilbage -
hvad så med registreringsdatabasen. Det vil jo ikke virke, med mindre den
også ajourføres.
I windows mail ligger der tilsyneladende ikke mere, end der ligger lige
efter systemrecovery, og som jeg læste det, da den lavede backup, var det
også af mails, internetindstillinger m.m. - men hvordan får man dem tilbage.
Nogen der har prøvet det?
Dokumenter og billeder kan jeg godt se bare skal kopieres, men de kræver jo
heller ikke ændringer i registreringsdatabasen.
Jeg har læst og læst og søgt på nettet, men har intet kunnet finde om alle
de faciliteter, som rent faktisk lå under systemrecovery, og derfor heller
intet om, hvorledes de skal anvendes. Der lå også diagnose program, som
iøvrigt meldte om fejl på hd inden jeg kørte systemrecovery, men intet om
hvad fejlen bestod i. Filstruktur og sektorer fandtes der ingen fejl i.

Kurt

Fra : Ole Christiansen

Dato : 20-03-08 09:08

> [...]
> om hvad fejlen bestod i. Filstruktur og sektorer fandtes der ingen fejl i.

Du har vel prøvet her:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?product=3361597&lc=en&cc=us&dlc=en&submit.y=6&submit.x=11&lang=en&cc=us

Mvh Ole

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-03-08 00:48

"Ole Christiansen" <abc@mail.invalidtele.dk> skrev i meddelelsen

> Du har vel prøvet her:
> http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?product=3361597&lc=en&cc=us&dlc=en&submit.y=6&submit.x=11&lang=en&cc=us
>
> Mvh Ole

Ja, både der og på den danske side har jeg forsøgt at finde svaret. På den
du henviser til, står der lidt mere, men lige præcis backupfunktionen og
hvorledes den tænkes anvendt har jeg ikke kunnet finde noget om. Men det
burde jo stå der et sted, når nu de har brugt tid på at udvikle faciliteten.

Kurt

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 20-03-08 11:38

On Wed, 19 Mar 2008 21:52:57 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:
> [...]
>hvad så med registreringsdatabasen. Det vil jo ikke virke, med mindre den
Hvorfor ikke bare prøve og se hvad der sker?
Det er min erfaring fra tilsvarende situation at masser af programmer
vil køre udmærket, andre skal blot have indtastet password eller
lignende og så er der nogle få større programmer tilbage, f.eks. MS
Office, som du er nødt til at geninstallere eller reparere.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-03-08 00:53

"Erik Helmer Nielsen" <ehelmer@boerne.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> lignende og så er der nogle få større programmer tilbage, f.eks. MS
> Office, som du er nødt til at geninstallere eller reparere.

Det endte så også med, at jeg bare kopierede hele dynen ind i de respektiver
mappper. Der var nogle ntuser.dat filer, som jeg ikke kunne lægge tilbage og
enkelte andre filer, men ellers røg det hele tilbage.
Jeg har ikke nået at teste det hele, da ejeren var utålmodig med at få den
hjem igen, men jeg bemærkede da, at windows mail nu var genetableret med
servere, tidligere indhold i indbakke, sendt post osv. Det eneste der
manglede for at den virkede var password.
Skype var også genetableret.
Officepakken virkede ikke umiddelbart, men den blev så manuelt installeret
igen.
Men det er lidt bemærkelsesværdigt, at faciliteterne under recovery ikke er
ikke er beskrevet i vejledninger og dokumentationen til pc.en. Men sådan er
der jo så meget!

Kurt