MS Windows
briani 27239
Vista på nettet?
Fra : Carsten Grøndal

Dato : 19-03-08 15:22

Hej.

Jeg har købt mig en fin ny bærbar med vista home premium. Starter op og går
på nettet trådløst. Stadig ingen problemer.

Men når jeg henter sider ned på explorer tar det syv lange og syv brede før
der sker noget!
Og tit sker der slet ikke noget.
Kigger jeg på forbindelsen viser den 5 af 6 søjler grønne og signalstyrke
god.

Dette indlæg er skrevet på den gamle bærbare med xp. Ingen problemer her med
at sende og modtage.

Hvor sidder de skjulte knapper i vista jeg skal trykke på for at komme på
nettet?

mvh
Carsten Grøndal

Fra : KeNzO

Dato : 19-03-08 15:33

Brug Firefox istedet har oplevet det samme som dig og gider ikke IE det er
noget lort

Fra : Carsten Grøndal

Dato : 19-03-08 15:49

Kunne jeg måske. Hvis jeg kunne hente programmet. Har prøvet at hente AVG
Antivirus. Der står de 18MB vil tage ca 21 timer at hente!!

Carsten

Fra : -= ? =-

Dato : 19-03-08 15:59

"KeNzO" <NONOm@il.com> skrev i meddelelsen

> Brug Firefox istedet har oplevet det samme som dig og gider ikke IE det er
> noget lort

Det er din mening at IE er noget lort. Måske er det bare din manglende evne
til at sætte programmets sikkerhedsindstillinger op.

Jeg bruger IE på Vista Ultimat (både stationær og bærbar) og det kører
upåklageligt - både privat og på arbejde.

Carsten, kig i dine sikkerhedsindstillinger, både i IE og evt. "Internet
Security-program" hvis du har et sådant installeret.

BG

Fra : Carsten Grøndal

Dato : 19-03-08 16:31

Hej.
Har kigget på indstillinger i IE sikkerhed. De samme felter er afkrydset på
begge bærbare (XP og Vista). Gør ikke nogen forandring i min tilgængelighed
til nettet.

Carsten

Fra : -= ? =-

Dato : 19-03-08 18:19

"Carsten Grøndal" <carsten-g(FJERNMIG)@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Har kigget på indstillinger i IE sikkerhed. De samme felter er afkrydset
> på begge bærbare (XP og Vista). Gør ikke nogen forandring i min

Du har sikkert "virusprogram" og evt. "Internet Security-program". Tjek om
ikke det er her der ligger en blokkering.

BG

Fra : N_B_DK

Dato : 20-03-08 01:02

"-= ? =-" <etellerandet@migselv.com> wrote in message

> Det er din mening at IE er noget lort. Måske er det bare din
> manglende evne til at sætte programmets sikkerhedsindstillinger op.

Det er vi nu mange, rigtig mange der mener.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : jama

Dato : 20-03-08 04:14

"Carsten Grøndal" <carsten-g(FJERNMIG)@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med at sende og modtage.
>
> Hvor sidder de skjulte knapper i vista jeg skal trykke på for at komme på

Hvad har Vista med netforbindelse, og at komme på nettet at bestille, er der
forbindelse så gælder der det samme, som det var med XP. Nu skal det
tilføjes, at jeg absulut ikke er Vista tilhænger tværtimod, men nettet har
ikke noget med Vista at gøre. Vista kan være lidt svære end XP, for at få
den trådløse forbindelse, til at virke, da Kontrolpanel ikke er er på samme
måde som i XP, den er mere omstændig og der skal gøres flere ting, men at
forbindelsen skulle være langsommere har jeg aldrig hørt. Du må ha noget
software ala Norton eller lign., der stjælder recurserne for noget er der
ivejen, hvis du ikke kan downloade AVG på ca 4-10 minutter med et hurtig
netforbindelse?
Mvh.Jama