M-Audio's møgdriver
Fra : Franz Berliner

Dato : 24-03-08 00:37

Hejsa

Er der nogle her i gruppen der bruger M-Audio 1814 lydkort sammen med
10.5.2?

Jeg har efter 3 måneders venten hentet deres beta driver (1.8.3-6), men
kan ikke klemme en eneste lyd ud af kortet.

Nogle der har fået det til at virke?

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-03-08 01:39

Franz Berliner wrote:
> [...]
>
> Jeg har efter 3 måneders venten hentet deres beta driver (1.8.3-6), men
> kan ikke klemme en eneste lyd ud af kortet.

Du er ikke den eneste, der har problemer med M-Audios drivere på 10.5.x
og en Intelbaseret Mac... - Der har været en del skriverier omkring det
på nettet. Og det lader ikke til, M-Audio gider svare, når man skriver
til dem. - Jeg sendte den første mail til dem før jul sidste år og igen
her for ca. 6 uger siden... - INTET har jeg hørt fra dem.

> Nogle der har fået det til at virke?

Men har du prøvet driverne til 10.4.10/10.4.11?
http://www.m-audio.com/index.php?do=support.drivers&f=781&dl=yes

Hm, jeg véd ikke, om det kan hjælpe dig, men jeg har en Delta 66 med
drivere til 10.4.10/10.4.11 kørende på min QuickSilver Dual G4/1,8ghz
sammen med Leopard 10.5.2, og det virker efter hensigten...

mvh. Erik Richard

Fra : Franz Berliner

Dato : 24-03-08 10:56

> Hm, jeg véd ikke, om det kan hjælpe dig, men jeg har en Delta 66 med
> drivere til 10.4.10/10.4.11 kørende på min QuickSilver Dual G4/1,8ghz
> sammen med Leopard 10.5.2, og det virker efter hensigten...

Det virker desværre ikke her.

Hvis andre overvejer at købe eksternt firewire interface vil jeg på det
kraftigste fraråde køb af M-audio produkter. Alle andre producenter har
løsninger klar, mens M-Audio stadig roder rundt med ikke fungerende
betaer.

Jeg har fået svar fra deres support flere gange, men hvis man fjerner de
overflødige søforklaringer er essensen "keep checking our website for
updated drivers".

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-03-08 13:38

Franz Berliner wrote:

> Det virker desværre ikke her.

Det var da forsøget værd....

> [...]
>
> Jeg har fået svar fra deres support flere gange, men hvis man fjerner de
> overflødige søforklaringer er essensen "keep checking our website for

Det er så mere end både andre og jeg har opnået. - Men det er da
sørgeligt, de er blevet så ualmindeligt sløve. - På mig virker det som
om, de nærmest er totalt ligeglade - især efter, at M-Audio er blevet en
del af Sony-Avid koncernen.... - Det er en skam, da de ellers laver
rigtig gode produkter i forhold til prisen.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-03-08 14:57

> [...]
> del af Sony-Avid koncernen.... - Det er en skam, da de ellers laver
> rigtig gode produkter i forhold til prisen.

De putter nok bare deres udviklings dollars der hvor der er penge.

Og så er det ikke noget der hedder sony-avid ... de ejer ikke hinanden.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-03-08 15:46

Thomas von Hassel wrote:

> De putter nok bare deres udviklings dollars der hvor der er penge.

Hvor hulen skulle det så være? - I videoredigering til os almindeligt
dødelige amatører? - proffesionelt videogrej? - Det er ihvertfald ikke
det, man ser rundt omkring...

> Og så er det ikke noget der hedder sony-avid ... de ejer ikke hinanden.

Hold nu op Thomas! - Jeg har indtil flere både M-Audio og Avid
produkter. og på samtlige af dem står der klart og tydeligt på både
produkter, kasser og div. CD'er...

"M-Audio®, A Registered Avid® Trademark, © ® Sony & Avid Corp., USA"
"Avid. A division of the Sony-Bertelsman Group" - eller
"Avid, A Division Of The Sony Music Inc."
"Avid Studio®, a Trademark (™) of Sony Co. Ltd."
"Avid Cinema®, Trademark (™) of Sony Co. Ltd. Japan"
"Ableton®, Ableton® Live, Trademarks owned by Sony & Avid Corp., USA"

- og vil du ha' flere, så skal jeg hen og finde alle Avid OS 9.x CD'ere...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-03-08 16:06

> [...]
> "Ableton®, Ableton® Live, Trademarks owned by Sony & Avid Corp., USA"
>
> - og vil du ha' flere, så skal jeg hen og finde alle Avid OS 9.x CD'ere...

måske ... men så skulle det da står her:

<http://www.sony.net/SonyInfo/CorporateInfo/Subsidiaries/outside.html>

BÃ¥de sony og avid er "publicly traded" og kan ikke "gemme" deres
tilhørsforhold. De har højst samarbejdet om produkterne.

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 24-03-08 16:09

> [...]
> "Ableton®, Ableton® Live, Trademarks owned by Sony & Avid Corp., USA"
>
> - og vil du ha' flere, så skal jeg hen og finde alle Avid OS 9.x CD'ere...

Det synes jeg ikke lige jeg kan se på mine pakker eller manualer
(Ableton live, M-audio 1814 og nogle M-audio Studiophile monitors).

--
Franz : http://www.berliner.dk